عزیزی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکا از طریق واسطه‌های خود به ما پیغام می‌دهد و همین الان که ایران به واسطه دشمنی معاندان درگیر حوادثی در داخل کشور است، غربی‌ها پیغام‌هایی را به ما درباره مذاکرات می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۷۸۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱ 23 November 2022

تبناک فارس به نقل از مهر: ابراهیم عزیزی در واکنش به اقدام پارلمان اروپا مبنی بر قطع ارتباطات و گفتگوهای مستقیم میان این نهاد اروپایی و ایران، اظهار داشت: اروپایی‌ها این اقدام را تحت تأثیر آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام دادند. البته مدت مدیدی است که کشورهای اروپایی در مسیر غیرسازنده حرکت می‌کنند و علی‌رغم حسن نیت جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مختلف و به ویژه مذاکرات هسته‌ای، نه تنها از حسن نیت ایران به درستی استفاده نکردند، بلکه شاهد مواضع خصمانه و ناشایستی از سوی اروپایی‌ها هستیم.

رفتار غیردیپلماتیک اروپایی‌ها را از یاد نمی‌بریم

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما یک ضرب المثل داریم مبنی بر اینکه «زمستان می‌رود و روسیاهی به ذغال می‌ماند»؛ بالاخره این حوادث و مسائلی که مدتی است توسط برخی از عمال وابسته نظام سلطه در کشورمان در حال وقوع است، به پایان می‌رسد و آن روز اروپایی‌ها باید از ملت بزرگ ایران عذرخواهی کنند. حتماً جمهوری اسلامی ایران این رفتار ناشایست و به دور از عرف دیپلماتیک اروپایی‌ها را در حافظه خود می‌سپارد و به موقع، رفتارها و گفتارهایی را که برخی از سران اروپایی علیه ایران مطرح کردند، به عنوان یک سند مورد توجه قرار می‌دهد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران همیشه بر مبنای منافع، اقتدار و عزت ملی حرکت می‌کند، ادامه داد: متأسفانه سطح برخی از مقامات اروپا به حدی تنزل پیدا کرده است که امثال مکرون، رئیس جمهور فرانسه هم‌نشین مسیح علی‌نژاد می‌شوند، این مسئله نشان دهنده افت و تنزل جایگاه اروپا و سران برخی از کشورهای اروپایی است. جای تأسف دارد برخی از مقامات اروپایی کاملاً ذلیلانه و حقیرانه و از آنجایی که دستشان در مقابل ما خالی است، با معاندان نظام جمهوری اسلامی ایران، افراد معلوم الحال و وابسته نشست و برخاست می‌کنند.

مقامات غربی باید سر عقل بیایند

عزیزی گفت: این مسئله نشان دهنده درک و فهم بسیار پایین برخی از مقامات اروپایی از ساختار سیاسی نظام جمهوری اسلامی ایران است و آنان عقب ماندگی سیاسی خود را کاملاً نشان دادند. امثال مسیح علی‌نژاد حتی در خانواده خودشان هم پایگاه و جایگاهی ندارند و تأسف دارد که برخی از مقامات اروپایی با این افراد جلساتی را برگزار می‌کنند و تحت تأثیر صحبت‌های کذب آنان قرار می‌گیرند. امیدواریم هرچه زودتر مقامات غربی سر عقل بیایند و متوجه اقدامات نابجای خود علیه ایران شوند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره تأثیر قطع ارتباط پارلمان اروپا بر وضعیت کشورمان، اظهار داشت: قطعاً تأثیر چندانی نخواهد داشت، چرا که مدت‌های زیادی است اروپایی‌ها در مسائل اقتصادی و موضوعات مختلف با ایران همکاری نداشتند و هر زمان هم با ایران ارتباط برقرار کردند، قبل از آن از مقامات آمریکا اجازه گرفتند.

اروپایی‌ها بیشتر به ما نیاز دارند تا ما به آنان

وی افزود: اروپایی‌ها بارها ثابت کردند که وابسته به آمریکا هستند و به صورت مستقل تصمیم گیری نمی‌کنند. مدت‌هاست که ما در حوزه‌های مختلف متکی به توانمندی‌های داخلی خود هستیم و از ظرفیت‌های اقتصادی منطقه‌ای و بین المللی استفاده می‌کنیم. ما بخش زیادی از نیازمندی‌های خود را با تکیه بر توانمندی‌های داخلی تأمین می‌کنیم و گام‌های فراوانی در این زمینه گشوده شده، موید این مسئله آن است که اروپایی‌ها پیغام و پسغام زیادی به ما می‌دهند که مشکلاتمان را حل کنید. به مراتب اروپایی‌ها بیشتر به ما نیاز دارند تا ما به آنان.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای، گفت: آمریکا و اروپایی‌ها همیشه درباره موضوعات مربوط به مذاکرات هسته‌ای به ما پیغام می‌دهند، اما جمهوری اسلامی ایران روی مواضع خودش ثابت قدم است و از آن کوتاه نمی‌آید. به طور یقین از خطوط قرمزی که برای مذاکرات پیش بینی شده است، عدول نمی‌کنیم.

غرب درباره مذاکرات مدام به ما پیغام می‌دهد

وی اظهار داشت: آمریکا از طریق واسطه‌های خود به ما پیغام می‌دهد و همین الان که ایران به واسطه دشمنی معاندان درگیر حوادثی در داخل کشور است، غربی‌ها پیغام‌هایی را به ما درباره مذاکرات می‌دهند.

عزیزی با اشاره به اینکه سیاست ما در مذاکرات کاملاً روشن و شفاف است به گونه‌ای که باید منافع هسته‌ای ما تأمین شود، تحریم‌ها برداشته شود و پرونده‌های پادمانی ایران بسته شود، گفت: از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران دارای منطق و رویکرد عقلانی است، همیشه آماده مذاکرات بوده و خواهد بود، البته مشروط به اینکه شروط جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی پذیرفته شود که اگر این اتفاق بیفتد، ایران برای مذاکرات هیچ مانعی جلوی راه خودش نمی بیند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار