یک کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان گفت: برخلاف دیگر سیارات که تنها چند درصد فاصله آن‌ها از خورشید در اوج و حضیض متفاوت است، عطارد دارای مدار بیضوی کشیده است و فاصله آن از خورشید بین 0.307 AU در حضیض (نزدیک ترین فاصله به خورشید) و 0.467 AU در اوج (دورترین فاصله از خورشید) متغیر است.
کد خبر: ۱۰۷۷۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹ 19 November 2022

تابناک فارس به نقل از ایمنا: فاطمه فخرایی‌فرد اظهار کرد: یکشنبه _بیست‌ونهم آبان‌ماه_ سیاره عطارد در گردش ۸۸ روزه خود به دور خورشید به دورترین نقطه نسبت به خورشید- اوج خورشیدی- در فاصله 0.47 AU می‌رسد.

برخلاف دیگر سیارات که تنها چند درصد فاصله آن‌ها از خورشید در اوج و حضیض متفاوت است، عطارد دارای مدار بیضوی کشیده است و فاصله آن از خورشید بین ۰.۳۰۷ AU در حضیض (نزدیک ترین فاصله به خورشید) و ۰.۴۶۷ AU در اوج (دورترین فاصله از خورشید) متغیر است.

وی افزود: این تفاوت بیش از ۵۰ درصد بدین معناست که سطح آن در نقطه حضیض دو برابر انرژی خورشید نسبت به اوج دریافت می‌کند. سیاره تیر از مختصات رصدخانه لارستان قابل مشاهده نیست، زیرا در فاصله شش درجه‌ای از خورشید بسیار نزدیک به خورشید قرار خواهد داشت و تقریباً همزمان با خورشید طلوع و غروب می‌کند.

برچسب ها: نجوم ، پدیده نجومی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار