طی سال های اخیر تنها چیزی که از پروژه آزادراه شیراز اصفهان شنیده ایم نیاز مالی و وعده های محقق نشده است. این در حالیست که فارس سهم بزرگی از وسعت و جمعیت کشور و متاسفانه بیشترین آمار تلفات تصادفات رانندگی را دارد.استانی که قلب تپنده و چهارراه ارتباطی جنوب کشور است و بر خلاف بسیاری از استان ها هنوز از آزادراه محروم است.
کد خبر: ۱۰۷۷۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴ 16 November 2022

به گزارش تابناک فارس:مطالعات پروژه آزادراه شیراز اصفهان حدود ۴۰ سال پیش کلید خورد و از سال ۱۳۸۹ عملیات اجرایی آن آغاز شد.این پروژه قرار بود ظرف ۴ سال و در اوایل دهه ۹۰ به بهره برداری برسد.اتمام این پروژه در اوایل دهه ۹۰ محقق نشد تا اینکه وعده تکمیل آن به سال ۹۷ موکول شد.

سال ۹۷ هم رویا بود و ۹۸ وعده بعدی بود و در پی آن سال ۹۹ و ۱۴۰۰ و باز هم نشد که نشد.حالا وزیر راه وعده بهره برداری ۶ قطعه را در سال ۱۴۰۱ داده است.

مجری طرح‌های آزادراهی مرکز و جنوب کشور پیشرفت طرح آزاد راه " اصفهان ، شیراز " را ۹۴ درصد اعلام کرد و گفت : برای تکمیل باقیمانده این طرح حدود سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

صلواتی با اشاره به اینکه این آزادراه در شرف بهره‌برداری است، بیان کرد: تاکنون حدود چهار هزار  میلیارد تومان برای ۹۴ درصد پروژه هزینه شده است و برای ۶ درصد باقی‌مانده به دلیل تورم و افزایش هزینه‌ها، ۳ هزار میلیارد تومان دیگر باید هزینه کنیم.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی هم شنبه ١٤ آبان در جریان سفر به استان فارس و در حاشیه بهره برداری از باند دوم بزرگراه دشت ارژن-ابوالحیات درباره آزادراه شیراز اصفهان بیان کرد این پروژه در مراحل نهایی است و تا پایان امسال تا قطعه شش آن افتتاح خواهد شد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار