مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: برداشت زعفران از سطح 56 هکتار از مزارع این شهرستان با برآورد تولید حدود 150 کیلوگرم محصول به اتمام رسیده است.
کد خبر: ۱۰۷۸۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲ 20 November 2022

تابناک فارس به نقل از ایانا: خدامراد طرفدار با اشاره به اینکه کاهش بارندگی در سال های اخیر و افت آب های زیر زمینی باعث شده تا کشاورزان به سمت کشت محصولات کم آب بر از جمله زعفران بروند، تصریح کرد: عملیات برداشت زعفران در شهرستان اقلید از مهر ماه گذشته تا اواخر آبان ماه ادامه داشته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون کشت زعفران در شهرستان اقلید به صورت دستی و نیمه مکانیزه انجام می شده، اظهار کرد: در سال جاری برای نخستین بار یکی از کشاورزان این شهرستان اقدام به کشت کاملا مکانیزه ی این محصول کرد. این شیوه ی کشت علاوه بر کاهش هزینه های کارگری، امکان برنامه ریزی و برداشت محصول به صورت مکانیزه را فراهم کرده است.

طرفدار به نقش شرکت های دانش بنیان در طراحی ادوات و دستگاه های برداشت مکانیزه ی زعفران اشاره کرد و افزود: این شرکت ها می توانند با تامین نیاز کشاورزان به ادوات برداشت محصول زعفران، تا میزان زیادی هزینه های کارگری را کاهش و با سرعت بخشیدن به زمان برداشت، کیفیت محصول را افزایش دهند.

 

برچسب ها: برداشت ، زعفران ، اقلید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار