رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی عامل برداشت غیر مجاز اینترنتی از حساب بانکی شهروند شیرازی خبر داد و گفت: عدم دقت در حفظ اطلاعات حساب‌های بانکی، زمینه ساز جرایم اینترنتی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۰۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳ 04 October 2022

تابناک فارس به نقل از  پلیس فتا‌‌: سرهنگ امیر حسین سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس درتشریح این خبر گفت: با مراجعه مردی 57 ساله به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز 52 میلیون ریال از حساب بانکی‌اش در چند روز گذشته، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در اقدامات کارشناسی و اولیه کارشناسان این پلیس مشخص شد که متهم با استفاده از کارت شاکی اقدام به خرید از چند فروشگاه اینترنتی نموده است.

سرهنگ سلیمانی گفت: در بررسی‌های بیشتر معلوم شد متهم شاگرد کافی نتی است که شاکی برای تراکنش‌های مالی و خدمات اینترنتی به آنجا مراجعه می‌نموده است؛ وی پس از حضور در این پلیس منکر انجام هر گونه عمل مجرمانه‌ای شد ولی با دیدن ادله دیجیتال و مستندات لب به اعتراف گشود و با پذیرش بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

وی افزود: متهم در اعترافات خود بیان داشت که همیشه می‌دانسته است که مبالغ زیادی پول در کارت بانکی شاکی موجود است و با توجه به اینکه ایشان به وی اطمینان داشته و کارت و اطلاعات بانکی‌اش را جهت پرداخت‌های بانکی در اختیار ایشان قرار می‌داده است این موضوع باعث وسوسه او شده بود تا اینکه بدون اجازه شاکی، با کارت بانکی او اقدام به خرید‌های اینترنتی نموده است.

سرهنگ سلیمانی به شهروندان توصیه کرد: کارت‌ها و اطلاعات بانکی خود را در محل‌‎های امن و دور از دسترس دیگران نگهداری نمایند و هنگام انجام هرگونه تراکنش بانکی دقت نمایند که اطلاعات بانکی آنها در اختیار افراد دیگر قرار نگیرد.

رئیس پلیس فتا استان فارس از عموم مردم خواست: هشدار های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی یا با شماره تلفن 096380 گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار