مدیریت ضعیف و نگاه ضعیف مدیریتی شهرداری به موضوع به عنوان یکی از پروژه‌های شاخص و اثرگذار شهری از حوزه‌های زیست محیطی گردشگری اثرگذاری اجتماعی از دیگر مواردی بود که ترابی مطرح کرد و آن را جزئی از مطالبات عمومی مردم شیراز دانست.
کد خبر: ۱۰۷۳۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴ 24 October 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: غلامعلی ترابی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه سیمای شهر شیراز حال خوشی ندارد، اظهار کرد: متاسفانه مدیریت چندگانه در حوزه سیما و منظر شهری باعث شده است هیچگونه ضابطه ای که با فرهنگ و معماری اسلامی ایرانی مطابقت داشته باشد جهت بحث نمای شهری مصوب نگردد .شورای عالی معماری و شهرسازی اخیراً دبیرخانه سیما و منظر را مصوب نموده که به شهرداری‌ها واگذار گردد.

او با بیان این مطلب که نگاه حاکمیتی بهبود یافته، لازم است شهرداری شیراز نیز نگاه جامع تری به موضوع داشته باشد، افزود: معاونت شهرسازی از حالت انفعال خارج شده و بررسی ضوابط نما و سیما و منظر شهری را در دستور کار خود قرار دهد.

وی تصریح کردد: شهردار شیراز دستورات لازم جهت یکپارچه شدن موضوع صادر نموده و هماهنگی بین دو حوزه معاونت شهرسازی و خدمات شهری و سازمان سیما منظر صورت پذیرد تا در آینده شاهد تصویب و اجرای ضوابط نما و سیما و منظر مطابق با معیارهای معماری ایرانی اسلامی باشیم.

غلامعلی ترابی در ادامه سخنانش گریزی به حوزه باغات و مشکلات آن زد و خطاب به شهردار شیراز گفت: عدم اجرای صحیح طرح‌های مصوب موجود از جمله مشکلات است و ساختار سازمانی مدیریت باغات که باید متحول شود، وضعیت موجود این ساختار بسیار ضعیف‌تر از مصوبه شورای عالی جهت حفاظت باغ‌ها و با نگاه حداقلی شکل گرفته است.

ترابی گفت: تخلفات صورت گرفته به واسطه مغایرت‌های موجود طرح جامع باغات قصردشت با طرح جامع و تفصیلی شهر و عدم برخورد مناسب شهرداری با تخلفات و بعضاً صدور مجوز‌های خلاف ضابطه باغات از دیگر مواردی است که شهرداری باید به آن توجه کند.

مدیریت ضعیف و نگاه ضعیف مدیریتی شهرداری به موضوع به عنوان یکی از پروژه‌های شاخص و اثرگذار شهری از حوزه‌های زیست محیطی گردشگری اثرگذاری اجتماعی از دیگر مواردی بود که ترابی مطرح کرد و آن را جزئی از مطالبات عمومی مردم شیراز دانست.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ونوس زحل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
با درود : شهرداری منطقه 12 واقع در خیابان 15 خرداد از دست فروشان پول میگیره و اجازه میده بساط کنند و دست فروشی کنند یک ماهی بود در سبزه میدان وجلو پاساژ رضا و دلگشا بساط نمیکردند ولی جسته وگریخته همچنان بساط گستری ادامه داره و آسایش وارامش و مردم بهم خورده و به کسب وکار مغازه ها و پاساژها اختلال ایجاد شده . از مسجد امام تا تقاطع مصطفی خمینی که نگو از ساعت 10 بساط گستری بصورت انبوه هست تا پایان ساعت کاری
شخصی بنام عباس از تمام دست فروشان پول هنگفت میگیره و بین رئسای منطقه 12 تقسیم میکنه ، فساد و ظلم تا این حد ، عده ای مأمور شهرداری هنگام بازرسی میان به بساطی ها میگن جمع کنید عوامل به اصطلاح بازرس هم میان رژه میروند و بعد از مثلأ بازدید دوباره همان عوامل شهرداری میدان را به بساط گستران میدهند ، آقایاون خودتونو گول نزنید مردم دارند این ظلم وفساد را میبینند . از مسجد امام گرفته تا پله نوروز خان تا آهنگران و چهار راه سیروس بیایید ببینید چه خبره عده ای ارازل اوباش شدند دست فروش و هیچ کس رحم نمیکنند ، مگر خیابان جای بساطه ، پلّه نوروز خان لوازم التحریر ، لباس ، ، شال و روسری و ...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار