مهدی طاهری: ثبات اجتماعی موجب ایجاد قدرت اجتماعی و القای احساس امنیت می شود و امید اجتماعی و ایمنی، اعتماد عمومی و امنیت نتایج ثبات اجتماعی هستند و امنیت، بنیادی ترین موضوع اجتماعی و مهمترین وظیفه دولت ها به شمار می رود.
کد خبر: ۱۰۷۰۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 03 October 2022

تابناک فارس به نقل از شبستان: مهدی طاهری در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به حوادث اخیر گفت: حادثه ای که برای یكی از دختران عزیز ایران زمین رخ داد همه ما و آحاد جامعه ایران را متاثر کرد و منتظر مانده ایم تا نتیجه تحقیقات و رسیدگی دقیق قوه قضائیه حقیقت موضوع را روشن کند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: كشور و مردم ما اکنون در آزمونی قرار گرفته اند تا حقیقتی بزرگتر به نام ملت ایران خود را نمایش دهند و باید بدانیم که هویت ها و ارزش های دینی، ملی و سنت های داخلی یک جامعه قدرت اجتماعی را می سازند.

وی اضافه کرد: ثبات اجتماعی موجب ایجاد قدرت اجتماعی و القای احساس امنیت می شود و امید اجتماعی و ایمنی، اعتماد عمومی و امنیت نتایج ثبات اجتماعی هستند و امنیت، بنیادی ترین موضوع اجتماعی و مهمترین وظیفه دولت ها به شمار می رود.

طاهری تصریح کرد: همه به امنیت نیاز دارند و جامعه ای كه بپذیرد بخشی از جغرافیا، اقتصاد و ارزش فاقد امنیت پایدار است و تهدید را پذیرفته است و غیبت امنیت موجب و بی اعتمادی خواهد شد.

وی ادامه داد: امنیت، اولین نیاز حقیقی و غیر قابل جایگزین جامعه است تا روابط اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی درون یک جامعه تضمین شوند و موجب رشد جامعه خواهد شد.

طاهری تنوع افكار در جوامع در حال رشد را اجتناب ناپذیر دانست و بیان کرد: گفتگو و انتقادپذیری در جامعه و كرسی های آزاداندیشی از تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است چون موجب می شود تضارب افکار به تعارضات تبدیل نشوند.

وی افزود: نبود چنین كرسی های آزاد اندیشی سبب بروز ابهاماتی می شوند كه ناشی از عدم گفتگوست و همین عدم تبادل افكار در چنین میزهای تخصصی سبب بروز تعارضات خواهند شد.

طاهری اضافه کرد: هدف و منظور غایی دشمن امنیت یک جامعه است و گرگ هایی همیشه در کمین هستند تا از هر هوای غبار آلود طعمه های خود را هر چه هتاکانه تر و شقاوتمندانه تر شکار کنند.

وی گفت: اگر اعتراض مشروع را برابر نص صریح قانون اساسی، راهپیمایی مشروط به عدم رفتار خلاف مبانی اسلام و بدون سلاح بدانیم، در مقابل، اعتراض نامشروع شیوه ای است كه این شروط در آن رعایت نشده اند و تبدیل چنین اجتماعاتی به آشوب و اغتشاش زمانی است كه خطوط قرمز امنیت كشور شكسته می شوند و پر واضح است وظیفه دولت حفظ امنیت و اقتدار نظام است.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز معترض و اوباش را متفاوت دانست و عنوان کرد: اغتشاشگر و آشوبگر چیزی جز ضرر و آسیب اجتماعی را نمی طلبد و باید بدانیم که امنیت چقدر مهم است و امنیت كالای وارداتی نیست بلکه میراثی بی نهایت پر بها و حاصل خون های پاک سربازان این مرز و بوم است و ما در برابر آن مسئولیم و پاسدار همه ارزش هایی هستیم كه آنها برای آن فداكاری كرده اند.

وی تاکید کرد: برای حفظ آرمانهای انقلاب اسلامی باید نخبگان جامعه تلاش کنند و در زمان فتنه صف خود را درست تشخیص دهند و اگر عقل حاكم نباشد، دیوارهای امنیت اجتماعی فرو می ریزند و چیزی جز خون و خونریزی و نابودی نمی ماند.

طاهری عنوان کرد: امنیت بجز با مشاركت اجتماعی رخ نخواهد داد و بدون وجود امنیت كه خط قرمز هر حاكمیتی است هیچ چیز بر قاعده و سنگ بنای خود نخواهد ماند و اقتصاد و فرهنگ آسیب خواهد دید و ساختارهای اجتماعی به سمت بزه و آسیب پیش خواهند رفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار