رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از کاهش عوارض صادارت گوجه فرنگی غیرگلخانه‌ای از این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۸۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳ 24 November 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مجتبی دهقان پور گفت: عوارض صادرات محصول گوجه فرنگی مطابق تعرفه اعلامی در خردادماه به میزان هر کیلوگرم ۶۰ هزار ریال تعیین شده است.

مجتبی دهقان پور تصریح کرد: در ۲۲ آبان ماه بخشنامه‌ای از سوی دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت به مدیرکل دفتر صادرات گمرک ابلاغ شده بود که بر اساس این بخشنامه میزان عوارض صادراتی از تاریخ ابلاغ تا پایان آذرماه برای گوجه فرنگی غیرگلخانه‌ای ۱۰۰ درصد قیمت پایه صادراتی تعیین شد.

طرح افزایش نفوذ دانش در فصل زراعی جاری اجرایی می‌شود
وی با اشاره به اینکه تعرفه جدید موجب عدم برداشت گوجه فرنگی از مزارع به دلیل عدم تقاضا شده بود، اظهار کرد: با هدف حمایت از کشاورزان و جلوگیری از دست دادن بازار‌های صادراتی با پیگیری‌های صورت گرفته توسط این سازمان، حمایت استاندار فارس و دستور وزیر جهاد کشاورزی عوارض صادرات این محصول کاهش یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه میزان صادرات مجاز گوجه فرنگی غیرگلخانه‌ای این استان تا سقف ۲۰ درصد از تولید هرماه مشخص شده است، گفت: به منظور تعیین سقف مجاز صادرات ماهیانه گوجه فرنگی غیرگلخانه‌ای کمیته‌ای ذیل کارگروه تنظیم بازار استان فارس به دبیری این سازمان تشکیل شده است.

برچسب ها: صادرات ، گوجه فرنگی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار