مدیرکل راه و شهرسازی لارستان تعداد متقاضیان و افراد بدون مسکن در شهر‌های جنوب فارس را بیش از ۳۵ هزار نفر اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۷۰۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵ 06 October 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: حسن شبانی در جلسه شواری مسکن جنوب فارس گفت: از ١٩ شهر ابلاغی به حوزه استحفاظی این اداره کل تاکنون فرآیند نام نویسی نیز در ١٦ شهر شامل لار، گله دار، اهل، خور، لطیفی، وراوی و عماد شهر، اشکنان، جویم، گراش، اوز، خنج، لامرد، بیرم، علامردشت و مُهر انجام شده است.
او با بیان این که در این شهر‌ها با کمبود زمین مواجه هستیم، افزود: به دلیل قیمت بالای مسکن و اجاره، افرادی که در این شهر‌ها بدون مسکن هستند هزینه‌های سنگینی را تحمل می‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گفت: تمام وزارتخانه‌ها، موسسات و دستگاه‌های دولتی و همچنین شرکت‌هایی که ۱۰۰ درصد سرمایه و سهام آن‌ها متعلق به دولت است، مکلف هستند نسبت به واگذاری و تحویل رایگان زمین در اختیار خود که در چارچوب مکان یابی موضوع ماده (۶) قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب ۲۵ اردیبهشت سال ۱۳۸۷ قرار می‌گیرند (به استثنای مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست) بنا به درخواست وزارت راه و شهرسازی اقدام کنند.

داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان هم در این نشست گفت: بر اساس آمار موجود حدود پنج هزار نفر در این شهرستان ثبت نام نهایی شده‌اند که بر اساس اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل راه شهرسازی یک هزار و ۴۱۹ نفر تاکنون برای خانه دار شدن در قالب اجرای این طرح افتتاح حساب و یا واریز وجه داشته‌اند که برای ۳۹۳ نفر از این افرد زمین تامین شده است.

او افزود: حدود ۷۵ هکتار زمین در شهر لار برای متقاضیان و افراد واجد شرایط در طرح جهش ملی مسکن نیاز است.

دهقان تصریح کرد: این میزان زمین مورد نیاز برای حدود پنج هزار متقاضی پیش بینی شده و سهم شهرستان لارستان در قالب اجرای این طرح در مدت ۴ سال حدود ۴ هزار و ۷۰۰ نفر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار