استاندار فارس:
استاندار فارس با بیان اینکه از روند کنونی نهضت ملی مسکن راضی نیستم، گفت: این طرح نیاز به سرعت بیشتری دارد و به همین دلیل جلسات آن هفتگی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۰۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰ 03 October 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: محمدهادی ایمانیهدر جلسه شورای مسکن استان فارس درباره این جلسه، اظهار داشت: طرح جهش ملی مسکن احتیاج به یک همکاری همه جانبه بین سازمان راه و شهرسازی بنیاد مسکن و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان دارد، بنابراین قرارگاهی تشکیل شده تا همه سازمان‌ها را کنار هم بنشاند.

وی با بیان اینکه امروز مشکلات شهرستان‌‌های آباده، ارسنجان، اقلید و شیراز بررسی شد، گفت: مدیران ارشد سازمان‌های مرتبط با جهش مسکن نیز نقطه نظرات خود را مطرح کردند تا مشکلات برطرف شود.

ایمانیه با تاکید بر اینکه از این به بعد هر هفته جلسه شورای مسکن ادامه می‌یابد، افزود: هر جلسه مشکلات 3 شهرستان و شیراز و صدرا بررسی می‌شود تا مشکلات و موانع برطرف شود، چرا که 40 درصد از سهمیه کل مسکن به شیراز و صدرا اختصاص یافته است.

استاندار فارس با بیان اینکه از روند کنونی راضی نیستم، عنوان کرد: این طرح نیاز به سرعت بیشتری دارد و به همین دلیل جلسات هفتگی برگزار می‌شود.

محمودرضا طالبان، مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس نیز با بیان اینکه بیش از 400 هزار نفر ثبت نام کردند که 138 هزار واحد در پالایش‌های صورت گرفته تایید شدند، گفت: 75 هزار نفر از این تعداد در شیراز و صدرا هستند.

وی با بیان اینکه مشکلات تک تک شهرها مورد بررسی قرار می‌گیرند تا مشکلات برطرف شود و کار سرعت گیرد، افزود: مناطقی نیز به محدوده شیراز الحاق می‌شود و تهیه نقشه فاز دو اجرایی این مناطق نیز در دست اقدام قرار گرفته، همچنین 110 هکتار در شهر صدرا نیز سند مالکیتش به نام دولت صادر شده و نقشه‌های جدید آن در دست اقدام گرفته تا عملیات اجرایی آن انجام شود.

طالبان با بیان اینکه 138 هزار واحد حائز شرایط هستند و در بسیاری از شهرستان‌ها ابلاغ به مردم صورت گرفته، عنوان کرد: در شیراز چون زمین تامین نشده ابلاغ نشده، اما زمین‌های خوبی برای صدرا و شیراز تامین شده و به‌زودی پیامک واریز وجه برای مردم ارسال می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس افزود: هر کس وجه ابتدایی را پرداخت کرده باشد، ما مکلف هستیم که برای او اقدام به ساخت مسکن کنیم.

 

عطالله زمانی، مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس نیز در این جلسه افزود: در شهرهای زیر 100 هزار نفر بنیاد مسکن متولی است که تاکنون 15 هزار و 500 نفر واریز وجه داشتند و 7 هزار و 500 نفر پروانه صادر شده و 6 هزار و 500 نفر در مرحله فنداسیون است‌.

وی با بیان اینکه عمده مشکل ساخت مسکن‌ها آب است، گفت: مابقی شهرها به محض اینکه تامین زمین و به بنیاد تحویل شود، اقدام به ساخت می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار