استاندار فارس گفت: بانک ها از امکانات استان فارس استفاده می کنند و امنیت آنها نیز تامین می شود اما اگر قرار باشد که همکاری نکنند باید از این استان خداحافظی کنند.
کد خبر: ۱۰۷۲۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳ 20 October 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: محمدهادی ایمانیه ظهر پنجشنبه در جلسه شورای گفتگوی بخش دولتی و خصوصی استان فارس که با حضور رئیس بانک مرکزی برگزار شد، گفت: باید در حوزه اعطای تسهیلات منابع، تدبیری اندیشیده شود، چرا که موجب گفتگوهای متعدد و متنوع و بی‌نتیجه در استان فارس شده است.

وی افزود: با توجه به وسعت استان فارس و فعالیت خوب اقتصادی در بخش خصوصی، استان فارس رتبه ۲۹ کشور در زمینه دریافت تسهیلات بانکی را کسب کرده و نیاز است که در زمینه رفع این مساله فکری اندیشیده شود.

استاندار فارس در ادامه اظهار کرد: مساله اصلی ما، عدم همراهی بانک‌های خصوصی استان در شورای هماهنگی بانک‌های استان فارس است.

ایمانیه افزود: این بانک‌ها از امکانات این مملکت استفاده می‌کنند و ملزم به تمکین هستند. وی تصریح کرد: امنیت این بانک‌ها حاصل تلاش مدیران استان و مسئولان انتظامی است و اگر قرار نیست همکاری کنند، باید از این استان خداحافظی کنند.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه امسال، سال تولید دانش بنیان است، گفت: باید درصد وامی که به تولید اختصاص می‌یابد به نسبت سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کند و این مساله در جلسه‌ای با رئیس جمهور هم عنوان شده است.

ایمانیه با تاکید بر اهمیت ارجاع مصوبات شورای تسهیلات به بانک مرکزی اظهار کرد: تلاش شود که برخی از اختیارات از بانک مرکزی به استان‌ها تفویض شود، همه حرف‌ها را تفویض خلاصه می‌کنم.

وی پیشنهاد کرد: معاونتی با تمام اختیارات بانک مرکزی به عنوان رابط با استان‌ها تعیین شود تا در پایان جلسات تسهیل و سرمایه گذاری در استان، موارد به ایشان ارجاع شود.

مقام ارشد دولت در استان فارس همچنین گفت: نهضتی با کمک بانک‌ها در حوزه‌های آب، برق و کارخانجات نیمه راکد و کمتر از ۵۰ درصد ایجاد شود، اگر قرار است اشتغال تولید افزایش یابد، نیاز به آب است و در این زمینه حمایت بانک مرکزی لازم است.

استاندار فارس افزود: باید حوزه افزایش منابع بر اساس ماده ۵۶ به صورت جدی افزایش یابد تا مشکلات تأمین آب‌ها و پساب‌ها مرتفع شود. همچنین در احداث نیروگاه‌های برق هم نیاز به یک سرمایه گذاری وسیع و جدی است و با اعتبارات دولت امکان ندارد.

ایمانیه با تاکید بر لزوم احیای تولید در استان فارس گفت: فعال شدن کارخانجات نیمه فعال با افزایش درصد وام به تولید به نسبت سال ۱۴۰۰ مورد مهمی است که باید به آن توجه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار