مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: نظارت بر تولید و عرضه مرغ گرم در سطح استان بطور مستمر در حال انجام است و پرونده‌های متشکله در این رابطه، به شعب ویژه‌ای ارجاع و خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۷۲۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳ 17 October 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: غلامرضا سالاری  اظهار داشت: گزارشاتی در خصوص گرانفروشی مرغ گرم در برخی نقاط شهر شیراز داشتیم که مقرر شده دستگاه‌های متولی با تشدید نظارت در این رابطه اقدام و برای متخلفین پرونده تعزیراتی تشکیل شود.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال به 545 پرونده تخلفات مرتبط با تولید و فروش گوشت مرغ در شعب تعزیرات حکومتی استان رسیدگی شده و متخلفین بالغ بر 62 میلیارد ریال جریمه نقدی شده اند.

دبیر کمیسیون تنظیم بازار استان اضافه کرد: بیشترین تخلف در این پرونده‌ها گرانفروشی مرغ توسط واحد‌های صنفی بوده که البته در خصوص تخلفات کشتارگاه‌های مرغ هم پرونده‌هایی تشکیل و مجازات‌های سنگینی اعمال شده است.

سالاری نسبت به تخلفات بهداشتی در واحد‌های صنفی عرضه کننده گوشت و مرغ نیز هشدار داد و گفت: جریمه‌های نقدی تخلفات بهداشتی از ابتدای امسال افزایش داشته، بطور مثال برای عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط واحد‌های صنفی جریمه 40 میلیون ریالی اعمال که در صورت تکرار تخلف این میزان تا 200 میلیون ریال تشدید خواهد شد از این روز واحد‌های صنفی می‌بایستی دقت نظر لازم را داشته باشند چرا که با توجه به حساسیت پرونده‌های تخلفات بهداشتی و ارتباط مسقیم این بخش با سلامت جامعه، مقرر شده تا احکام قاطع و بازدارنده در این پرونده‌ها صادر شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از اجرای بدون اغماض احکام نصب پارچه و پلمب مرغ فروشی‌های متخلف در سطح استان خبر داد و افزود: با توجه به مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، این اختیارات به شعب تعزیرات حکومتی داده شده تا در صورت احراز تخلفاتی همچون گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و ... بلافاصله دستور پلمپ واحد صنفی متخلف به مدت ده روز داده شود ضمن اینکه برای این تخلفات جریمه نقدی معادل ده برابر ارزش ریالی تخلف نیز اعمال خواهد شد.

سالاری اضافه کرد: تمام تلاش مجموعه تعزیرات حکومتی استان معطوف به حفظ آرامش در بازار و کاهش تخلفات صنفی است، ولی در عین حال معتقدیم نظارت مردمی مهمر‌ترین و اثربخش‌ترین مولفه نظارتی است لذا از هم استانی‌های عزیز تقاضا داریم تا با گزارش تخلفات به سامانه‌های ارتباطی 124 و 135 خدمتگزارن خودشان را در این مسیر همراهی کنند و مطمئن باشند که کلیه گزارشات دریافتی از این سامانه‌ها با جدیت بررسی و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

برچسب ها: گرانی ، گران فروشی ، مرغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار