معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: در جهت اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی مبنی بر آزادی تشکیل اجتماعات و راهپیمایی ها بدون حمل سلاح به شرطی که مخل امنیت اسلام نباشد، باغ جنت شیراز به عنوان نخستین مکان برای برگزاری این اجتماعات در این کلانشهر تعیین شد.
کد خبر: ۱۰۷۸۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵ 23 November 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: اسماعیل محبی پور، چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: برنامه ریزی برای تحقق این امر از ابتدای امسال در دستور کار قرار گرفت و پس از بررسی ظرفیت ها و جمع بندی نظرات مختلف این تصمیم نهایی شد.
وی ادامه داد: در ادامه مکان های دیگری نیز در شهر شیراز برای برگزاری تجمعات قانونی انتخاب و معرفی خواهد شد.

درخواست تجمع به فرمانداری شیراز ارائه شود
او اظهار داشت: بر این اساس، از این پس تمام تشکل ها، احزاب و صنوف مختلف قانونی می‌توانند با مراجعه به فرمانداری شیراز درخواست تجمع قانونی خود را ارائه دهند و پس از طی فرایند قانونی، مجوز برگزاری تجمع صادر خواهد شد.

پاسخگویی مدیران به فعالان صنفی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس بیان کرد: این تجمعات کاملا آزاد است و امکان حضور سخنران نیز در آنها وجود دارد و این تدبیر نیز اندیشیده شده که هر صنف و گروهی که درخواست تجمع دارد مدیر مربوطه هم بتواند در آن تجمع حضور یافته و پاسخگو باشد.
افزود: این اقدام در جهت فراهم کردن زمینه برگزاری اعتراضات قانونی و جدا کردن آن از اغتشاشات رقم خواهد کرد و امیدواریم که به یک الگوی در کشور تبدیل شود.

بنا بر اصل بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تشکیل اجتماعات و راه پیمایی ها، بدون حمل سلاح ، به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است .

راه اندازی خانه احزاب در دست پیگیری است
محبی پور بیان کرد: از دیگر اقداماتی که در استان در دست پیگیری است راه اندازی خانه احزاب است که روند کار پیشرفت خوبی داشته و به زودی نیز شکل گیری خانه احزاب و مکان آن نیز اعلام خواهد شد.

تقدیم ۲۰ شهید امنیت در استان فارس
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در بخش دیگری از این نشست خبری، با اشاره به شهادت ۲۰ نفر در جریان اغتشاشات اخیر در این استان گفت: ۱۳ نفر در حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) و هفت شهید نیز در دیگر حوادث ۲ ماه اخیر به شهادت رسیدند.

خسارت ۲۰ میلیارد تومانی اغتشاشگران به مراکز دولتی و خدماتی استان فارس
محبی پور افزود: برآورد اولیه نشان می دهد که از ابتدای آغاز اغتشاشات در استان تاکنون افزون بر ۲۰ میلیارد تومان به مراکز دولتی و خدماتی در استان خسارت وارد شده و این در حالی است که استان فارس و شهر شیراز از نظر امنیت در شرایط خوبی قرار داشت.
او ادامه داد: علاوه بر این، طی این مدت شاهد لغو تمام تورهای سفرهای خارجی به فارس بودیم که منجر شد فعالان عرصه گردشگری استان دچار خسارت زیادی از این بابت شوند.

دستگیری ۳۰ تبعه خارجی در ناآرامی های اخیر
وی، با اشاره به دستگیری ۳۰ تبعه خارجی در جریان ناآرامی ها و اغتشاشات اخیر در استان فارس گفت: هر تبعه بیگانه مهاجری که در اغتشاشات دستگیر شود ضمن اینکه از دریافت تمام خدمات دولتی محروم می شود به همراه تمام اعضای خانواده از کشور اخراج خواهند شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس افزود: اتفاقاتی که امروز در کشور ما در حال وقوع است یک مساله داخلی و درون خانوادگی است و بیگانگان که دخالت در آنرا ندارند.

دستگیری ۲ نفر در واقعه کشن
محبی پور، با اشاره به وقوع درگیری در محله کشن در جریان تدفین یکی از کشته های حوادث اخیر در خیابان معالی آباد شیراز گفت: در جریان این مراسم عده ای که به دنبال سوء استفاده بودند تا این کشته شدن آن فرد را به دولت و نیروهای امنیتی و انتظامی نسبت دهند دست به ایجاد درگیری و ناآرامی در آن مراسم کردند.
وی ادامه داد: در مراسم خاکسپاری نیز یک نفر در اثر اصابت گلوله کشته شد که اسلحه ای که برای این جنایت استفاده شده به هیچ وجه از سوی نیروهای انتظامی و امنیتی ما استفاده نمی شود.
او اظهار داشت: در ارتباط با این اتفاق و مرگ یک شهروند، ۲ نفر توسط دستگاه امنیتی دستگیر شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار