رئیس سازمان بسیج حقوقدانان فارس گفت:۵۰ زندانی جرائم غیرعمد در هفته بسیج توسط این سازمان از زندان‌های استان آزاد می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۷۸۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸ 20 November 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: روح‌الله مهبودی با تبریک هفته بسیج، افزود: سازمان بسیج حقوقدانان مجموعه‌ای فراگیر و پویا و متشکل از حقوقدانان انقلابی و داوطلب به حضور در عرصه‌های مورد نیاز است.
او با بیان اینکه جامعه مخاطب این سازمان، گستره‌ای از قضات، وکلا، سردفتران، مدیران حقوقی، دانشجویان و اساتید دانش‌آموخته حقوق هستند، گفت: خدماتی که در این سازمان ارائه می‌شود، مردم شمول است.
رئیس سازمان بسیج حقوقدانان فارس همچنین مهمترین اهداف این سازمان را تحول در نظام حقوقی و قانونی مورد نیاز، کمک به کارآمدی نظام و رفع نیاز‌های اساسی جامعه حقوقی کشور ذکر و خاطرنشان کرد: برنامه‌های متنوعی در هفته بسیج ترسیم شده که اجرایی می‌شود.

مهبودی ادامه داد: در یکی دو سال اخیر این سازمان با کمک دادگستری استان و نهاد‌های مرتبط و حمایت مستمر فرمانده سپاه فجر فارس مبادرت به آزادی ١٦١٦ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های فارس کرده است.
او با بیان اینکه فارس استان اول کشور است، عنوان کرد: فاصله فارس با استان دوم در این خصوص جمعیتی ٧٠٠ نفره است.
رئیس سازمان بسیج حقوقدانان فارس خاطرنشان کرد: در هفته بسیج این کار با همت بیشتری انجام خواهد شد و تلاش بر آزاد سازی تعدادی دیگر زندانیان با همکاری سازمان دیه، سازمان زندان‌ها و رئیس و معاونین دادگستری فارس است که جلساتی در این باره هم برگزار خواهد شد.
مهبودی اعلام کرد که ٥٠ زندانی جرائم غیرعمد در هفته بسیج توسط سازمان بسیج حقوقدانان از زندان‌های استان آزاد می‌شوند.
او اضافه کرد: این سازمان با استفاده از ظرفیت بسیج حقوقدانان به ویژه وکلا و قضات، برای پیشگیری از وقوع جرم تلاش ویژه‌ای دارد و در این راستا گروه‌های جهادی تعریف کرده‌ایم و از هشت گروه از آن‌ها دعوت شده تا در هفته بسیج مشاوره حقوقی رایگان به مردم دهند.
رئیس سازمان بسیج حقوقدانان فارس همچینن اجرای طرح "هر مسجد، یک حقوقدان"، دیدار عمومی با مردم و مسئولان دادگستری فارس و اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه با سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف با هدف رفع موانع حقوقی کارکنان و ارائه مشاور رایگان به آن‌ها را از برنامه‌های شاخص سازمان متبوع در هفته بسیج اعلام کرد.

مهبودی همچنین اظهار کرد که ماهانه ٢٠٠ مشاوره حقوقی رایگان به جامعه هدف داده می‌شود.
او از استقرار دفاتر صلح و سازش سازمان بسیج حقوقدانان فارس در دادگاه تجدیدنظر خبر داد و گفت: در این باره ٣٠ پرونده منجر به صلح و سازش شده که ۱۶ مورد آن هم موجب سازش در حکم قصاص شده است.
رئیس سازمان بسیج حقوقدانان فارس گفت: در هفته بسیج ٢٥٠ مسجد در شهرستان‌ها و ٥٠ مسجد در شیراز به عنوان نیز به عنوان دفاتر صلح و سازش معرفی می‌شوند.
مهبودی با بیان اینکه در راستای تنوع بخشی نیز برنامه میدان تیر برای قضات و وکلا در مرکز استان در هفته بسیج تعریف شده است، از توزیع بسته‌های معیشتی به خانواده زندانیان، برگزاری جلسه شورای قشر حقوقدانان با حضور رئیس کل دادگستری فارس، آموزش هشت حقوق یار و اعزام آن‌ها به تهران، برگزاری نشست‌های علمی حضوری، اجرای وبینار ویژه جامعه حقوقدانان و اعزام گروه‌های جهادی به ندامتگاه برای ارائه مشاوره حقوقی به ٦٠٠ زندانی در هفته بسیج خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار