به گفته مدیر کل راه و شهرسازی فارس، مسکن ملی تا ۱۸ ماه آینده ساخته و تحویل متقاضیان می‌شود
کد خبر: ۱۰۷۱۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸ 08 October 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: بر اساس دستور رییس جمهور، دستگاه‌ها و ادارات دولتی باید ظرف مدت دوماه اسناد زمین‌های مازاد خود را برای ساخت مسکن ملی به وزارت راه و شهرسازی انتقال دهند. در فارس صدور و انتقال استاد ابتدا از اراضی خود اداره کل راه و شهرسازی آغاز شده است.
هاشمی مدیر کل ثبت اسناد و املاک فارس گفت: تا کنون برای هزار قطعه از اراضی اداره کل راه و شهرسازی فارس به مساحت ۳۹۵ هکتار، سند صادر شده است.
وی گفت:۴۶۰ هکتار هم زمین‌های مازادمربوط به دستگاه‌های دولتی در استان توسط اداره کل راه و شهرسازی فارس شناسایی وبه اداره کل ثبت اسناد برای انتقال سند به وزارت راه و شهرسازی معرفی شد ه است.
محمودرضا طالبان مدیر کل راه و شهرسازی فارس نیز گفت: اسناد حدود ۱۷۰ هکتار از ۴۶۰ هکتار زمین‌های مازادمربوط به دستگاه‌های دولتی که شناسایی شده اند هنوز توسط دستگاه‌های متولی انتقال داده نشده و به توافق نرسیده ایم.
طالبان افزود:چنانچه ظرف مدت یک ماه با این دستگاه‌ها به توافق نرسیم اداره ثبت اسناد مکلف شده اسناد زمین‌ها را به وزارت راه و شهرسازی انتقال دهد تا روند ساخت مسکن ملی درفارس شتاب گیرد
وی گفت اکنون درشهر زرقان حتی یک متر زمین برای ساخت مسکن ملی در اختیار نداریم، این در حالی است که جهاد کشاورزی فارس حدود ۸۰ هکتار زمین مازاد دراین شهردارد که هنوز با آن‌ها به توافق نرسیده ایم
مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: از چهار میلیون واحد مسکن ملی که قرار است در کشور ساخته شود ۲۴۰ هزار واحد سهم فارس است که پس از ثبت نام و پالایش متقاضیان ۱۳۸ هزار واجد شرایط شناخته شدند
طالبان گفت اکنون سه هزار هکتار زمین درفارس برای ساخت مسکن ملی در اختیار اداره کل راه و شهرسازی فارس است که ساخت ۳۵ هزار واحد مسکن ملی آغاز شده و برخی از واحد‌ها در شهرستان‌های فارس حتی به مرحله ساخت سقف طبقه پنجم هم رسیده است.
به گفته مدیر کل راه و شهرسازی فارس مسکن ملی تا ۱۸ ماه آینده ساخته و تحویل متقاضیان می‌شود

برچسب ها: مسکن ملی ، ساخت و ساز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار