مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از اجرای عملیات جهادی اصلاح ۲۳ کیلومتر از شبکه برق کبودراهنگ به منظور برق‌رسانی به ایستگاه شماره ۳ طرح انتقال آب از سد تالوار به شهر همدان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۰۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹ 05 October 2022

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از اجرای عملیات جهادی اصلاح ۲۳ کیلومتر از شبکه برق کبودراهنگ به منظور برق‌رسانی به ایستگاه شماره ۳ طرح انتقال آب از سد تالوار به شهر همدان خبر داد.

به گزارش تابناک همدان، علی سهرابی‌بیدار گفت: با اجرای این عملیات علاوه بر تامین مهمترین ایستگاه پمپاژ طرح آبرسانی از سد تالوار به همدان، شبکه برق‌رسانی روستا‌های بخش گل‌تپه از توابع شهرستان کبودراهنگ بهسازی می‌شود.

این عملیات با مشارکت ۴۰ گروه متخصص اجرا می‌شود.

او گفت: با توجه به حساسیت تامین برق الکتروموتور‌های پمپاژ طرح آبرسانی از سد تالوار به همدان، دو هفته برای اجرای دقیق این عملیات برنامه‌ریزی شده است و کاری که قرار بود در مدت ۱۴ روز انجام شود، طی ۶ ساعت اجرایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان می‌گوید: همزمان با اجرای این عملیات، ۲۳ کیلومتر از شبکه برق‌رسانی روستا‌های دور افتاده شمال استان همدان نیز بهسازی و نوسازی می‌شود.

به گفته او؛ این عملیات در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با نگاه اقدامات جهادی اجرایی می‌شود همچنین با توجه به نیاز برق پایدار برای ایستگاه پمپاژ و روستا‌های اطراف، اقدامات ویژه و مدیریت هوشمند برای اجرای عملیات در دستور کار قرار گرفته است.

سهرابی‌بیدار گفت: برخی از خطوط برق‌رسانی این منطقه قدمت بالایی دارد که با اجرای این عملیات، خطوط قدیمی نیز، تقویت و بهسازی می‌شود ونصب و تعویض ۷۰۰ مورد مقره، افزایش ارتفاع ۲۱۰ مورد پایه مقره رأس تیر، نصب ۹ دستگاه کلید حفاظتی و یک دستگاه اتوبوستر و تعویض چند تیر برق از مهمترین اقدامات این عملیات است.

او نظارت و توجه بر رعایت اصول ایمنی به منظور حفظ سلامت همکاران، را ضروری برشمرد و می‌گوید: این مانور عملیاتی با بررسی‌های اولیه و بازدید دقیق طرح، صورت می‌گیرد و بر اساس پیش‌نویس‌ها، اجرایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: با اجرای این مانور، توان واحد‌های اجرایی در مناطق عملیاتی و جغرافیایی خاص سنجیده می‌شود و آمادگی پیمانکاران افزایش می‌یابد.


او در ادامه می‌گوید: افزایش تعامل و همدلی، تبادل اطلاعات بین مسئولان و همچنین افزایش توان مدیران در شرایط بحرانی و پدافند غیر عامل از دیگر اهداف اجرای این عملیات است.

سهرابی بیدار گفت: به منظور آبرسانی اضطراری به شهر همدان نیز، برق مورد نیاز ۳۳ حلقه چاه، با ساخت ۱۸ کیلومتر خط انتقال برق و نصب ۲۸ دستگاه ترانس، هر طرح در مدت زمان بین یک تا سه روز تامین شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان نیز در این خصوص می‌گوید: تلاش‌های سیمبانان و نیرو‌های شرکت توزیع نیروی برق در جهت خدمت رسانی و ایجاد آسایش برای مردم ستودنی است.

علیمردان طالبی گفت: اجرای این عملیات اهمیت بسیار بالایی دارد و این منطقه (شمال استان همدان) با توجه به شرایط جغرافیایی و سرمای هوا، یکی از آسیب پذیرترین مناطق استان است که با تلاش کارکنان شرکت توزیع برق، شاهد برق‌رسانی پایدار برای روستا‌ها خواهیم بود.

او گفت: اجرای این عملیات برای تامین برق طرح آبرسانی بلند مدت به همدان و پایداری شبکه برق‌رسانی در فصل سرد و شرایط برف و کولاک بسیار ارزشمند است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان می‌گوید: رعایت نکات ایمنی و استاندارد‌های لازم در زمان انجام کار یکی از مهم‌ترین پیش‌نیاز‌های اجرای این عملیات است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار