حجت الاسلام گشول در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به حوادث اخیر کشور بیان کرد: بررسی اقدامات خرابکارانه دشمنان در آشوب‌های اخیر نشان‌ می‌دهد که برنامه ریزی دشمن برای سوریه سازی ایران است.
کد خبر: ۱۰۷۷۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰ 19 November 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت الاسلام مجید گشول در خطبه های  نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان ضمن گرامیداشت هفته مبارک بسیج اظهار داشت: فراز و نشیب‌های مختلف، فرهنگ جهادی و بسیجی ما را نجات داده است پس امسال، هفته بسیج را باید بهتر از سال‌های گذشته، گرامی بداریم.

وی افزود: پایگاه‌های بسیج، مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها و سایر مراکز فرهنگی باید در هفته بسیج، کارهای متفاوت، بهتر و درخور شان این هفته را انجام دهند.

امام جمعه اقلید با بیان اینکه لازم است ائمه‌ جماعات ما نیز در مساجد روشنگری کنند، تاکید کرد: حضور پر رنگ بسیج دانش‌آموزی و دانشجویی و همه‌ افرادی که وظیفه‌ جهاد تبیین دارند در مدارس و دانشگاه‌ها لازم است.

حجت الاسلام گشول خواستار تقدیر و تجلیل از بسیجیان نمونه و ممتاز در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و همچنین خانواده شهدا در هفته بسیج شد و بیان داشت: کمال و رشد در نیّت خدایی و مخلصانه است، به همین جهت باید مراقب باشیم تا قدم‌هایی که بر می‌داریم، برای رضای خدا و مایه‌ تقرب به پروردگار باشد و اِلّا دور خود چرخیدن است.

تحوّل فرهنگی در گروی توجه ویژه به مدارس است

خطیب جمعه اقلید در ادامه تحوّل فرهنگی را در گروی توجه ویژه به مدارس دانست و عنوان کرد: مدارس، خاستگاه تحول و رشد در جامعه هستند و همین جهت باید با ارتباط مستمربا نوجوانان و جوانان و گره‌گشایی از شبهات ذهنی آنان، رشد فرهنگی را رقم زد.

وی بهترین عرصه جهاد تبیین را مدارس نام برد و افزود: بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین نهاد آموزشی و تربیتی مدارس و آموزش‌ و پرورش است که باید از این ظرفیت عظیم برای برنامه‌های متعالی فرهنگی استفاده بهینه شود.

لزوم شناخت ریشه فکری دانشجویان و جوانان در جهاد تبیین

گشول با ذکر این نکته که استعدادها و نخبه‌های علمی و فرهنگی و ورزشی در مدارس یک ظرفیت بسیار پیش برنده هستند، اظهار کرد: ارتباط صمیمی برقرار کردن با جوانان و دانشجویان و شناخت ریشه فکری آنان، از لوازم مهم جهاد تبیین در زمان ماست.

امام جمعه اقلید یادآور شد؛ همان‌گونه که از شیوه‌های تبلیغی و تبیینی پیامبران الهی در قرآن کریم استفاده می‌شود، تحمل شنیدن شبهه‌ها و اشکال‌ها و بردباری و حوصله در پاسخ‌گویی به آن‌ها بسیار راهگشا و اثرگذار است.

به گفته وی؛ فضاسازی فرهنگی و انگیزه‌بخشی به مردم برای پشتیبانی امور فرهنگی و معنوی باید بیش‌ از گذشته تقویت شود.

خطیب جمعه اقلید تاکید کرد: ستاد نماز جمعه باید تشکیلاتی و سازمان‌یافته عمل کند و با ارتباط گسترده با اقشار، اصناف، گروه‌ها، تشکل‌های مذهبی، هیئات، مدارس، دانشگاه‌ها، مبلغین، فعالان فرهنگی، دستگاه‌ها، نهادها، نخبگان، اشخاص حقیقی و حقوقی بتواند زمینه جذب حداکثری به نماز جمعه، رشد کیفی نمازهای جمعه و مشارکت جوانان و نوجوانان در گام دوم انقلاب اسلامی را فراهم سازد.

نقش و برنامه دشمن خارجی در اغتشاشات اخیر

حجت الاسلام گشول در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به حوادث اخیر کشور بیان کرد: بررسی اقدامات خرابکارانه دشمنان در آشوب‌های اخیر نشان‌ می‌دهد که برنامه ریزی دشمن برای سوریه سازی ایران است.

وی با بیان اینکه اغتشاشات و حوادث تروریستی امسال، تمرکز بر روی تضعیف نیروی‌های امنیتـی بـوده است، متذکر شد: بی‌اعتبارسازی نیروی انتظامی، باعث می‌شود که هرج و مرج در کشور بیشتر شود و بحران و اغتشاشات را نتـوان مـدیریت کرد و در نتیجه زمان اعتراضات طولانی خواهد شد که این همان رویکردی بود که در سوریه اتفاق افتاد و مدیریت از دست حکومت سوریه در رفت.

او اضافه کرد: حوادث تروریستی در ایذه و اصفهان و ...، اقرار دشمنان مبنی بر مسلح کردن گروهک های تروریستی و پذیرفتن مسئولیت کشتار مردم مظلوم توسط گروه‌های تروریستی مانند داعش و ... هر انسان عاقل و هوشیاری را به دشمن‌شناسی و شناخت توطئه‌های امنیتی دشمن وا می‌دارد.

امام جمعه اقلید از همه مردم خواست تا با حفظ هوشیاری و بردباری در عرصه‌ جنگ رسانه‌ای، با شگردهای شیطنت آلود و هدفمند دشمن، فریب نخورند و به فراخوان‌های مکارانه‌ ضدانقلاب که همگی دام و تله است اعتنا نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار