گونه ارزشمند و نادر پلنگ ایرانی که در خطر انقراض قرار دارد از مدت‌ها پیش در شهرستان کازرون دیده شده است.
کد خبر: ۱۰۷۳۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳ 23 October 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: در نتیجه پایش مستمر زیستگاه های حفاظت شده و آزاد توسط اداره محیط زیست شهرستان های کازرون و کوه‌چنار، اطلاعات و مستندات قابل توجهی از وضعیت جمعیت گونه های شاخصی همچون پلنگ ایرانی در طبیعت کازرون جمع آوری که به منظور اجرای برنامه‌های حفاظتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اخیرا کمپینی در سامانه فارس من خبرگزاری فارس با عنوان "مشاهده پلنگ ایرانی در کازرون به ثبت رسید" و بررسی ها نشان داد توسط دوربین های مداربسته و دوربین های عکاسی ۵ قلاده پلنگ ایرانی در منطقه میان‌کتل شهرستان کازرون توسط محیط بانان مشاهده شد.

 

در سال ١٣٩٩ نیز حضور یک قلاده خانواده پلنگ ایرانی در بخش های مرکزی منطقه ارژن_پریشان مشتمل بر یک ماده پلنگ به همراه سه توله مستند شده است.

منطقه میان‌کتل کازرون در منطقه کوهستانی با پوشش انبوه جنگلی واقع شده و آب و هوایی معتدل دارد و این منطقه در جنوب غربی منطقه حفاظت شده ارژن، در کنار جاده شیراز به کازرون واقع شده است.

اسکندری سرپرست سابق محیط زیست شهرستان های کازرون و کوه‌چنار با اشاره به زیستگاه های پلنگ ایرانی می‌گوید:پلنگ ایرانی به لحاظ جثه بزرگترین زیرگونه پلنگ است در خطر انقراض قرار دارد.

 

برچسب ها: پلنگ ایرانی ، کازرون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار