محمد صادق حمیدیان :در بحث مصارف منابع بر اساس گزارش بانک مرکزی رتبه ۲۹ کشور را دارا است که این جایگاه در مقایسه با ظرفیت‌ها و توانایی‌های استان فارس مناسب نیست.
کد خبر: ۱۰۷۲۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴ 20 October 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: محمد صادق حمیدیان صبح پنجشنبه، در شصت و یکمین جلسه شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت در استان فارس با حضور رئیس کل بانک مرکزی از وضعیت ارائه تسهیلات در استان گلایه کرد و گفت: استان فارس به لحاظ جمعیت، ۶ درصد جمعیت کشور و به لحاظ تولید ناخالص داخلی ۴ و نیم درصد را دارا است و همچنین از حیث بانکی سومین رتبه در کشور و از لحاظ مساحت منابع و معادن رتبه ۲۱ کشور را دارد.

وی ادامه داد: در بحث مصارف منابع بر اساس گزارش بانک مرکزی رتبه ۲۹ کشور را دارا است که این جایگاه در مقایسه با ظرفیت‌ها و توانایی‌های استان فارس مناسب نیست.

نایب رئیس اتاق بازرگانی فارس تاکید کرد: این عارضه‌ای است که بر استان فارس حادث شده و می‌طلبد بانک مرکزی اهتمامی در خصوص تخصیص اعتبار ویژه جهت حل این نقیصه را داشته باشد. حمیدیان یاداور شد: سهم بخش کشاورزی علی رغم اینکه ۱۷ درصد از کل ارزش افزوده استان را داشته به نسبت یک دوره ۱۰ ساله، از ۲۵ درصد به ۱۵ درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات صادراتی، در بانک توسعه صادرات عدد خوبی است، اما در سایر بانک‌ها عدد خوبی به دست نیامده است سیستم بانکی به بدهکاران بانکی تسهیلاتی نمی‌دهد و مشکل صدور ضمانت نامه بانکی حل نشده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ادامه داد: در خصوص ارز، خود بانک مرکزی بر تک نرخی نشدن ارز تاکید دارد اما روش اجرا درست نیست.

برچسب ها: اتاق بازرگانی ، بانک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار