امیرحسین جمشیدی با بیان اینکه ۵ کیلومتر از این خط باقی مانده که تلاش بر این است که تا قبل از پیک مصرف آب این خط تکمیل شود، گفت: تحقق این خط مشکل کم آبی شیراز را حل می‌کند علاوه بر آن سد هایقر مراحل اجرایی آن تمام شده است که اعتبار برای تملک اراضی کامل واریز شده و این تملک انجام شود سد قابل بهره‌برداری خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۷۲۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴ 16 October 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: امیرحسین جمشیدی در نشست سلسله نشست‌های مدیران پاسخگو، به تشریح اقدامات انجام شده پیرامون مصوبات سفر ریاست جمهوری پرداخت و گفت: مصوبات سفر ریاست جمهوری در ۳ بخش تقسیم شده که نخست مصوبات اصلی با ۱۱۴ مصوبه است که در زمان انجام سفر تصویب برای اجرا و پیگیری ابلاغ شده است.

او با بیان اینکه اعتبار این مصوبات ۶ هزار و ۹۶۷ میلیارد تومان بوده است، گفت: با پیگیری انجام شده ۶۲.۵ درصد از این اعتبارات جذب شده البته این اعتبارات بنا نبوده که فقط در سال اول محقق شود، اما از اعتبارات مصوب سال اول ۱۴۰ درصد محقق شده و اعتبارات باقی مانده مربوط به سال‌های آینده است.

مسئول پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری در استان فارس با بیان اینکه بخشی از مصوبات نیز در قالب تسهیلات بوده است، گفت: این مصوبات ۶ هزار و ۳۰۸ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۲۰۵ درصد تسهیلات جذب شده که بیشتر از اعتبارات مصوب است.

جمشیدی با بیان اینکه در سفر به شهرستان‌ها نیز مطالباتی مطرح شد که در مصوبات اولیه نیامده بود، گفت: ۱۸ مصوبه در این حوزه علاوه بر مصوبات اصلی تعیین شد که ۸۱۱ میلیارد برای این ۱۸ مصوبه در نظر گرفته شده که از ابتدای سال تاکنون ۱۰۰ میلیارد جذب شده است.

او با بیان اینکه بخش سوم مصوبات با عنوان متمم دوم به تصویب رسیده که ۳ مصوبه با اعتبارات وزرات نفت در زمینه راه و ورزشی تصویب شده است، تصریح کرد: این ۳ مصوبه ۱۰۰ میلیارد اعتبار مصوب دارد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس گفت: در مجموع اعتبارات هر ۳ بخش مصوبات ۷ هزار و ۹۰۸ میلیارد می‌شود که معادل بیش از ۵۰ درصد آن جذب شده است.

او با اشاره به اهم مصوبات سفر ریاست جمهوری در حوزه‌های مختلف گفت: تکمیل سد نرگسی از جمله این مصوبات بوده که قبل از سفر ۶۵ درصد پیشرفت داشته و اکنون به ۷۱ درصد رسیده است طبق برنامه‌ریزی تا ۱۴۰۲ تکمیل می‌شود.

تکمیل سد کوار دیگر مصوبه مهم در حوزه آبرسانی بود که جمشیدی به آن اشاره کرد و گفت: این سد قبل از سفر ۶۴ درصد و اکنون به ۷۰ درصد رسیده و سد در حال تکمیل است همچنین تکمیل خط دوم آبرسانی به شیراز قبل از سفر ۷۸ درصد و اکنون به ۸۷ درصد رسیده است.

او با بیان اینکه ۵ کیلومتر از این خط باقی مانده که تلاش بر این است که تا قبل از پیک مصرف آب این خط تکمیل شود، گفت: تحقق این خط مشکل کم آبی شیراز را حل می‌کند علاوه بر آن سد هایقر مراحل اجرایی آن تمام شده است که اعتبار برای تملک اراضی کامل واریز شده و این تملک انجام شود سد قابل بهره‌برداری خواهد بود.

مسئول پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری در استان فارس با اشاره به مهم‌ترین مصوبات در حوزه راه گفت: تکمیل آزادراه شیراز ـ اصفهان از مهم‌ترین مصوبات این حوزه است که بعد از سفر به ۹۴ درصد رسیده و امید داریم که تا آخر امسال قطعه یک تا ۶ به بهره‌برداری برسد.

جمشیدی با بیان اینکه تهیه و تصویب طرح تفصیلی مجموعه ۵۷ هکتاری حرم شاهچراغ از دیگر مصوبات مهم سفر ریاست جمهوری بوده است، گفت: این طرح به تصویب کمیسیون ماده ۵ رسیده و در انتظار تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری است البته طرح ساماندهی محدوده ۵۷ هکتاری پیرامون حرم است و بخش کالبدی حرم توسعه پیدا نمی‌کند همچنین یک متر مربع کاربری تجاری پیشنهاد داده نشده است.

۱۰۰ میلیارد برای رفع نقاط حادثه خیز، تکمیل راه آهن شیراز بوشهر، تسریع در تکمیل کمربندی شمال شرق شیراز، تکمیل بزرگراه دشت ارژن قائمیه، تکمیل ۵۰ کیلومتر از محور جهرم لار، احداث باند دوم کوار فیروزآباد، احداث بیمارستان نمازی ۲ با عنوان محمدرسول‌الله، تکمیل بیمارستان خاتم‌الانبیا در شهر جدید صدرا و تکمیل ۱۰۵ پروژه بهداشتی در سطح استان از اهم مصوبات که در این نشست مطرح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار