رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام آخرین وضعیت رنگبندی کرونا در استان فارس گفت: با حذف رنگ قرمز و نارنجی از نقشه کرونا طی هفته‌های اخیر، هم‌اکنون بیشتر شهرهای استان فارس در وضعیت آبی هستند.
کد خبر: ۱۰۷۷۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶ 19 November 2022

تابناک فارس به نقل از ایکنا: سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، ۲۸ آبان با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان فارس گفت: هم‌اکنون شهرهای نیمه شمالی استان فارس شامل آباده، خرم‌بید، بوانات، سرچهان، پاسارگاد، ارسنجان، خرامه، زرقان، بیضا، سروستان و خفر در وضعیت زرد و دیگر شهرستان‌ها در وضعیت آبی هستند.

وی با قدردانی از مردم و مدافعان سلامت استان برای دستیابی به وضعیت کنونی کرونا در استان، ابراز امیدواری کرد: با تداوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، شهرهای زرد استان نیز به رنگ آبی درآیند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: با توجه به وجود فصل سرما که با افزایش خطر شیوع بیماری‌های تنفسی همراه است، همچنین شیوع بیماری آنفلوآنزا در استان، ضرورت دارد تا حد امکان نسبت به رعایت بهداشت به ویژه حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و استفاده از ماسک، پایبند باشیم.

حسینی با بیان اینکه هنوز عده زیادی از جمعیت هدف، دزهای تکمیلی واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند، تأکید کرد: از گروه‌های در معرض خطر به ویژه افراد سالمند، کودکان، مادران باردار و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، فشارخون بالا، همچنین افراد دچار نقص سیستم ایمنی می‌خواهیم تا نسبت به دریافت واکسن کرونا و ارتقای ایمنی خود اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار