مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: در شش ماهه نخست امسال صادرات ۱۳ هزار تن کالا به ارزش ۲۶۳ میلیون دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی لامرد به ۳ کشور دنیا صورت پذیرفته است.
کد خبر: ۱۰۷۳۲۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲ 22 October 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: احسان انصاری ضمن تبریک به همه فعالان عرصه صادرات، از عبور حجم مبادلات تجاری (واردات و صادرات) این کانون صنعتی و معدنی از مرز ۸۰۴ میلیون دلار خبر داد.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: در شش ماهه نخست امسال صادرات ۱۳ هزار تن کالا به ارزش ۲۶۳ میلیون دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی لامرد به ۳ کشور دنیا صورت پذیرفته است.

او گفت: عمده کالا‌های صادر شده، شمش آلومینیوم بوده که کشور‌های ترکیه، چین و جمهوری آذربایجان عمده خریداران کالای صادراتی منطقه ویژه اقتصادی لامرد از طریق این گمرک بوده اند.

اثر صادرات بر توسعه اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی لامرد
انصاری با اشاره به اثر صادرات بر توسعه منطقه گفت: صادرات غیر نفتی علاوه بر تقویت خود اتکایی کشور در زمینه تامین ارز باعث قویتر شدن اقتصادی بنگاه‌های کوچک و بزرگ خواهد شد. ایجاد شرکت‌های بزرگ صادراتی در منطقه ویژه به منظور حفظ و توسعه بازار‌های صادراتی از مهمترین دستاورد‌های اقتصاد صادرات محور برای منطقه است.

او ادامه داد: البته این کار نیازمند عزم ملی دستگاه‌های اجرایی است و ضرورت دارد اقدامات راهبردی و موثری نیز از سمت دولت صورت گیرد تا نتایج فوق الذکر حاصل شود و یکی از موثرترین اقدامات کاهش تنش‌های بین المللی، حفظ و توسعه بازار‌های هدف و پرهیز از اقدامات شتابزده در حوزه قوانین گمرکی است.

انصاری با اشاره به سرمایه گذاری خارجی در این کانون صنعتی گفت: اگر امکان حضور سرمایه‌گذاران خارجی در منطقه ویژه را فراهم کنیم، به دست آوردن بازار‌های هدف صادراتی برای سرمایه گذار خارجی خیلی راحت‌تر و آسان‌تر است و تراز تجاری کشور را نیز افزایش خواهد داد. دولت نیز مصمم است که از سرمایه‌گذاری‌های خارجی بهره‌مند شود.

او گفت: نیروی کار ارزان، مواد اولیه قابل دسترس و نزدیکی به بازار‌های تجاری دنیا و برقراری کریدور شمال جنوب می‌تواند گره سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه را بگشاید. البته از حضور سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از کشور نیز بسیار استقبال خواهیم کرد.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به افق صادراتی منطقه ویژه گفت: قطعاً هر کالایی و خدماتی که در منطقه ویژه تولید می‌شود افق صادراتی متفاوتی خواهد داشت و بنا به نوع محصول این نگاه می‌تواند متغیر و متفاوت باشد.

او گفت: کشور‌های همسایه و کشور‌های اروپایی می‌تواند ظرفیت مناسبی برای صادرات محصولات این منطقه باشد. موقعیت ژئوپلیتیکی کشور عزیزمان ایران و همچنین موقعیت سوق الجیشی شهرستان لامرد چگونه می‌تواند سهم واقعی منطقه را از صادرات تأمین کند؟

انصاری گفت: ایران عزیز در منطقه‌ای واقع شده که به اذعان همه اقتصاددان‌ها و کارشناسان سیاسی شاهراه ارتباطی جهان است، از یک سو خلیج همیشه فارس و از سوی دیگر دریای خزر موقعیت در دسترس داشتن آب‌های آزاد که مؤلفه مهم در صادرات است برای ما فراهم آورده است.

او گفت: شهرستان لامرد نیز به دلیل نزدیکی به دریا و امکان صادرات از چندین اسکله صادراتی نزدیک خود و همچنین ایجاد گمرک در منطقه ویژه و معافیت‌های مالیاتی منطقه جهت تولید و صادرات و وجود فرودگاه بین المللی و همچنین امکان ارتباط مسیر ریلی و متصل شدن به ریل سراسری کشور مزایای بالقوه‌ای را برای منطقه فراهم کرده که مطمئناً ما نیز از آن استفاده خواهیم کرد.

برچسب ها: صادرات ، کالا ، لامرد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار