حرم مطهر احمدابن موسی حضرت شاهچراغ (ع) در سالروز شهادت یازدهمین نور آسمان امامت و ولایت امام حسن عسکری (ع) غرق در ماتم و عزاست.
کد خبر: ۱۰۷۰۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳ 05 October 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: همزمان با فرا رسیدن هشتم ربیع الاول سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) سومین حرم اهل بیت شاهچراغ علیهم السلام سیاه‌پوش شده و غرق در ماتم است.

هیات‌های عزاداری و عاشقان و شیفتگان آل الله در سوگ شهادت غریب سامرا برای عرض تسلیت این امام همام به حرم مطهر مشرف شدند و در غم شهادت جانسوز حضرت امام حسن عسکری (ع) بر سرو سینه زده و اشک ماتم می‌ریزند.

به همین مناسبت با حضور زائران و مجاوران حرم مطهر، مراسم عزاداری با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حاج احمد پناهیان پیرامون فضایل و مناقب یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت برگزار و مداحان اهل بیت (ع)، کربلایی بهنام زارع و کربلایی حسین دهقان، در رثای شهادت این امام همام، مرثیه سرایی کردند.

 

همچنین مراسم شهادت جانسوز حضرت امام حسن عسکری (ع) با حضور محبان خاندان عصمت و طهارت در برخی مساجد، امامزادگان و بقاع متبرکه استان در حال برگزاری است.

به گزارش تسنیم امام حسن عسکری (ع) در هشتم ربیع الاول سال 260 قمری به شهادت رسیدند و مرقد آن حضرت در شهر سامرای عراق است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار