مدیرکل بهزیستی فارس، جمعیت سالمند این استان را ۵۳۰ هزار نفر اعلام و اضافه کرد که ۵۷۰ نفر از آنان در مراکز نگهداری سالمندان تحت نظارت بهزیستی زندگی می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۷۰۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱ 02 October 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: محمدرضا هوشیار در نشست روز جهانی سالمندان بیان کرد: تاب آوری و مشارکت زنان سالمند شعار امسال روز جهانی سالمندان است که با توجه به نقش ویژه آنان در مدیریت برنامه‌های خانواده اعلام شده است.

او افزود: ۹ مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان و ۷ مرکز توانبخشی روزانه سالمندان در فارس تحت نظارت بهزیستی فعالیت می‌کنند و در حال حاضر بالغ بر ۵۳۰ هزار نفر از جمعیت استان را سالمندان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی فارس با اشاره به تشکیل شورای سالمندان با دستور و نظارت استاندار فارس، افزود: صدور قطعی کارت منزلت سالمندان، بیمه تکمیلی سالمندان، الزام سازمان‌ها به اجرای برنامه‌های اکرام سالمندان، مناسب سازی محیط شهری و اجرای برنامه‌های اوقات فراغت،غربالگری بیماری هایی از قبیل دمانس، فشارخون، شنوایی، بینایی و .... از مصوبات این شورا است و تاکنون در این راستا ۴۵۰۰ کارت منزلت سالمندی برای سالمندان استان تهیه و توزیع شده است.

هوشیار در ادامه با بیان اینکه از ششم تا دوازدهم مهرماه به عنوان هفته ملی سالمندان نامگذاری شده است، گفت: گسترش محیط دوستدار سالمند به ویژه برای حضور و مشارکت زنان، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به بانوان جامعه در خصوص آشنایی با پدیده سالمندی برای آمادگی ورود به این دوره و تحقق سبک زندگی سالم و فعال از دلایل نامگذاری شعار این روز تحت عنوان تاب آوری و مشارکت زنان سالمند است.

مدیرکل بهزیستی فارس همچنین تصویرسازی نقش مثبت و پر برکت سالمندان به عنوان پدر و مادر بزرگ خانواده برنامه ریزی برای دقیق سالمندی سالم و تقویت چرخه عمر و امید به زندگی در این دوره با خود مراقبتی و انجام غربالگری و مداخلات زودهنگام را از دیگر راه کارهای مهم ارتقای سلامت سالمندان برشمرد.

عبدالرحمن سلیم حقیقی، مشاور اجرایی مدیرکل بهزیستی فارس نیز از رونمایی کتاب فرهنگ سالمند تالیف طاهره سکوت و عبدالرحیم اسدالهی و ترجمه فارسی ۱۲ جلد از کتب درسنامه سالمندشناسی و طب سالمندی نوشته براکلهرست خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار