رئیس کل دادگستری استان فارس آخرین خبرها را از پرونده های مهم قضایی استان تشریح کرد و گفت: برخی مدیران سابق به حبس و انفصال از خدمت محکوم شده اند.
کد خبر: ۱۰۷۳۲۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳ 22 October 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: زهرا عواطفی نژاد: مقابله با فساد و و برخورد با مجرمان خشن از مهمترین اهداف سند تحول قضائی به شمار می‌رود و این امر به عنوان اولویت در دستور کار دادگستری استان فارس قرار گرفته است.

قوه قضائیه و در پی آن دادگستری استان فارس در دوره تحولی، تبدیل ظرفیت‌های بالقوه خود به بالفعل را با سالم‌سازی دستگاه قضائی آغاز کرده و آن را با محاکمه مفسدان و ضربه‌زنندگان به جان و مال مردم ادامه می‌دهد.

در این راستا با رئیس کل دادگستری استان فارس پیرامون آخرین وضعیت چهار پرونده مهم قضائی در این استان گفتگویی شده است که در زیر می‌خوانید.

زندان، انفصال از خدمت و جریمه نقدی برای بخشدار سابق مرکزی شیراز

حجت الاسلام سید کاظم موسوی در گفت و گو با خبرنگار مهر پیرامون آخرین وضعیت پرونده فساد مربوط به بخشدار سابق مرکزی شیراز گفت: در این پرونده بخشدار مرکزی شیراز و افراد دیگری با اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شده بودند.

وی افزود: پس از بررسی، این پرونده با صدور کیفرخواست به اتهام رشوه برای رسیدگی به دادگاه ارسال شد که حکم بدوی صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس ادامه داد: وکیل مدافع متهمان این پرونده به حکم صادره اعتراض کرد و پرونده فساد اقتصادی بخشدار سابق مرکزی شیراز و همدستانش در شعبه ۲۸ دادگاه تجدیدنظر استان فارس رسیدگی شد.

 

وی بیان کرد: بر اساس حکم صادره بخشدار مرکزی شیراز و همدستانش به زندان‌های طولانی مدت، انفصال از خدمت دولتی جریمه نقدی محکوم شدند.

حجت الاسلام موسوی گفت: این حکم در دادگاه تجدیدنظر استان قطعی شده و هم اکنون برای اجرا به اجرای احکام ارسال شده است.

آخرین خبرها از پرونده دو مدیرکل سابق متهم به فساد

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر پیرامون وضعیت پرونده دو مدیر کل سابق بازداشتی استان فارس به اتهام فساد اقتصادی توضیح داد: اولین جلسه رسیدگی به پرونده این دو نفر در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو استان فارس برگزار شده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به اینکه احکام مربوط به این پرونده نیز به زودی صادر می‌شود، گفت: این دو مدیر در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری فعالیت داشتند که طبق مستندات ارائه شده توسط ضابطین، متهمین در راستای وظایف شغلی خود و انجام امور حمایتی و پیمانکاری اقدام به اخذ رشوه کرده بودند.

فساد شرکت عمران صدرا در شعبه اول تجدید نظر

رئیس کل دادگستری استان فارس در بخش دیگری از این گفتگو به پرونده فساد در شرکت عمران صدرا اشاره کرد و افزود: تعداد افراد مرتبط با این پرونده بیش از ۱۰ نفر بودند که در این پرونده ابتدا مدیرعامل این شرکت و یک پیمانکار بازداشت شدند و بعد از تکمیل تحقیقات ردپای یک معاون و تعدادی دیگر در این پرونده به دست آمد که تعداد افراد مرتبط با این پرونده بیش از ۱۰ نفر رسید.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه اتهام این افراد اختلاس، تبانی در معاملات و ارتشا بود، اظهار کرد: پس از تکمیل تحقیقات در دادسرا این پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد و متهمان در دادگاه کیفری دو فارس پای میز محاکمه قرار گرفتند.

 

وی بیان کرد: بر اساس حکم صادره از دادگاه کیفری ۲ فارس این متهمان به اتهامات مذکور به حبس‌های طولانی، جریمه و… محکوم شده اند که با توجه به اعتراض متهمان به حکم صادره پرونده به دادگاه تجدید نظر ارسال شده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس با تاکید بر اینکه این پرونده در شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان تحت بررسی است، گفت: در حال حاضر پرونده مذکور نیز مراحل نهایی را سپری می‌کند و به طور حتم پس از قطعی شدن حکم برای اجرا به اجرای احکام ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با فساد اقتصادی در دوران تحول قوه قضائیه به جد در دستور کار است، گفت: فساد ستیزی و برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی و اداری موجب اعتماد بیشتر مردم می‌شود و مجموعه قضائی استان بدون اغماض و با قاطعیت با مفسدان اقتصادی برخورد می‌کند.

پرونده متهمان کوه دراک در دیوانعالی کشور

حجت الاسلام موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه برخورد قاطع با مجرمان در دستور کار دستگاه قضائی استان فارس است در رابطه با آخرین وضعیت پرونده متهمان کوه دراک نیز گفت: این پرونده که یکی از مهمترین پرونده‌های استان طی چند مدت اخیر بود به صورت ویژه و فوق العاده در دادگستری استان فارس رسیدگی شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس ادامه داد: در پی شکایت چند شهروند شیرازی مبنی بر سرقت به عنف همراه با آزار و اذیت در محدوده کوه‌های اطراف شیراز، پیگیری موضوع با جدیت در دستور کار استان قرار گرفت.

وی بیان کرد: در تحقیقات مشخص شد زمانی که تعدادی برای تفریح به محدوده کوه‌های اطراف شیراز رفته اند اعضای یک باند پس از سرقت اموال، در برخی موارد آنان را نیز مورد آزار و اذیت قرار داده اند و در نهایت با دستگیری اعضای این باند پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان فارس ارسال شد.

حجت الاسلام موسوی افزود: متهمان این پرونده در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس محاکمه شده و بر اساس حکم صادره به اعدام محکوم شدند و در حال حاضر پرونده به دیوانعالی کشور ارسال شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار