رئیس کمیسیون کشاورزی، آب،منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰ کشتی حامل کالاهای اساسی در بندرگاه‌ها متوقف شده و از محل بیت المال هزینه دموراژ آنها پرداخت می شود و بالغ بر ۲۰ کشتی نیز درحال بارگیری به سمت ایران هستند.
کد خبر: ۱۰۷۴۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴ 31 October 2022

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب،منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز ( یکشنیه 8 آبان ماه) کمیسیون متبوع خود، گفت: در حال حاضر حدودا 5 و نیم میلیون تن کالای اساسی یا در بنادر ذخیره شده و در کشتی و بر روی دریا قرار دارد که هزینه دموراژ آن را پرداخت می‌کنیم.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بر اساس وظایف در کمیسیون کشاورزی از دستگاه‌های نظارتی و اجرایی مانند سازمان غذا و دارو، سازمان ملی استاندارد، سازمان برنامه و بودجه، پشتیبانی امور دام، بانک مرکزی، گمرک و بازرگانی دولتی دعوت کردیم تا در نشست امروز به بررسی اشکالات و کم کاری‌ها در خصوص ترخیص و توزیع کالاهای اساسی بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه با بررسی گزارش‌های ارائه شده در زمینه ترخیص و واردات کالاهای اساسی حوزه ماموریت‌ها را مشخص کردیم، اضافه کرد: با توجه به اینکه اعضای کمیسیون کشاورزی صبح فردا نشست اختصاصی با رئیس جمهور دارند مقرر شد دستگاه‌های ذی‌ربط گزارش‌های نهایی خود را ارائه نمایند تا ایرادات موجود در زمینه واردات کالاهای اساسی به داخل کشور را برطرف نماییم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دستگاه‌های اجرایی اعلام کرده‌ایم اگر مشاهده کنیم و یا به یقین برسیم دستگاهی در زمینه ترخیص و توزیع کالاهای اساسی کم‌کاری کرده است آن را مصداق ترک فعل مدنظر قرار می‌دهیم، گفت: کشور در حال حاضر شرایط خاصی دارد و کالاهای اساسی باید در دسترس مردم قرار بگیرد تا بتوانند بدون دغدغه و متناسب با نیاز خود مصرف کنند.

عسکری با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیش از 30 کشتی حامل کالاهای اساسی در بندرگاه‌ها متوقف شده و از محل بیت المال هزینه دموراژ پرداخت می شود، عنوان کرد: تعداد زیادی از کشتی‌های حامل کالاهای اساسی در دریای عمان و اقیانوس هند درحال طی مسیر به سمت بنادر کشور ما هستند که باید هرچه سریع‌تر تدابیر لازم را اتخاذ کنیم تا شاهد توقف آنها نباشیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه بالغ بر 20 کشتی درحال بارگیری کالاهای اساسی به سمت ایران هستند، گفت: باید اقداماتی داشته باشیم تا مسیر برای توزیع و تخلیه کالاهای اساسی ازجمله گندم، جو، ذرت، سویا، شکر و روغن هموار باشد.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کالاهای اساسی باید به موقع ترخیص، ذخیره و توزیع شوند و این زنجیره نیازمند تداوم است تا به موقع دراختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد. درصورت بروز اشکال در این زنجیره شاهد اثراتی مانند افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ خواهیم بود./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار