محمد حیدری با بیان اینکه برآورد می شود بیش از 1400 تن لوبیا چشم بلبلی در شهرستان قیروکارزین تولید شود، تصریح کرد: برداشت این محصول شامل دو مرحله ی برش دستی و جدا سازی مکانیزه ی دانه توسط کمباین است که موجب افزایش هزینه های برداشت می شود.
کد خبر: ۱۰۷۸۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰ 24 November 2022

تابناک فارس به نقل از ایانا: محمد حیدری با بیان اینکه برآورد می شود بیش از 1400 تن لوبیا چشم بلبلی در شهرستان قیروکارزین تولید شود، تصریح کرد: برداشت این محصول شامل دو مرحله ی برش دستی و جدا سازی مکانیزه ی دانه توسط کمباین است که موجب افزایش هزینه های برداشت می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پس از جمع آوری محصول لوبیا، دانه بوجاری و کیسه گیری می شود، اظهار کرد: قیمت نسبتا خوب این محصول و ارزشمندی کاه و کلش لوبیا از یک طرف و دوره ی رشد کوتاه تابستانه و کم آب بر بودن آن، از جمله مزیت های اقتصادی کاشت و تولید لوبیا چشم بلبلی در شهرستان قیروکارزین است.

حیدری ابراز کرد: لوبیا چشم بلبلی قیروکارزین به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود که ناشی از نوع بذر و شرایط اقلیمی این شهرستان است به عنوان یکی از محصولات شاخص و "برند" در بازار محصولات کشاورزی شناخته شده و به شمار می آید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار