مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس گفت: در پنج ماهه نخست امسال یک میلیون و ۳۱۲ هزار لیتر قاچاق سوخت کشف شده که شاهد رشد ۴۷ درصدی بوده‌ایم.
کد خبر: ۱۰۷۰۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶ 08 October 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: اسداله طاهری در نشست خبری با بیان اینکه در شش ماهه امسال این استان یکی از پرمصرف‌ترین فرآورده‌های نفتی بنزین در کشور بوده است، اظهار داشت: در این مدت ذکر شده بیش از یک میلیارد و 250 میلیون لیتر بنزین مصرف شد که نسبت به مدت مشابه پارسال 20 درصد رشد داشتیم که بیشترین مصرف و افزایش در شهرستان‌های فیروزآباد و نورآباد بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس با اشاره به اینکه در بحث مصرف فرآورده نفت سفید در نقاط سردسیر استان شاهد رشد 65 درصدی بوده‌ایم، افزود: در مصرف نفت‌گاز و گازوئیل میزان یک میلیارد و 65 میلیون لیتر بدون نیروگاه مصرف داشتیم که نسبت به مدت مشابه پارسال 2 درصد رشد داشتیم.

وی در ادامه با اشاره به وجود چهار نیروگاه بزرگ در استان برای تامین سوخت مایع در استان با توجه به فصل سرما و افت فشارگاز، بیان کرد: افزایش 106 درصدی مصرف گازوئیل را نشان می‌دهد.

طاهری با اشاره به اینکه استان فارس با 4 فرودگاه شیراز، لارستان، لامرد و جهرم در بخش سوخت هوایی در 6 ماهه امسال بالاتر از 34 میلیون لیتر مصرف سوخت داشته و رشد 18 درصدی را شاهد بودیم، بیان کرد: در اربعین امسال به دلیل رفت و آمد‌های زائران از کشور‌های همسایه حدود 14 درصد افزایش مصرف بنزین داشتیم.

وی همچنین با بیان اینکه استان فارس دارای 308 جایگاه سوخت مایع است که در یکسال اخیر 10 جایگاه افتتاح شده است، تعداد جایگاه سی ان جی در استان را 131 اعلام کرد و گفت: تعداد 30 جایگاه در حال احداث است و تا پایان امسال 10 باب دیگر به جایگاه‌های سوخت استان افزوده می‌شود.

طاهری با یادآوری اینکه مصرف روزانه بنزین به طور متوسط یک میلیون و 561 هزار مترمکعب است، افزود: در مدت شش ماهه امسال میزان 266 میلیون و 530 هزار مترمکعب مصرف گاز سی ان جی بوده که رشد 9 درصدی داشته‌ایم.

وی با اشاره به قاچاق سوخت و اینکه شهرستان‌های جنوبی استان بارانداز قاچاق هستند، بیان کرد: خوشبختانه با همکاری مطلوب دستگاه‌های اجرایی و نیروی انتظامی و سازمان‌های متولی اقداماتی در جهت کاهش این مهم انجام شده که در پنج ماهه امسال مقدار مکشوفه قاچاق سوخت یک میلیون و 312 هزار لیتر بوده که رشد 47 درصدی قاچاق را شاهد بوده‌ایم.

 

طاهری اظهار داشت: پالایشگاه شیراز زیر 40 درصد فرآورده‌های نفتی استان را تامین می‌کند که جهت تامین سوخت شهرستان‌های استان با توجه به فراخور وضعیت جغرافیایی از از 6 مبدا بندرعباس، سیرجان، اصفهان، ماهشهر و بوشهر بهره‌مند می‌شویم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس با تاکید بر اینکه تا این لحظه هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین در استان وجود نداشته و شایعه‌ای بیش نیست، تصریح کرد: در تامین سوخت عشایر با توجه به الکترونیکی شدن مشکلی وجود ندارد، تنها در روستا‌های محروم شهرستان‌های داراب، دشت ارژن، کامفیروز و بخشی از نورآباد با مشکل رو به هستیم که برای این موضوع نیز به دنبال رفع مشکل هستیم.

طاهری همچنین با بیان اینکه ذخیره سازی لازم برای سوخت رسانی بویژه در فصل سرما انجام شده ومشکلی در این خصوص وجود ندارد، گفت: در بحث دوگانه سوز شدن خودروهی عمومی هدف از این طرح کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و آلاینده در سبد سوخت خانوار‌ها است که تا کنون 11 هزار و 577 خودرو در قالب 13 کارگاه تبدیل وضعیت شدند که تقریبا معادل 1100 خودرو در نوبت تبدیل هستند که عمدتا خودرو‌های عمومی و مسافربر‌های شخصی هستند.

برچسب ها: کشف ، سوخت قاچاق ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار