جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: اشرافیت اطلاعاتی یعنی چشم عملیات‌ها، که اقتدار پلیس را نزد مردم افزایش می‌دهد و همین مولفه بود که در حادثه شاهچراغ از دستگیری یک نفر به شناسایی ده‌ها تن رسید که قصد خرابکاری و عملیات‌های انتحاری گسترده تری داشتند.
کد خبر: ۱۰۷۵۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲ 06 November 2022

تابناک فارس به نقل از ایلنا: سردار قاسم رضایی با اشاره به اینکه وجود مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای مجموعه انتظامی عزت است، افزود: پشتیبانی مردم از پلیس نیز یک سرمایه است و باید حفظ شود.

رضایی تصریح کرد: برخورد با دارندگان سلاح همیشگی و مورد تاکید است چراکه این مورد بر دیگر جرائم اثر دارد و محور دوم شناسایی و دستگیری ضربتی مجرمین و محکومین فراری است که در این رابطه نیز پلیس در ایستگاه‌های بازرسی و در حوزه اشرافیت اطلاعاتی بسیار خوب عمل کرده است.

وی مقابله با اراذل و اوباش را سومین محور حوزه ماموریتی پلیس برشمرد و گفت: این قشر محدود، در اغتشاشات هم عرض اندام‌هایی کردند، اما حتما در فرصت مناسب در صحنه با آنان برخورد می‌شود تا مبادا کسی از ترس اراذل و اوباش جرات شکایت به خود ندهد.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: در این زمینه لازم است پرونده‌ها محکم و محکمه پسند تشکیل و ارجاع شوند تا در واقع مردم از حمایت و دستورات قاطع قضائی بهره‌مند شوند و موضوع بعد سرقت است که رهبری عزیز همواره در این زمینه هم تذکر و تاکیداتی داشته اند و البته لازم است هم در ابعاد رسانه‌ای و هم در محافل و جلسات دیگر به شهروندان آموزش‌هایی بدهیم که چگونه مراقب کیف، خودرو و دیگر وسایل شخصی خود باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود حجاب و عفاف را یک قدرت ملی دانست و تاکید کرد: انقلاب اسلامی به خاطر حفظ همین ارزش‌ها شکل گرفت، اما اگر یک عده این ارزش را مورد هجمه قرار دادند باید بدانند مورد لعن و نفرین همگان هستند چراکه وقوع اغتشاشات بخش زیادی از توان عملیاتی انتظامی را به سمت کنترل این موارد پیش برد و متاسفانه در برخی زمینه‌ها با افزایش جرائم روبه رو بودیم؛ همه آن‌ها که باعث تهییج مردم شدند و همه آن‌ها که به ناحق اظهار نظر‌های نادرست می‌کردند در وقوع این جرائم سهیم هستند.

رضایی با اشاره به شهادت مظلومانه جمعی از هموطنانمان در حرم شاهچراغ شیراز گفت: اشرافیت اطلاعاتی یعنی چشم عملیات‌ها که اقتدار پلیس را نزد مردم افزایش می‌دهد و همین مولفه بود که در حادثه شاهچراغ از دستگیری یک نفر به شناسایی ده‌ها تن رسید که قصد خرابکاری و عملیات‌های انتحاری گسترده تری داشتند.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در پایان یک بار دیگر به موضوع مهم حجاب و عفاف اشاره و بیان کرد: بی توجهی به حجاب در واقع ستون امنیت خانواده‌ها را متزلزل می‌کند و راه را برای نفوذ به حریم خانواده‌ها هموار می‌سازد پس لازم است به خانواده‌ها یادآور شویم به حرمت خون شهدای بی شمار میهن عزیزمان حافظ ارزش‌های دینی و اسلامی باشند و هیچ گاه راه را برای نفوذ دشمن هموار نسازند.

رضایی با تشکر ویژه از فرماندهان و کارکنان فراجا گفت: ما قدردان همکارانمان و خانواده هایشان هستیم چرا که این بزرگواران مجاهدین فی سبیل اللهِ بی توقع هستند، ستون امنیت و تکیه گاه مردم هستند، لرزه بر اندام هنجارشکنان می‌اندازند و با خدا معامله می‌کنند و نزد مردم هم عزیز هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار