محبی پور گفت: پنج نفر از مصدومان حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در بیمارستان بستری هستند که چهار نفر وضعیت پایدار دارند و یک نفر در بخش مراقبت ویژه بود و مقرر شد هزینه های بیمارستانی هم از این افراد نگیرد و دولت هزینه ها را پرداخت می کند.
کد خبر: ۱۰۷۸۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱ 23 November 2022

تابناک فارس به نقل از شبستان: اسماعیل محبی پور، امروز چهارشنبه (2 آذر) در جمع خبرنگاران گفت: هر مقطعی که از انقلاب گذشته می بینیم که اگر این شجره طیبه نبود، کشور دچار مشکلات مختلف می شد و عرصه بسیج صرفا امنیتی نیست و هر کسی برای رضای خدا بدون طمع داوطلبانه خدمت می کند بسیجی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به اینکه بسیج تشکل مردمی فراگیر و درخت پهناور است که سایه آن در کشور شاهد هستیم، تاکید کرد: نمونه فعالیت های بسیجیان را معرفی کنید تا باعث دلگرمی آنان شود.

وی اضافه کرد: رسانه ها در موضوع حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) بسیار خوب عمل کردند.

محبی پور با یادآوری این مطلب که در نیمه اول سال 1401 با اراده دولت برای چند امر یکسری وقایع در کشور روی داد و اولین مورد تغییر و تحول در نظام اقتصادی کشور بود، تا همه مردم از مسائل اقتصادی منتفع شوند و نظام ارز ترجیحی را اصلاح کرد، افزود: در سال 98 افزایش قیمت بنزین را شاهد بودیم که مسئولین قصد ضربه به مردم را نداشتند ولی به خاطر اینکه بدون اقناع اذهان مردم انجام شد و به صورت نارضایتی و ناآرامی و با تهییج برخی افراد به اغتشاش تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه اما در حوزه اقتصادی به خاطر اقناع اذهان توانست موضوع به شکل مناسب پیش برود، افزود: دشمن به دنبال بهانه ای بود که اقداماتی را انجام دهد که با فوت یک خانم در کشور اغتشاشگران ایجاد کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با یادآوری این مطلب که 37 سرویس جاسوسی بیگانه در این اغتشاشات فعالیت کردند و عمده مردم خط خود را از اغتشاشات جدا کردند، افزود: در این ایام 20 شهید تقدیم انقلاب شد و 13 شهید در حرم مطهر به شهادت رسیدند و هفت شهید در عرصه های مختلف بود که پنج نفر از آنان در شهر شیراز به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه برآورد اولیه برای مراکز دولتی و خدمات شهری در فارس بالغ بر 20 میلیارد تومان است و این تنها یک خسارت مستقیم بود، اظهار کرد: 2 ماه است تمام سفرهای گردشگری به فارس لغو شده و این خسارت به هتل، صنایع دستی و بخش های گردشگری وارد شده است و جبران خسارت ها باید خودمان هزینه کنیم و یا از پول فروش نفت، مالیات و یا از طریق مردم هزینه شود، این هزینه هایی است که می توانست برای توسعه کشور استفاده شود.

محبی پور با یادآوری این مطلب که خانواده ها فضای هیجانی نسل جوان را کنترل کنند، اضافه کرد: حیف است بخشی از سرمایه های انسانی ما به دلیل اقدامات مجرمانه گرفتار پرونده های قضایی هستند.

وی گفت: دانشجوی از دست رفته به نام «امید مویدی» در حال تردد بوده و مورد اصابت قرار گرفته و جان خود را از دست داده است و ما به هرگونه فتنه انگیزی کاملا مخالفیم و فتنه کارش تمام شده است.

محبی پور با اشاره به اینکه وظیفه مدیران پاسخ دادن به ابهامات است و هیچ مسئولی حق دروغ گفتن ندارد، اضافه کرد: مدیرانی که پاسخگو نیستند را می توانیم با خبرنگاران در همان اداره روبرو کنیم و خودمان هم بررسی وضعیت آنان را شکل دهیم.

وی افزود: در اتفاقاتی که از محیط های آموزشی به ویژه کتابخانه «خوارزمی» روی داد، ناراحت هستیم و پیگیری می کنیم که دوباره روی ندهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اضافه کرد: پرونده شاهچراغ (ع) در شیراز روی داد ولی سرشبکه در تهران بود و پرونده در اختیار وزارت اطلاعات بوده ولی برای مسائل قضایی در شیراز شکل می گیرد که جرم روی داده است.

وی افزود: پنج نفر از مصدومان حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در بیمارستان بستری هستند که چهار نفر وضعیت پایدار دارند و یک نفر در بخش مراقبت ویژه بود و مقرر شد هزینه های بیمارستانی هم از این افراد نگیرد و دولت هزینه ها را پرداخت می کند.

محبی پور گفت: «حسین شیرازی پور» در واقعه «کشن» کشته شد و 2 نفر از روی پشت بام ها مورد اصابت قرار گرفته که اسلحه آنان اسحله ای بوده که در اختیار نیروهای مسلح نبوده و این افراد دستگیر شده اند و اکنون در اختیار دستگاه های امنیتی هستند.

وی گفت: هر مهاجری که در استان فارس در اغتشاشات دستگیر شود از تمام خدمات دولتی محروم می شود و از کشور اخراج خواهد شد و 30 تبعه خارجی در اغتشاشات دخالت کرده اند و در وضعیت داخلی هیچ اجازه به مهمانان نمی دهیم، آنان مهمان ما هستند و حق دخالت در وقایع داخلی ایران ندارند.

محبی پور با اشاره به اینکه اجرای اصل 27 قانون اساسی مبنی بر آزاد بودن تشکیل تجمع و راهپیمایی ها بدون حمل سلاح به شرط اینکه مخل مبانی اسلام نباشد، انجام می شود، افزود: این طرح از ابتدای سال 1401 وارد فاز مشورت ها شده است و باغ «جنت» در شهر شیراز اولین مکان تجمعات قانونی معرفی شده است و احزاب می توانند با مراجعه به فرمانداری برای این موضوع درخواست کنند و هر صنفی می خواهد تجمع کند مدیر مربوطه هم در آن تجمع برای پاسخگویی حضور می یابد و برای فراهم کردن اعتراض قانونی و جدا شدن اعتراضات قانونی از اغتشاشات فراهم شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار