استاندار فارس گفت: برای بهبود فضای کسب و کار، ۲۲۰ کارخانه راکد استان در ماه‌های اخیر فعال شده است.
کد خبر: ۱۰۷۸۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸ 22 November 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: محمد هادی ایمانیه امروز سه شنبه در نشست نمایندگان تشکل‌های کارگری و جامعه بازنشستگان فارس با اشاره به جایگاه سوم استان در بهبود فضای کسب و کار در کشور افزود:تمام کوشش خود را به کار خواهیم بست تا خواسته‌ها و موارد مطرح شده از جانب این تشکل‌ها در استان و ملی پیگیری کنیم.
استاندار فارس، خواستار توجه به بدهی دولت به تامین اجتماعی در بودجه ۱۴۰۲ شد و گفت: مواردی از جمله پرداخت حق سنوات معوق کارگران، تامین مسکن با بهره‌گیری از ظرفیت طرح جهش ملی مسکن و عرضه محصولات مورد نیاز کارگران باید با همکاری سازمان تعاون روستایی دنبال شود.
ایمانیه افزود: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سازمان تامین اجتماعی، به زودی شاهد استفاده کارگران بالای ۶۵ سال از امکانات بیمارستان‌های دولتی مانند بیمارستان‌های تامین اجتماعی خواهیم بود.
وی، با بیان وضعیت ایمنی کارگران هم گفت: امسال با ارتقاء سطح ایمنی کارگران در محیط کار، ۱۱۲ درصد از حوادث ناشی از کار و همچنین ۲۰ درصد فوت ناشی از حوادث در محل کار در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش داشته است.
ایمانیه، همچنین خواستار تدوین شاخص‌های ارزیابی کارخانجات و صنایع بخش خصوصی در چگونگی تعامل و احترام به حقوق کارگران شد و افزود: کارخانه ها، صنایع، معادن و مشاغل مرتبط که اهمیت بیشتری به کارگران داده و زمینه رفاه آنان را فراهم می‌کنند بیش از دیگر بخش‌های مشابه از حمایت مدیریت ارشد استان بهره‌مند خواهند شد.

برچسب ها: فعالیت ، کارخانه ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار