رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک شیراز با اشاره به اینکه در شرایط فعلی وضعیت اقتصاد به گونه‌ای شده که در اولویت چندم خانواده ها قرار دارد، بیان می کند: در حال حاضر مردم ترجیح می دهند که اجاره منزل را بپردازند و بعد از خوراک و مایحتاج به خرید پوشاک رو بیاورند و اقتصاد ضعیف مردم و تعداد زیاد عرضه کنندگان در برابر متقاضیان و مسافرت مردم و خرید لباس در دیگر کشورها و شهرها باعث شده تا بازار پوشاک در شیراز روز به روز بد تر شود.
کد خبر: ۱۰۷۲۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵ 18 October 2022

تابناک فارس به نقل از ایلنا: کسب و کار‌ها و مغازه هایی که در سال های گذشته تمام فعالیت‌شان و هزینه هایی صرف این بخش کرده اند حالا در یک شوک بی سابقه قرار گرفته‌اند .

از سویی دیگر وضعیت بد اقتصادی و آب رفتن درآمد مردم دیگر رمقی برای خرید برای افراد نگذاشته و در نقطه مقابل اصناف هم با مشکلات متعدد مواجه شده‌اند؛ به طوری که تمام این مشکلات باعث شده تا مغازه های ساندویچی و فست فودی در شیراز شروع به تعدیل نیرو کنند.

خرید جوراب برای دانش آموزان از مغازه‌های لباس فروشی

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک شیراز با بیان اینکه متاسفانه سال به سال وضعیت مغازه های پوشاک فروشی در مهر ماه بد و بدتر می شود، می‌گوید: در شرایط فعلی قدرت خرید مردم در بخش پوشاک کاهش یافته و به رغم اینکه بسیاری از خانواده‌‌ها با شروع فصل پاییز برای فرزندانشان لباس خریداری می کردند اما به دلیل شرایط بد اقتصادی امسال بازار پوشاک مثل هر سال نبود.

خدابخش رضاییبا اشاره به اینکه در حال حاضر مردم تنها جوراب برای فرزندانشان از لباس فروشی‌های سطح شهر خریداری می‌کنند، می افزاید: در شرایط فعلی آموزش و پرورش با عنوان طرح ساماندهی لباس ها را در اختیار تولید کنندگان قرار می دهد و با گذشت 24 روز از مهر هنوز بعضی از دانش آموزان نتوانستند لباس فرم مدرسه را تهیه کنند.

پوشاک از اولویت مردم خارج شده است

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی وضعیت اقتصاد به گونه‌ای شده که در اولویت چندم خانواده ها قرار دارد، بیان می کند: در حال حاضر مردم ترجیح می دهند که اجاره منزل را بپردازند و بعد از خوراک و مایحتاج به خرید پوشاک رو بیاورند و اقتصاد ضعیف مردم و تعداد زیاد عرضه کنندگان در برابر متقاضیان و مسافرت مردم و خرید لباس در دیگر کشورها و شهرها باعث شده تا بازار پوشاک در شیراز روز به روز بد تر شود.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک شیراز با اشاره به اینکه در شرایط فعلی وضعیت بازار پوشاک در کسادی بی سابقه به سر می برند، بیان می کند: قطعی فضای مجازی در حال حاضر سبب شده تا افرادی که در این بخش اقدام به فروش محصولاتشان می کردند با مشکلات متعدد مواجه شوند و از فعالیت بازمانده اند.

سردی بازار طلا در روزهای گذشته

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر شیراز هم در ادامه با بیان اینکه وضعیت بازار طلا در هفته های گذشته از رونق افتاده است، می گوید: گرانی قیمت طلا باعث شده تا این محصول از سبد کالا مردم خارج شود و به رغم اینکه مردم در گذشته از طریق خرید طلا یک اندوخته‌ای برای خانواده نگه می داشتند اما افزایش قیمت طلا سبب شد تا مردم دیگر توان خرید این محصول را نداشته باشند.

محمد زرین مهر در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه افزایش قیمت باعث گرانی دستمزدها می شود، ادامه می دهد: یک چهارم قیمت در برخی از اجناس طلا به مزد آن اختصاص پیدا می‌کند که این مهم سبب گرانی نرخ طلا شده و در نهایت منجر به کاهش استقبال مردم از خرید طلا شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر شیراز با بیان اینکه قیمت انس جهانی در ماه های گذشته افت داشته ، می‌افزاید: جنگ اوکراین سبب افزایش قیمت انس جهانی شد که در ماه های گذشته مجددا قیمت انس کاهش یافته است.

 

زرین مهر در ادامه با اشاره به اینکه نبود ثبات در نرخ دلار باعث شده تا قیمت طلا یکسان نباشد، بیان می کند: این مهم سبب نوسان در قیمت طلا می شود و افزایش قیمت دلار در ماه های گذشته باعث بالا ماندن نرخ طلا شده است.

مسدود شدن فضای مجازی یکی از دلایل کسادی بازار طلا

وی با بیان اینکه مغازه‌داران طلا فروشی از بستر فضای مجازی استفاده مناسبی در معاملات و خرید و فروش طلا می‌کردند، خاطر نشان می‌کند: اما مسدود شدن فضاهایی مانند واتساپ یا اینستاگرام تاثیر بسیار زیادی در فعالیت مغازه داران طلا فروشی گذاشته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر شیراز در ادامه با بیان اینکه بیشتر مغازه‌داران سفارش هایی که قرار بود به مشتری تحویل دهند را با گرفتن یک عکس به کارگاه مورد نظر ارسال می کردند، می‌گوید: اما بسته شدن این فضاها مشکلات متعددی برای ما ایجاد کرده است و این در حالی است که بسیاری از مشتریان تنها از طریق فضای مجازی محصول مورد نظرشان را خریداری می کردند.

تعدیل نیرو در فست فودهای شیراز

رئیس اتحادیه پیتزا فروشان و اغذیه شیراز هم در ادامه با بیان اینکه در شرایط فعلی وضعیت مغازه های ساندویچی و فست فود در شیراز به شدت کساد شده است، می گوید: در شرایط فعلی و روزهای گذشته مردم دیگر کمتر از خرید فست فود و ساندویچ در شیراز استقبال می کنند.

محمدرضا احمدپناه با اشاره به اینکه متاسفانه در سال های گذشته سیل، کرونا، و ..... اجازه نداد که مغازه های ساندویچی در شیراز به یک وضعیت ایده آلی برسند، می افزاید: بعضی از مغازه های سادویچی در خیابان عفیف آباد شیراز حتی یک مشتری هم ندارند و اتفاقات اخیر سبب شد تا بعضی از مغازه داران در این خیابان حدود 9 الی ده روز تعطیل شوند و بسیاری از مواد غذایی فاسد شوند.

فست فود

رئیس اتحادیه پیتزا فروشان و اغذیه شیراز با اشاره به اینکه در شرایط فعلی ساندویچی و فست فودهای شیراز برای ادامه فعالیت به ناچار تعدیل نیرو می کنند، بیان می کند: با توجه به اینکه مردم شب ها از ساندویچی استقبال می کنند بنابراین با مشکلات متعددی مواجه شده اند.

وی با اشاره به اینکه قطعی اینترنت و فضای مجازی مانند واتساپ سبب شد تا در اطلاع رسانی و کانال های اتحادیه با مشکل مواجه شویم، می گوید: در حال حاضر فعالیت ساندویچی ها و فست فودها دشوار شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار