امیرحسین جمشیدی، مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس: وزارت گردشگری و میراث فرهنگی در زمینه برندسازی گردشگری استان اقدام خاصی انجام نداده است.
کد خبر: ۱۰۷۲۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲ 17 October 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: امیرحسین جمشیدی، مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس، در سالگرد سفر رئیس جمهور به استان، طی نشستی میزان تحقق مصوبات این سفر را اعلام کرد.

به گفته وی مجموع اعتبارات مصوب 8908 میلیارد تومان بوده است که 53 معادل 56 درصد آن جذب شده است و نسبت به روند اجرایی مصوبات بیش از 40 درصد جلو هستیم.

جمشیدی با بیان هنوز اعداد و ارقامی از سوی دولت اعلام نشده که بدانیم نسبت به سایر استانها در چه رتبه ای قرار داریم، گفت: از میان مصوبات سفر، 3 مصوبه اجرایی نشده است، از میان دستگاه ها، میراث فرهنگی و گردشگری ضعیفترین و آب منطقه ای بهترین عملکرد را داشته و دستگاههای شرکت گاز، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و صندوق کارآفرینی امید به همه تعهدات خود عمل کرده اند.

وی افزود: مصوبات استان در حوزه جهاد کشاورزی و دانشگاه ها ضعیف بوده، اما در سه حوزه بهداشت و درمان، راه و آب مصوبات قوی را داشتیم.

جمشیدی در خصوص مصوبات مربوط به کارخانجات نیز گفت: رایزنی‌ها و اقدامات گسترده‌ای انجام شده و در حوزه معاونت اقتصادی است.

مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس جزئیات مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان، به تفکیک مسئولیت هر دستگاه را این گونه تشریح کرد: وزارت نیرو: تکمیل سد نرگسی در کازرون، 65 درصد پیشرفت قبل از سفر بوده، اکنون 71 درصد رسیده و تا سال 402 بهره برداری می شود، سد کوار، 250 میلیارد اعتبا مصوب بوده، اعتبارات سال 400 جذب شده اما 401 هنوز جذب نشده است.

وی ادامه داد: فاز دو انتقال آب به شیراز، فاز اول تا دوکوهک قبلا انجام شده، فاز دو از 14 کیلومتر، 3 کیلومتر انجام شده است.

جمشیدی افزود: سد هایقر مراحل اجرایی آن پایان یافته هم چنین برای حل مشکل معارض و تملک اراضی، اعتبارات کاملا تأمین شده است، آب رسانی به جنت شهر و زریندشت، 10 کیلومتر لوله گذاری انجام شده و تا شهریور 402 تکمیل می شود، آب رسانی به قیر تا دهه فجر افتتاح می‌شود، آبرسانی به جهرم نیز انجام شده است.

مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس ادامه داد: طرح آبرسانی شرق شیراز از مصوبات سفر اعتباری دریافت نکرد اما از محل اعتبارات وزارت نیرو تامین شد و از 5 درصد به 50 درصد رسیده است، آب‌رسانی به روستاهای شرق مرودشت 68 و تکمیل فاضلاب 6 شهرستان، 50 درصد پیشرفت داشته است.

وی در خصوص عملکرد وزارت راه و شهرسازی نیز گفت: در هفته اخیر طرح 57 هکتاری حرم بدون اینکه هیچ اثر تاریخی آسیب ببیند تصویب کمیسیون ماده 5 رسید، 100 میلیارد تومان اعتبار برای رفع نقاط حادثه خیز در نظر گرفته شده که 53 میلیارد آن تخصیص پیدا کرده است، بهسازی جاده فسا داراب 87 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و دهه فجر افتتاح می شود.

وی ادامه داد: باند دوم محور کوار فیروزآباد جم، به بهره برداری رسیده است، 6 قطعه میانی راه آهن شیراز اصفهان، اعتبارش مصوب شده اما اعتبار هنوز تخصیص نیافته است، تکمیل کمربندی شرق شیراز از طرح های نا موفق است، شهرداری شیراز از مشارکت منصرف شده و استان در پی اجرای آن با پیمان کار است و بزرگراه دشت ارژن به قائمیه آماده بهره برداری است.

جمشیدی همچنین در خصوص عملکرد یک ساله وزارت بهداشت نیز گفت: بیمارستان نمازی دو با نام محمد رسول الله، دو مکان قبلا مشخص شد که به نتیجه نرسیده بود اما بالاخره در بزرگراه مهندسین، کلنگش زده شد، تعداد تختها نیز به 1400 تخت افزایش یافت، تکمیل 105 پروژه بهداشتی استان، 45 درصد پیشرفت داشته است.

وی ادامه داد: بیمارستان ارسنجان به دلیل عدم همکاری بانک توسعه تعاون تنها 3 درصد پیشرفت داشته است، بیمارستان صدرا 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، متاسفانه بیمارستان میانرود از پروژه های ناموفق است، تکمیل بیمارستان های مرودشت و رستم به ترتیب 75 و 68درصد پیشرفت داشته است و بیمارستان امام علی کازرون نیز در هفته دولت افتتاح شد.

جمشیدی در خصوص وزارت ورزش و جوانان نیز گفت: ورزشگاه 6 هزار نفری شیراز 95 درصد ساخته شده برای 5 درصد باقی مانده، 45 میلیارد بودجه در نظر گرفته شده که 25 میلیارد آن جذب شده است. گفتنی است مشکل برق این ورزشگاه همچنان وجود دارد، 5 پروژه نیمه تمام استان اعتبارات برنامه و بودجه تخصیص یافته اما همچنان قبل و بعد از سفر 10 درصد پیشرفت داشته است، پارک‌های ورزشی بانوان استان و سالن ورزشی بانوان کازرون و قیر، 5 و 14 درصد پیشرفت داشته اند، برای سالن کشتی مرودشت نیز اعتبار جذب نشده است، ورزشگاه پارس شیراز قبل از سفر 80 درصد پیشرفت داشته که بعد از سفر به 90 درصد رسیده است.

وی افزود: وزارت گردشگری و میراث فرهنگی در زمینه برندسازی گردشگری استان اقدام خاصی انجام نداده است.

جمشیدی ادامه داد: در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موزه پاسارگاد از قبل از انقلاب شروع شده، از امسال بهش اعتبار تخصیص یابد، تالار مرکزی شیراز اسکلت فلزی آن انجام شده و تا سه سال آینده به بهره برداری می رسد و به موزه پاسارگاد که از قدیمی ترین پروژه های استان است، از امسال اعتبار تخصیص می یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار