معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: توزیع عادلانه یارانه‌ها گامی مهم برای بهبود وضعیت معیشت اقشار کم درآمد و جلوگیری از افزایش شکاف درآمدی خانواده‌ها است.
کد خبر: ۱۰۷۲۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶ 16 October 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: محسن ربانی زاده با اشاره به موافقت معاون اول رییس‌جمهور برای افزایش رضایتمندی مردم در طرح عادلانه سازی یارانه‌ها گفت: دانشگاه علوم پزشکی و سازمان تامین اجتماعی موظف هستند، اطلاعات بیماران خاص و صعب العلاج را در اختیار اداره کار قرار داده تا بر حسب مسئولیت اجتماعی خود خانوار‌هایی که حداقل یک عضو بیمار خاص و صعب العلاج دارند را بدون در نظر گرفتن دهک بندی و فرآیند بررسی استطاعت مالی جهت برقراری یارانه به سازمان هدفمندی یارانه‌ها معرفی نمایند.
معاون استاندار افزود: به وزارت تعاون، رفاه و کار اجتماعی مجوز لازم در خصوص برقراری یارانه برای آن دسته از خانوار‌هایی که پیش‌تر یارانه گرفته و در بازبینی جدید در دهک ۱۰ درآمدی قرار می‌گیرند، مشمول دریافت یارانه قرار دهند.
وی در ادامه گفت: اداره کار موظف است خانواده‌هایی که حداقل یک عضو معلول مورد تایید بهزیستی دارند را بدون در نظر گرفتن دهک بندی و فرآیند بررسی استطاعت مالی جهت برقراری یارانه به سازمان هدفمندی یارانه‌ها معرفی کند.
وی بهترین اقدام برای عدالت اجتماعی، تلاش برای توانمند سازی خانوار‌های طبقه پایین جامعه دانست و یارانه‌ها را صرفاً مناسب برای دوره گذر در مقطع اصلاحات اقتصادی معرفی نمود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اضافه نمود: به منظور تسریع در برخورداری جامعه هدف از یارانه‌های نقدی دولت، با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هماهنگ شده تا اطلاعات خانوار‌ها را از طریق استانداری مستقیماً به وزارتخانه مذکور ارسال نماید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار