استان فارس در یکی دو ماه گذشته به شرایط نسبتا پایداری در کاهش شمار مبتلایان به بیماری کرونا دست یافت ، در رنگ بندی شهرها ، شمار شهرهای قرمز به صفر رسید و از تعداد شهرهای نارنجی کاسته شد ، اکثر شهرستان های استان اکنون به رنگ آبی در آمده اند ، این شرایط برای پایداری نیازمند مراقبت و نگهداری است.
کد خبر: ۱۰۷۰۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲ 02 October 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: توصیه مسوولان بهداشتی برای رسیدن به شرایط بهتر و پیشگیری از افزایش شمار مبتلایان به کرونا همچنان رعایت شیوه نامه های بهداشتی است ، این موضوع به ویژه در مدارس و از سوی دانش آموزان نیاز به رصد و پایش دارد.

اغلب دانش آموزان شیراز و دیگر شهرهای استان فارس این روزها با ماسک هایی بر سر آستین یا زیر چانه در مدرسه آمد و شد می کنند ، در سر کلاس ها نیز دانش آموزان استفاده از ماسک را جدی نمی گیرند ، در قطار شهری شیراز و اتوبوس ها هم رعایت این شیوه نامه ها تقریبا کمرنگ شده و تعداد افرادی که ماسک می زنند انگشت شمار است ، تداوم این وضعیت با توجه به شیوع بیمار یهای آنفلوانزا و دیگر بیمار یهای فصلی و تنفسی و سرماخوردگی می تواند خطرناک و شکننده باشد.

درخواست رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همزمان با بازگشایی مدارس با انتشار پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، ابراز امیدواری کرد بازگشایی حضوری مراکز دانشگاهی با کاهش خطر کرونا، ثمرات علمی ارزشمندی را در جامعه علمی کشور به همراه داشته باشد.

سید وحید حسینی دراین پیام با آرزوی سلامتی برای تک تک دانش آموزان ،ابراز داشت : اینک که پس از دو سال وقفه به علت بیماری عالمگیر کرونا، شرایط برای حضور شما فرهیختگان در همه محیط های آموزشی فراهم شده است، رجای واثق دارم که به همت تمامی اساتید و کارکنان دانشگاه، شرایط برای دانش اندوزی و خدمت به بیماران برای شما عزیزان به بهترین نحو فراهم می گردد.

۱۶ شهرستان فارس به رنگ آبی کرونایی درآمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز وضعیت رنگ بندی کنونی استان فارس را تشریح کرد و با بیان اینکه بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، رنگ قرمز از نقشه کرونا در فارس حذف شده است، گفت: هم اکنون ۱۶ شهرستان فارس در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.

دکتر سید وحید حسینی وضعیت دو شهرستان اوز و سرچهان را نارنجی اعلام کرد و افزود: شهرستان های شیراز؛ داراب؛ ارسنجان؛ استهبان؛ رستم؛ بیضاء؛ پاسارگاد؛ بوانات؛ سروستان؛ خرامه؛ خرم بید؛ خفر؛ خنج؛ لارستان؛ جویم؛ کوه چنار؛ کوار؛ ممسنی و نی ریز نیز در وضعیت زرد و دیگر شهرستان های فارس در وضعیت آبی قرار دارد.

او با تاکید بر اهمیت پایبندی عمومی نسبت به شیوه نامه های بهداشتی در شرایط کنونی اظهار کرد: کاهش نسبی آمارهای ابتلا و بستری کرونا در سطح کشور و استان، نباید موجب سهل انگاری نسبت به ضرورت پایبندی به شیوه نامه های بهداشتی در سطح جامعه شود و به ویژه سالمندان، کودکان، مادران باردار و افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای باید در این زمینه موازین بهداشتی و پیشگیرانه را با دقت بیشتری رعایت کنند.

رئییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آغاز فصل سرما و افزایش خطر شیوع بیماری های ویروسی گفت: در فصل سرما ضرورت دارد ایمنی خود را با رعایت بهداشت و همچنین واکسیناسیون تقویت کرده و در همین راستا، از عموم مردم استان فارس دعوت می شود با مراجعه به پایگاه های واکسیناسیون و دریافت دزهای سوم و یادآور واکسن، ایمنی خود را در برابر بیماری کرونا افازیش دهند.

دکتر حسینی همچنین ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی حضوری مدارس یادآور شد: از خانواده ها می خواهیم با دقت نظر نسبت به اهمیت سلامت فرزندان خود، ضمن آموزش رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مدارس به فرزندان خود، برای واکسیناسیون به موقع آنان اقدام کنند.

دانش آموزان در رعایت شیوه نامه های بهداشتی کوشا باشند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز با اشاره به بازگشایی مدارس، از دانش آموزان خواست تا رعایت شیوه نامه های بهداشتی را جدی بگیرند.

عباس رضائیان زاده ضمن تاکید بر ضرورت تکمیل زنجیره واکسیناسیون از سوی مردم گفت: با توجه به بازگشایی مدارس و توصیه می شود ضمن رعایت فاصله فیزیکی و تهویه مناسب در مدارس، خانواده ها نیز واکسیناسیون کودکان خود بر علیه کرونا را جدی بگیرند و دانش آموزان نیز در رعایت شیوه نامه های بهداشت فردی کوشا باشند.

او از دانش آموزان خواست ضمن استفاده از ماسک در فضاهای بسته مانند کلاس درس، شست و شوی صحیح و مستمر دست ها را به ویژه پیش از خوردن و آشامیدن انجام دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام درصد جمعیت هدف واکسینه شده در هر نوبت واکسن کرونا در استان فارس افزود: در حال حاضر تزریق واکسن کرونا در فارس، به ترتیب به ۹۴ و یک صدم درصد در نوبت نخست، ۸۸ و یک دهم درصد در نوبت دوم، ۵۰ و ۱۱ صدم درصد در نوبت سوم و ۴ و ۱۴ صدم درصد در دز یادآور رسیده است.

دکتر رضائیان زاده در ادامه از مردم خواست، با توجه به اینکه چرخه های انتقال ویروس همچنان در جامعه وجود دارد، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

ارائه خدمات واکسیناسیون کرونا در ۸ مرکز شهر شیراز

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همچنین از ارائه خدمات واکسیناسیون کرونا در هشت مرکز شهر شیراز خبر داد.

رضائیان زاده گفت: از روز یکشنبه دهم مهر، مرکز خدمات جامع سلامت علی ابن ابیطالب (ع) واقع در بلوار سیبویه، مرکز خدمات جامع سلامت بوستان واقع در شهرک گلستان، مرکز خدمات جامع سلامت فاطمه الزهرا (س) واقع در بلوار ایمان جنوبی، مرکز خدمات جامع سلامت گلسرخ واقع در بلوار شهید دوران، مرکز خدمات جامع سلامت بهارستان واقع در بلوار روزبهان، مرکز خدمات جامع سلامت زینب کبری (س) واقع در بلوار سیاحتگر، مرکز خدمات جامع سلامت سعدی واقع در بلوار هفت تنان و مرکز بهداشت شهدای والفجر جنب فرمانداری در نوبت کاری صبح روزهای اداری، آماده ارائه خدمت واکسیناسیون به مراجعان هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: دو مرکز بهداشت شهدای والفجر و مرکز خدمات جامع سلامت حضرت فاطمه الزهرا (س) در روزهای تعطیل نیز آماده ارائه خدمت به مراجعان در نوبت صبح است.

او ادامه داد: برای تقویت نظام مراقبت عفونت های تنفسی، مقرر شد تمام بیمارستان های قطب سطح استان به عنوان پایگاه دیده ور تعیین و اطلاعات بیماران بستری و سرپایی دارای علایم تنفسی، نمونه گیری شده و موارد مثبت کووید یا آنفلوآنزا در سامانه کشوری وارد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار