شیخ علیرضا حدائق با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور، اظهار کرد: دشمن از جنگ سخت مایوس شده اما جنگ نرم و جنگ امنیت به دفعات در کشور تکرار شده و دشمنان مایوس شده برای تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی به این دو نوع جنگ متوسل شده اند.
کد خبر: ۱۰۷۰۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳ 03 October 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: آیت الله شیخ علیرضا حدائق در همایش بزرگداشت هفته دفاع مقدس که در سازمان تعاون روستایی استان فارس برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه مردم بین آرامش و آسایش تفکیک نمی کنند.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود با اشاره به اینکه امروز آسیب جدی در هر بخش اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و ... ریشه در خداگریزی و بی دینی دارد، گفت: این توصیه خداوند حکیم است که در قرآن می فرماید: می خواهید به شما بیاموزیم تجارتی را که شما را از عذاب الیم رهایی ببخشد؟ راه اول رسیدن به آرامش و زندگی ایده آل ایمان به خداوند است.

حدائق افزود: آسایش امکانات مادی و تجهیزات الکترونیکی است که در دسترس همگان قرار دارد اما وجدان و خیال آرام آن چیزی است که رزمنده های 8 سال دفاع مقدس در زیر خمپاره ها یعنی همان ( الا بذکر اله تطمئن القلوب) داشتند.

مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز بیان کرد: توحیدی ترین شعاری که در طول تاریخ سر داده شد و حضرت علی ابن ابیطالب (ع) را به حاشیه برد شعار لَا حُکْمَ إِلَّا لِلَّه‌ (هیچ حکمی جز حکم خداوند نیست) و این شعار را عمروعاص و ابوموسی اشعری طراحی کردند و به واسطه آن مسلمان های نابخرد آن دوران، آن را سر دادند.

این روحانی به جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: ما مامور به تکلیف و انجام درست وظایف محوله هستیم و مطابق با آیه 7 سوره زلزله که می‌فرماید: "فَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَیْراً یَرَهُ وَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرّاً یَرَهُ‌" باید طوری رفتار کنیم که در قیامت شرمنده شهدا نشویم.

جهاد سازندگی از خط مقدم، مقدم‌تر بود

در ادامه این همایش مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به نقش موثر جهاد سازندگی در دفاع مقدس گفت: جهاد سازندگی از خط مقدم مقدم تر بود و در هشت سال دفاع مقدس، با پشتیبانی و مهندسی توانست با احداث خاک ریزهای دوجداره راه پیشروی رزمندگانی که دلاورانه پیش می‌رفتند، هموار و گسترده کند و این امر به‌طورقطع جز با ابتکارات و فناوری‌های علمی سنگر سازان بی سنگر محقق نمی‌شد.

سعید کوشکی با بیان اینکه جهاد تبیین را باید از خانه هایمان شروع کنیم، افزود: جهاد تبیین نیازمند این است که به حقایق جهان اسلام معرفت داشته باشیم.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور، اظهار کرد: دشمن از جنگ سخت مایوس شده اما جنگ نرم و جنگ امنیت به دفعات در کشور تکرار شده و دشمنان مایوس شده برای تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی به این دو نوع جنگ متوسل شده اند.

او با یادآوری رشادت، ایثار و جانفشانی پرورش یافتگان این آب و خاک در جنگ دفاع مقدس، تصریح کرد: دفاع مقدس سرنوشت کشور را مشخص کرد و به گفته حضرت آیت اله خامنه ای رهبر معظم انقلاب، این دفاع گنجی بی پایان است و در راستای حفظ این اثر ارزشمند باید آگاه باشیم که دشمن طوری فضا را طراحی می کند که مراکز علمی، فرهنگی، عموم مردم و در کل جامعه ایران اسلامی احساس آرامش نکند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اضافه کرد: ما این جا حضور داریم تا یاد کنیم از رشادت و از جان گذشتگی شهدا و این که بدانیم دفاع مقدس شرایطی را دامن زد تا کسانی که پرورش یافته این آب و خاک بودند خودشان را به آب و خاک زدند تا این سرزمین بماند.

هرتعاونی پایگاهی برای تولید و اشتغال در بستر روستاها است

در ادامه همایش مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس نیز با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های انقلاب شکوهمند ایران در هشت سال دفاع مقدس تکیه بر توان مردم و روحیه ایستادگی اقشار مختلف جامعه است، بیان کرد: به منظور برون رفت از مسائل و مشکلات اقتصادی ضروری است از نیروهای عظیم مردمی بهره برد.

سید کاظم موسوی با بیان این که بالغ بر 600 شرکت تعاونی در این استان فعالیت می کند، بیان کرد: در صورت حمایت هریک از این تعاونی ها پایگاهی برای تولید و اشتغال در بستر روستاهای استان فارس خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار