آیت‌الله علی‌اکبر کلانتری، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری :هر وجدان پاکی با اندکی درنگ، اذعان می کن د نظام ولایت فقیه، با ویژگی های یاد شده، نظامی خردمندانه و منطبق بر نیازهای عقلی، شرعی و ملّی ماست و حکم عقل و فطرت آن است که مراقب باشیم در زمین دشمنان آن بازی نکنیم که در غیر این صورت، شهیدان وطن و خانواده های داغدیدۀ آن ها، ما را نخواهند بخشید.
کد خبر: ۱۰۷۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳ 10 October 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: آیت‌الله علی‌اکبر کلانتری، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، یادداشتی با عنوان "صریح و بی پرده با سلبریتی های وطنم" به رشته تحریر درآورده که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دوستان سلام!
پیش از هر چیز بگویم مقصود من در این نوشتۀ صمیمی و بی پیرایه، همۀ شما نیست. زیرا در میان شما کم نیستند شخصیت های هنری، ورزشی و... که در مقاطع حساس کشورمان، خوش درخشیده اند و نام زیبایشان را در تاریخ ایران به یادگار گذاشته اند. سخن با معدود عزیزانی است که گاه در تاریکی غباری که بیگانگان و نامحرمان پراکنده اند، عزت و آبروی ایران و ایرانی را فراموش می کنند و به مذاق اهریمنان می گویند و به دلخواه شیاطین می نویسند.

لطفا وجدان خود را قاضی کرده و این دلنوشته را تا آخر بخوانید. چون در لا به لای این سخن، به حقایقی بر می خورید که شاید اولین بار می خوانید و احتمالا از برخی از آنها بسیار متاثر خواهید شد.

چند هفتۀ پیش، در پی مواجهۀ نیروی انتظامی با خانمی محترم، وی به کما رفت و پس از چند روز به دیار باقی شتافت. حادثه ای که همه را ناراحت و اندوهگین کرد. سؤال اینجا است که چرا بی درنگ و پیش از روشن شدن ابعاد حادثه و قبل از معین شدن قاصر یا مقصر، عده ای از شما ، هم ندا با رسانه های بیگانه، مواضع تحریک کننده گرفتید و زمینۀ چندین روز اغتشاش، قتل، غارت و خسارت به اموال عمومی را فراهم آوردید؟ !

مسئله، پیچیده نبود. یک واجب مسلّم شرعی به نام حجاب (حداقلی) در یک کشور اسلامی به عنوان قانون ابلاغ شده. همه هم از آن مطلعند. نیروی انتظامی هم بر اساس قانون، ملزم به اجرا و پیگیری آن است. طبیعی است که در این روند، کاستی ها و مشکلاتی هم پیش می آید که باید عاقلانه و به دور از تحریک احساسات، آسیب شناسی شود و با خاطی احتمالی برخورد کرد . ولی به هر حال قانون بد (اگر بد باشد) خیلی بهتر از بی قانونی است.

شما خوب می دانید اکثریت مردم ایران، مسلمان، محبّ اهل بیت و عاشق امام حسین هستند. ملت عظیمی که تنها 4 یا 5 میلیون نفر آن ها در مناسبت هایی مثل اربعین، امکان بروز پیدا می کنند.

بسیاری از این ملت متدین و انقلابی، در هنگامۀ مسابقات ملی و بین المللی، برای پیروزی شما دعا می کنند و شما را دوست دارند. نباید اجازه دهید برخی از هم‌صنفان شما، با قانون شکنی و انجام حرکاتی سبک مثل کشف حجا ب، این مردم نجیب و وفادار را برنجانند.

طبق آمار معتبر، اکثریت بانوان ایران، به اندازه ای از حجاب (کامل یا ناقص) معتقد و ملتزمند. چرا که حجاب، نص صریح قرآن (سورۀ نور آیۀ 31 و سورۀ احزاب آیۀ 59) و صریح قانون است. پس شکستن آن را بر نمی تابند و از خاطیان آن ناخشنودند. جای شگفتی است شما عده ای معدود اغتشاشگر و قانون شکن را به عنوان ملت ایران می شناسید ، اما خیل عظیم اربعین حسینی را نمی بینید. کدام تاریخ و کدامین ملت، از این پدیدۀ شگفتی ساز برخوردار است؟! پیاده روی و تجمع معنادار بیش از بیست میلیون نفر (ایرانی و غیر ایرانی) ، این ، یعنی بزرگ ترین اجتماع جوانان. عظیم ترین حرکت بانوان. وسیع ترین مهرورزی دنیا. گسترده ترین میهمان نوازی جهان! زیباترین نماد عشق ورزی.واقعا اگر این ظرفیت عظیم در اختیار کمپانی های فیلمسازی مثل هالیوود و یونیورسال پیکچرز قرار داشت، چه می کردند؟!

جریانات پس از فوت خانم امینی نشان داد متاسفانه برخی از شما عزیزان، سخت تحت تاثیر رسانه های بیگانه هستید. در این چند روز، بیشترین سرمایه گذاری را رسانه های آمریکا، انگلستان، فرانسه، عربستان، منافقین و سلطنت طلب‌ها کردند. کدام عقل و کدامین وجدان قبول می کند که این کشور ها و این گروه ها حامی حقوق زن باشند و برای مهسا امینی دل بسوزانند؟!

بر اساس برخی آمار معتبر، در هر یک روز، سه زن آمریکایی به قتل می رسند. طبق پژوهشی دیگر در آمریکا، تنها در سال 2019، 146 زن به قتل رسیده اند. قتل زن باردار 26 ساله ای به نام لئوناهیل توسط پلیس کانزاس به ضرب 5 گلوله، قتل دختر نوجوانی به نام مکایابرانیت با شلیک 4 گلولۀ پلیس، قتل رالکینا جونز 37 ساله در زندان هایت سیتی و قتل مگان جویس مون 40 ساله ، نمونه های اندکی از زن کشی پلیس آمریکا است. جالب این است که در 98 درصد این موارد، افراد پلیس، محکومیت کیفری پیدا نکرده اند. چرا که در حمایت قانون بوده اند!

نگاهی به جنایات آمریکا در عراق پس از صدام، دردآورتر است. تنها تا سال 2007 یعنی 4 سال پس از اشغال عراق توسط این کشور، یک میلیون و دویست هزار عراقی کشته شده اند که قریب 40 درصد آنان را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

در همان سال ها، بیش از 40 هزار زن عراقی ربوده شده و توسط پیمانکاران آمریکایی به مقصد های نامعلومی فروخته شدند. دانشگاه بروکسل اعلام کرد : بیش از 10 هزار زن عراقی در زندان های آمریکایی به سر می برند که به 95 درصد آنان تجاوز شده است.

افغانستان نیز صحنۀ دیگری از اجرای حقوق بشر آمریکایی است . برای نمونه: حملۀ هوایی به کاروان عروسی و کشتن 95 نفر در قندهار و حمله به کاروان عروسی دیگری در لوگر افغانستان و کشتن 37 نفر از جمله 17 زن و کودک.

ابراز دلسوزی فرانسه برای زنان ایرانی نیز شرم آور است. کتک کاری فریده، پرستار 52 سال توسط پلیس این کشور و کشاندن وی بر روی زمین با گرفتن موی او و ضرب و شتم زنان محجبه این کشور، از نمونه های اندکی است که در این مهد تمدن به ثبت رسیده است.

عجیب این که فرانسه، خواستار آزادی بی حجابی در ایران است و حال آن که در مدارس و دانشگاه های خودش، محصلان و دانشجویان زن را به بی حجابی اجبار می کند. حتی حضور مادران باحجاب نیز در اردوهای مدرسه ای این کشور ممنوع است. جالب تر این که پلیس فرانسه، زنانی که با لباس شنای اسلامی (بورکینی) به ساحل می روند را مجبور به عریان شدن می کند!

از این عجیب تر، اشک تمساح ریختن بی بی سی انگلیس است. روباه مکّاری که در زمان حضور نحسش در ایران (1296 تا 1298) نیمی از مردم ما را قربانی قحطی کرد! در این میان، دلسوزی رژیم آل سعود از همه چندش آور تر است. حکومت قرون وسطایی عربستان، تمامی هزینه های شبکۀ ایران اینترنشنال را تامین می کند تا برای آزادی زنان و مردان ایرانی یقه پاره کند و از شما ایرانی ، برای گفتگو دعوت به عمل آورد! و حال آن که این کشور، تنها کشوری در جهان است که قبیله ای اداره می شود و در تاریخ خود، صندوق انتخابات ندیده است.

رژیم کودک کش این کشور، از آزادی رسانه های ایران سخن می گوید و در همان حال، جوانان مظلومش را به جرم ذره ای انتقاد، فوج فوج گردن می زند و جمال خاشق چی را کشته و پیکرش را با ارّه قطعه قطعه می نماید!

باید برای شما سؤال برانگیز باشد که چرا سازمان مجاهدین (منافقین) خلق که ترور 17 هزار نفر از هم وطن ان تان را در کارنامه دارد، تمجیدتان می کند و یادداشت هایتان دربارۀ خانم امینی را با آب و تاب پوشش می دهد!

تهوع آورتر از همه، اداهای ایران دوستی خاندان پهلوی است. یعنی وارثان شاهی که فساد و خیانتش شهرۀ آفاق است. در این مجال، یادآوری بخش اندکی از فساد اخلاقی محمد رضا و نحوۀ تعامل ش با جنس زن، خالی از فایده نیست.

نزدیکان خود او نوشته اند: " او از دوران جوانی تا اندکی پیش از مرگ، دست از زن بارگی بر نداشت. در فساد اخلاقی حد و مرز نمی شناخت. از وقتی که اسدالله علم وزیر دربار شد، تشکیلا تی ویژه برای هوسرانی شاه درست کرد. کار این تشکیلات که با بودجه ای سرسام آور اداره می شد این بود که زن های شوهر دار و دختران بخت برگشته یا همسران و دختران کسانی که می خواستند مقامی بگیرند را برای شاه بیاورند. از سوی دیگر فردوست، شمس، اشرف و هوشنگ دولّو ، ماموریت داشتند زنان خوش تیپ و صاحب جمال را به شاه معرفی کرده آپارتمان هایی در تهران برای آن ها دست و پا کنند تا شاه بتواند با زنان جوان خلوت کند."

در کنار این فساد افسار گسیخته، استبداد و اختناق سیاسی رژیم شاه نیز جای درنگ فراوان و عبرت آموز است. بر اساس مکتوبات، برخی از شکنجه هایی که سازمان مخوف ساواک برای اخذ اعتراف از زندانیان سیاسی اعمال می کرد عبارتند از: "سوزاندن بدن با سیخ داغ یا شعلۀ فندک و آتش سیگار، کشیدن ناخن های دست و پا با انبردست یا گازانبر، آویختن وزنه های سنگین به اندام های حساس بدن، آویزان کردن از سقف، ریختن آب جوش یا روغن داغ روی بدن، وارد آوردن شوک الکتریکی، فرو کردن میلۀ آهنی در آلت تناسلی مردان، ادرار کردن روی متهم، کوبیدن مشت به صورت و خرد کردن دهان و دندان، فرو بردن بطری های شکسته در نشیمنگاه، تجاوز به زنان و دخترانِ متهم ان در برابر چشمان آن ها ...

املاک و اموال غارت شدۀ این خاندان به هنگام فرار از ایران نیز خود فصل مشبعی از فساد و تباهی این خاندان است: "35 میلیارد دلار پول نقد، 384 چمدان جواهرات شامل تاج های بدون قیمت شاه و ملکه، گران ترین خانه در حومۀ لندن، گران ترین بوستان در ناپل ایتالیا، قصر زمستانی شاه به نام سنت موریس در سوئیس، جزیرۀ 700 میلیون دلاری شاه در اسپانیا، ملک یک میلیون پوندی در راکی آمریکا." از جملۀ این املاک و اموال مسروقه، زمین بسیار گران قیمتی در لس آنجلس است که توسط رضا پهلوی، به قیمت یک میلیارد دلار ناقابل به فروش رسید.

با این وجود، چقدر جاهلانه و ظالمانه است سخن معدود کسانی که وضع ایران پیش از انقلاب را بهتر از وضع ایرانِ پس از انقلاب معرفی می کنند.

و حتی گاه به دروغ و ناجوانمردانه ایران پیش از انقلاب را رو به رشد و ایران پس ار انقلاب را رو به سقوط معرفی می کنند و حال آن که آمار های بین المللی از جمله آمار های بانک جهانی دربارۀ ایران گویای پیشرفت های خیره کنندۀ ایران پس از انقلاب است. بخشی از این آمار در پایان این نوشته، قسمت پیوست ذکر می شود.

از همه مهم تر، رهایی ایران از وابستگی و حقارت و دست یابی آن به استقلال و اعتبار بین المللی است. در دورۀ پهلوی، انتخاب مسئولان، از خود رضاخان و محمد رضا گرفته تا نخست وزیر و دیگر مسئولان ارشد، با نظر مستقیم انگلیس و آمریکا انجام می شد.

حضور سران متفقین (چرچیل، روزولت و استالین) در جنگ جهانی دوم، در تهران بدون اطلاع محمدرضا و مسئولان ایرانی، از تحقیر های بی سابقه در حق مردم ایران است که از حافظۀ تاریخ پاک نخواهد شد.

این گونه شاهان کجا و ولیّ فقیه کجا! ولی فقیهی که عادل، متقی، شجاع، دانشمند ، دین شناس، زمان شناس، مدبر، مردم دوست، رهیدۀ از هواهای نفسانی و پاک از جاذبه های دنیوی است. صفاتی که تاریخ ایران، برای اولین بار، شاهد تبلور و تجسم آن ها در دو رهبر جمهوری اسلامی بوده است.

و درست به همین دلیل است که تضعیف و تخریب ولایت فقیه، هدف مشترک و شاه بیت همۀ دشمنان این مرزو بوم است. آنها به خوبی می دانند با وجود چنین رهبرانی، جایی برای استثمار و غارت منابع خدادادی ایران نیست.

همۀ فشارهای آنان در این چهل و اندی سال برای این بوده است که دوباره به این کشور بازگردند و بار دیگر، بساط استعمار و استحمار خود را بگسترانند.

از تبلیغات پرحجم همین استعمارگران است که می گویند: نظام ولی فقیه، همان نظام دیکتاتوری است که در آن به جای "شاه"، "فقیه" حکومت می کند. آن ها عامدانه، "ولایت مطلقۀ فقیه" را به "حاکمیت مطلق العنان" تفسیر می کنند و حال آن که تفاوت میان این دو، از زمین تا آسمان است.

معنای ولایت مطلقه این است که ولی فقیه، خط مشی ها و سیاست های کلی نظام را تعیین می کند و بر همۀ قوا اشراف دارد و در صورت بروز تعارض و تضاد میان قوا، او پادرمیانی می کند و سخن او فصل الخطاب است.

واقعیتی که در همۀ کشورها، به شکلی وجود دارد و گریزی هم از آن نیست. حتی در برخی کشورهای غربی و کشور های مدعی دموکراسی، اختیارات شخص اول مملکت، بسیار فراتر از اختیارات ولی فقیه در کشور ما است. آن هم برای اشخاصی که عادل و متقی بودن آن ها شرط نیست.

برای مثال، بر طبق قانون اساسی پرتغال، بخشی از اختیارات رئیس جمهور ، عبارت است از انحلال مجلس جمهوری با تصویب شورای دولت، وتوی قوانین مصوب و ارسال مجدد آن ها به پارلمان جمهوری برای تصویب مجدد. در ایتالیا، رئیس جمهور می تواند مجلس را در هر زمان، به جز 6 ماه آخر پایان دورۀ خود، منحل کند.

بر اساس قانون اساسی یونان، در صورتی که استعفای دو دولت به طور پیاپی، منجر به فقدان ثبات سیاسی کشور گردد، رئیس جمهور، حق دارد پارلمان را منحل کند. در آرژانتین، قوانین مصوب مجلسین، پس از امضای رئیس جمهور، لازم الاجرا می گردند و شخص وی می تواند هر طرحی را برای یک بار وتو نماید. مطابق قانون اساسی جدید قرقیزستان، رئیس جمهور، دارای قدرت عالیه بوده و حق انحلال و وتوی تصمیمات قانون گذاری را دارد. او هماهنگ کنندۀ سه قوه است و تصمیم ات و خط مشی کلی کشور را تعیین می کند.

هر وجدان پاکی با اندکی درنگ، اذعان می کن د نظام ولایت فقیه، با ویژگی های یاد شده، نظامی خردمندانه و منطبق بر نیازهای عقلی، شرعی و ملّی ماست و حکم عقل و فطرت آن است که مراقب باشیم در زمین دشمنان آن بازی نکنیم که در غیر این صورت، شهیدان وطن و خانواده های داغدیدۀ آن ها، ما را نخواهند بخشید.

شهیدانی که امنیت دیروز و امروز ما، مرهون خون پاک آن ها است و خانواده هایی که گاه تا پنج شهید یا بیشتر تقدیم استقلال و امنیت وطن کرده اند. دوستداران واقعی وطن، این شهیدانند نه آن شاهزاده ای که با اموال سرقتی این ملت، عیش و نوش می کند و آمریکای جنایتکار را به تحریم بیشتر این ملت مظلوم فرا می خواند. عاشق واقعی وطن، شهید سلیمانی است که اگر او و همرزمانش نبودند، داعشی ها، در خیابان های تهران جولان می دادند و نوامیس ما را به کنیزی می بردند. حافظان وطن، محبّان امام حسینند که امتحان خود را در عر صۀ دفاع مقدس به زیبایی پس داد ند . عرصه ای که شاهد حضور حتی یک سلطنت طلب نبود. همین محبّان امام حسین هستند که وطن و انقلاب را نگه داشته اند و مطمئنا نگه خواهند داشت.

چقدر احمقند وطن فروشانی که فکر می کنند بار دیگر ، پای استعمار به این مرز و بوم باز خواهد شد! آن ها جاهلانند و در این جهالت خواهند مرد! آن ها نمی فهمند شهادت در راه دین و وطن، آرزوی هر جوان حسینی است. خدایا این عشق حسینی را از ما مگیر.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار