معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب شهرستان شیراز گفت: عمده بوی بدی که در برخی مناطق شیراز به مشام می‌رسد به دلیل آب‌های سطحی شهرداری است که به دلیل رها شدن زباله در کانال‌‍‌ها گندیده و منجر به ایجاد بوی تعفن شده است.
کد خبر: ۱۰۷۱۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱ 12 October 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: محمدهادی ستوده در ارتباط با بوی ناخوشایند منطقه جنوبی شهرستان شیراز گفت: شبکه فاضلاب چند سال است در این مناطق اجرا شده و ۹۵ درصد از این مناطق دارای شبکه فاضلاب هستند.

وی افزود: بوی ناخوشایندی که از فاضلاب متساعد می‌شود و بعضاً شکایت هایی هم درباره آن صورت گرفته است به این دلیل است که برخی از منازل یا برخی از مغازه ها فاضلاب خاکستری یا شستشوی منازل و مغازه ها را در جوی ها و کانال های آب سطحی تخلیه می‌کنند.

ستوده اظهار داشت: عمده بوی بدی که در این مناطق متساعد می شود به دلیل آب های سطحی شهرداری است که ممکن است به دلیل زباله هایی باشد که در کانال ها رها شده و فاضلاب مانده و گندیده و بوی بدی از آن متساعد می شود.

وی افزود: شبکه فاضلاب به دلیل جریان پیوسته ای که دارد از انشعاب منازل وارد شبکه می شود و ما چنین مشکلی را نداریم و بوی بدی در سطح منطقه استشمام نمی شود و هر جا این بوی ناخوشایند متساعد می شود مربوط به کانال آب های سطحی است.

ستوده گفت: کانال های آب های سطحی مربوط به حوزه شهرداری است و در حوزه اختیارات شرکت آب و فاضلاب نیست.

وی تاکید کرد: در این مناطق مردم نباید فاضلاب را وارد کانال های سطحی کنند و شهرداری هم باید به صورت دوره ای این کانال ها را شستشو دهد.

ستوده گفت: شرکت آب و فاضلاب شبکه فاضلاب را به صورت دوره ای در سال به دلیل اینکه در فصول سرد و بارندگی ممکن است حجم زیادی از شن و ماسه وارد شود شستشو و سم پاشی میکند و تعمیرات و بهره‌برداری را انجام می دهد.

معاون بهره‌برداری آبفا اظهار داشت: عمده شبکه فاضلاب که در منطقه پنج شهرداری اجرا شده است مربوط به سال های ۹۵ تا ۱۴۰۰ بوده البته کماکان در مناطق باقی مانده در حال اجرا است و تا سال آینده بخش عمده منطقه 5 به شبکه فاضلاب متصل می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار