عسکری تصریح کرد: تبیین وترویج مسئولیت اجتماعی برای جامعه امروزی از ضروری ترین امور است فرد اگر احساس مسئولیت کرد نسبت به پیرامون خود منفعل نیست و سعی می کند تا آن جا که امکان دارد مشکلات را حل می کند لذا همواره نسبت به شهروندان احساس مسئولیت می کند.
کد خبر: ۱۰۷۱۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹ 10 October 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه تبیین و ترویج مسئولیت اجتماعی برای جامعه امروزی از ضروری ترین امور است افزود: این موضوع در کاهش ترافیک هم بسیار مهم و موثر است.

محمد خلیل عسکری در نشست شورای ترافیک استان که با حضور اعضای این شورا برگزار شد با تبریک هفته وحدت، اظهار کرد: بعد از پایان دوره کرونا و آموزش های مجازی خوشبختانه همه مدارس بدون هیچ مشکلی فعالیت های خود را به صورت حضوری آغاز کردند.

عسکری تصریح کرد: تبیین وترویج مسئولیت اجتماعی برای جامعه امروزی از ضروری ترین امور است فرد اگر احساس مسئولیت کرد نسبت به پیرامون خود منفعل نیست و سعی می کند تا آن جا که امکان دارد مشکلات را حل می کند لذا همواره نسبت به شهروندان احساس مسئولیت می کند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش دارای بزرگترین سرمایه اجتماعی است زیرا با سه قشر اولیا، معلم و دانش آموز سر و کار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: تاثیر پذیری جامعه از این سه قشربسیار بالاست وامروزه بچه ها در تصمیم گیری ها و انجام امور خانواده ها بسیار موثرترند چنان که معلمان در بسیاری از امور جامعه تصمیم ساز هستند.

عسکری اضافه کرد: دامنه کار آموزش و پرورش از ابتدا وسیع بوده است لذا با افزودن مسئولیت مهد کودک ها و مراکز پیش دبستانی به آموزش و پرورش، این نهاد بسیار گسترده تر شدلذا افراد از ابتدای کودکی تا نوجوانی در اختیار آموزش و پرورش قرار دارند.

وی از همکاری مجدانه آموزش و پرورش در راستای مدیریت ترافیک خبر داد و افزود: ضروری است کارگروهی در این حوزه شکل بگیرد و مناطق دارای ترافیک نیز بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

این مسوول افزود: ما در آموزش و پرورش کاملا آمادگی داریم تا در راستای حل مشکل ترافیک و نهادینه سازی فرهنگ راهنمایی و رانندگی همکاری داشته باشیم.

در این نشست بر ایمن سازی مدارس تاکید و نظارت دقیق بر سرویس های مدارس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدارس حاشیه راه و خطرهای ناشی از آن، همکاری بیش از پیش آموزش و پرورش با سایر نهادهای مربوطه در حوزه ترافیکی، اشاعه فرهنگ استفاده از نقلیه عمومی، ایجاد زیرساخت های ارائه آموزش های مستمر در حوزه راهنمایی و رانندگی و ایجاد زمینه بهره مندی عموم شهروندان از آن، توزیع مناسب فضاهای آموزشی در سطح شهر با هدف ممانعت از ایجاد گره های ترافیکی، نهادینه کردن فرهنگ ترافیک در سطح استان، تشکیل کارگروه در راستای نحوه ارائه آموزش ها در حوزه ترافیک، بهره مندی از تاکسی های اینترنتی در سامانه سرویس دهی مدارس، متغییر بودن و ... از جمله مواردی بود که پیرامون آن گفت و گو شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار