امام جمعه لارستان با بیان اینکه روزهای سختی برای آمریکا و رژیم صهیونیستی در پیش بوده و در آذرماه انتخابات پیش رو دارند و بنا داشتند در اغتشاشات اخیر چیزی عایدشان شود ولی به نتیجه نرسیدند افزود: بصیرت و روشن بینی همیشگی مردم در این روزها نیز غنیمت بوده و بایستی ارج نهاد و این اراده در به خاک مالیدن پوزه استکبار باید ادامه داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۷۳۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰ 23 October 2022

تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان: حجت الاسلام موسوی خرم در نماز جمعه  شهر لار با بیان اینکه ۲ موضوع مهم در جهاد تبیین مورد تاکید ویژه رهبری معظم انقلاب بوده است اظهار داشت: یکی از این موارد دستاوردهای ۴۳ ساله انقلاب می باشد که به فرموده رهبری معظم انقلاب بیان آن برای مردم از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که عدم بیان آنها باعث سوء استفاده دشمن می شود.

وی با بیان اینکه شبکه های معاند شعارها و شبهات زیادی را علیه کشورمان مطرح نموده اند و باید به آنها پاسخ داد اظهار داشت: یکی از شبهات مطرح شده این بود که جمهوری اسلامی باید ظلم را در حق زنان متوقف کند و اینگونه بازتاب داده شد که ایران در سرلیست های ظلم علیه بانوان است.

امام جمعه لارستان با بیان اینکه شبکه ها و عناصر معاند تمام ظلم را علیه بانوی ایرانی اینگونه قلمداد کردند که آن پوششی که غربی ها و مدسازان غربی طراحی می نمایند در ایران پیاده نمی شود. وی با بیان اینکه آیا این واقعا ظلم محسوب می شود بیان داشت:‌ با نگاه آمار باید گفت آیا جمهوری اسلامی علیه بانوان ظلم کرده و یا رژیم هایی که سالیان سال بر این کشور حکومت می کرده اند.

وی ادامه داد: بر اساس منابع بین المللی به گزارش انجمن جهانی اقتصاد WEF در خصوص برابری حق آموزش دختران و پسران کشورمان در رتبه ۱ دنیا قرار دارد و این در حالی است که در قبل از انقلاب به گزارش سازمان ملل حدود ۶۰ درصد بانوان کشورمان بی سواد بوده و تا سال ۱۳۵۴ ایران جزء بی سواد ترین کشورها در حوزه بانوان بوده است. وی افزود: این امار تا سال ۱۳۸۹ به کمتر از ۱۰ درصد رسید و این در حالی است که بی سوادی ۶۰ درصدی بانوان در دورانی از پهلوی رخ داد که ایران از لحاظ منابع مالی در بهترین شرایط قرار داشته ست

امام جمعه لارستان با بیان اینکه نسبت تعداد دانشجویان دختر به پسر قبل انقلاب ۲۵ به ۷۵ درصد بوده اظهار داشت: بعد انقلاب این نسبت برعکس شده و ۶۱ به ۳۹ درصد رسیده است و در خصوص هیات علمی زن در دانشگاه ها نیز می توان گفت: تعداد هیات علمی زن از حدود ۱۴ % در دهه پنجاه با رشد دو برابری به حدود ۳۰% در سالهای اخیر رسیده است.

حجت الاسلام موسوی خرم در خصوص ورزش بانوان نیز بیان داشت: حتی در حوزه ورزش نیز از ۷ رشته از سال ۱۳۵۷ به ۳۸ رشته در ۲۰ سال اول انقلاب رسیده ایم و از ۹ مربی به ۳۵۰۰۰ مربی و داوران زن از ۷ نفر به ۱۶۰۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

امام جمعه لارستان ادامه داد: ورزشگاه های اختصاصی بانوان نیز ۳۰ برابر شده و تعداد فدراسیون های ورزشی بانوان نیز از ۱ فدراسیون به ۴۹ فدراسیون بعد انقلاب افزایش یافته و مدالهای کسب شده بانوان نیز از ۲ مدال به بیش از ۸۰۰ مورد بعد انقلاب افزایش داشته است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در حوزه بهداشت و سلامت و طبق شاخص سازمان بهداشت جهانی WHO در حوزه امید به زندگی زنان،‌ایران قبل از انقلاب از تمام کشورهای منطقه به جز افغانستان پایین تر بوده و پایین تر از تمام کشورهای آمریکای جنوبی و پایین تر از کشورهای استقلال یافته حوزه شوروی نیز بوده است افزود: در حال حاضر امید به زندگی زنان در کشورمان از بسیاری کشورها بالاتر بوده و از ۵۷ سال به ۷۷ سال افزایش یافته است.

وی دز خصوص پزشکان زن نیز اظهار داشت: پس از انقلاب تعداد پزشکان متخصص و فوق تخصص مرد ۳ برابر و تعداد پزشکان متخصص بانوان ۱۲ برابر شده است. وی گفت: تعداد متخصص زن تنها در حوزه زنان و زایمان از ۱۶ درصد در قبل انقلاب به ۹۸ درصد رسیده است و باید گفت : آیا ما نسبت به زنان ظالمیم؟

حجت الاسلام موسوی خرم با بیان اینکه روزنامه نیویورک تایمز چند سال قبل بیان داشت که انقلاب اسلامی ایران نقطه عطفی برای فعالیت های زنان و بها دادن به آنها بوده است اظهارداشت: شعار زن – زندگی آزادی که امروزه بیان میشود بهانه ای بیش نبوده و دروغ است. وی گفت : اگر آزادی آن است که در فیلم های شما نمایش داده می شود مورد تایید ما نمی باشد .

امام جمعه لارستان با اظهار اینکه دولت آمریکا می گوید در اغتشاشات اخیر برخورد مناسبی با زنان نداشته اید و باید تحریم شوید گفت: باید از این کشور پرسید آیا ما ظلم کرده ایم یا پلیس شما که ۹ دقیقه زانوی خود را روی گلوی شهروند آمریکایی گذاشته و وی را خفه نمود . مردم ما شما را شناخته اند و به تعبیر رهبری انقلاب پشت دستکش مخملی شما دستهای چدنی و ناخن های آماده ای است که در بدن مردم ایران فرو نمایید و لذا مردم ما به شما اعتمادی ندارند.

حجت الاسلام موسوی خرم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جنگ اراده ها بخش دیگری از پازل آمریکا علیه کشورمان در ۴۳ سال گذشته بوده تا ما را مقهور خود سازند اظهار داشت: این تقابل و جنگ اراده در بخش اول از ابتدای انقلاب تا سال ۱۳۹۶ و بخش دوم از سال ۱۳۹۶ تا به امروز بوده تا فشار حداکثری علیه کشورمان وارد نمایند.

این عالم دینی ادامه داد: نقشه آمریکا و غرب در راهبرد بلند مدت این کشور علیه ما یکی است و تنها شیوه ها متفاوت می باشد. با آغاز جنگ اوکراین نقشه های این کشور کمی به هم ریخت و در مذاکرات هسته ای مقرر کردند که با ایران بر سر مذاکرات هسته ای و از بین بردن تحریم ها باید با شتاب به نتیجه رسیده و هر چه بیشتر در مشکل حوزه انرژی و … باید با ایران به نتیجه رسید.

امام جمعه لارستان افزود: در اولین دور از فشار بر کشورمان خرابکاری امنیتی، ترور، حملات سایبری و سرقت کشتی ها و … را در دستور کار قرار دادند که از جمله ترور دانشمندان کشورمان در فاز اول از آن جمله بوده است.

وی گفت: ارزیابی آمریکایی ها پس از سفرشان به دوحه این بوده که ایران از مطالبات خود کوتاه نیامده و لذا ۳۰ تا ۴۰ درصد موارد امتیازاتی که ایران خواسته بود را موافقت کردند که به ایران داده شود اما ایران بازهم از موضع خود کوتاه نیامد.

موسوی خرم گفت: گام بعدی غربی ها اخلال در ارسال محموله های نفتی و در نهایت فشار دیپلماتیک از طریق شورای حکام در آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه کشورمان بوده و یکی دو روز اخیر نیز موضوع عدم حضور ایران در جام جهانی فوتبال را علم کرده اند و عملا بخش دیگری از پازل خود را رونمایی کرده اند.

حجت الاسلام موسوی خرم بیان داشت: این همه فشار همگی ذیل شکست هایی ست که تا سال ۹۶ از کشورمان متحمل شده اند و اگر این گام را نیز با عنایت خداوندو اهل بیت و صبر مردم به پیش ببریم کشور آمریکا راهی نخواهد داشت که شرایط ما را بپذیرد چرا که دست برتر علیه ما ندارد. وی گفت: نفت خود را می فروشیم و علی رغم فشارهای مختلف پول آن نیز بر می گردد.

امام جمعه لارستان با بیان اینکه در گام دوم که از سال ۱۳۹۶ به بعد شروع شده و همه قدرت خود از بی بی سی و اینترنشنال و … را آمریکا و عربستان و انگلیس وارد بازی نموده اند گفت: با نتیجه نگرفتن از اغتشاشات فاز تحریم و موضوع فوتبال و… را بار دیگر علم شده است.

حجت الاسلام موسوی خرم در پایان با بیان اینکه روزهای سختی برای آمریکا و رژیم صهیونیستی در پیش بوده و در آذرماه انتخابات پیش رو دارند و بنا داشتند در اغتشاشات اخیر چیزی عایدشان شود ولی به نتیجه نرسیدند افزود: بصیرت و روشن بینی همیشگی مردم در این روزها نیز غنیمت بوده و بایستی ارج نهاد و این اراده در به خاک مالیدن پوزه استکبار باید ادامه داشته باشد.

وی همچنین در بخش پایانی سخنان خود از حضور پرشور مردم در لار، بیرم، فداغ و عمادشهر در تشییع و تدفین دو شهید عزیز خصوصا برادران اهل سنت تقدیر و تشکر نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار