خطیب جمعه اقلید اظهار داشت: افزایش سواد رسانه‌ای برای کاهش تأثیرگذاری اطلاعات جعلی بر افکار عمومی، برنامه‌ریزی عملیاتی و اطلاعاتی، تبیین و تحلیل مستمر وقایع و اطلاع‌رسانی بموقع، ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی در مجامع علمی بخصوص دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، هوشیارسازی، بصیرت‌بخشی، آگاهی‌دهی عمومی و در نیامیختن مطالبه و اعتراض و حرف و نقد با حرکات اغتشاشی و اقداماتی است که از سوی دشمن هدایت می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۸۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 26 November 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام مجید گشول دره سیبی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه امروز این شهر با تبریک فرارسیدن هفته بسیج اظهار داشت: اگر مفروض اصلی الگوی تمدن‌سازی پیشرفت درون‌زا را که تکیه به ظرفیت‌های عظیم درونی در جهت رشد و تعالی است بپذیریم، ظرفیتی قابل‌ اتکاتر از بسیج، این شبکه‌ انسانی قابل‌ اعتماد و معتقد به اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی، وجود ندارد.

وی تأکید کرد: بسیج ظرفیت عظیمی است که پاسخگوی بخشی نزدیک به تمام نیازهای نظام و کشور بوده و هست.

گشول دره سیبی عنوان کرد: اکنون و در دهه‌ چهارم انقلاب اسلامی، به‌ نظر می‌رسد رسالت بسیج و بسیجیان سنگین‌تر از گذشته و نقش‌آفرینی ویژه و تمام‌عیار در عرصه‌ راهبردی پیشرفت و تمدن‌سازی است؛ امری که عزمی ‌راسخ را می‌طلبد و این همان است که امام فرمود که؛ تشکیل بسیج در نظام اسلامی یقینا از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالی بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ارزانی شد.

امام جمعه اقلید در ادامه به برخی از مسائل شهرستان اشاره و با تأکید بر جایگاه و اهمیت مساجد بر لزوم مدیریت و هماهنگی در قرارگاه ها و شوراهای اداره مساجد، بیان داشت: ارتباط با مدارس و نوجوانان و جوانان و برگزاری جلسه ی پرسش و پاسخ و دنبال کردن جهاد تبیین و روشنگری در زمان ما ضرورت دارد.

وی خاطرنشان کرد: دنبال کردن سیره و سبک زندگی شهدا توسط نوجوانان و دانش آموزان از کارهای لازم و اثرگذار فرهنگی است ازاین رو باید به دنبال ترویج و نهادینه کردن این فرهنگ و تبیین آن در بین نسل نو بود.

گشول دره سیبی تقویت فکری و عملی ستاد نماز جمعه شهرستان را ضروری خواند و تشکیل مجامع و تشکل های مردم نهاد و اثربخش در سطح شهرستان را لازم دانست.

امام جمعه اقلید همچنین ۷ آذرماه، روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشت و گفت: هفتم آذرماه، روز افتخار و سربلندی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی‌ است.

وی ادامه داد: در چنین روزی، پرسنل ناوچه موشک‌انداز پیکان در عملیات مروارید با خلق حماسه‌ای به یادماندنی با حمله به پایانه‌های صدور نفت «البکر» و «الامیه» عراق، بیش از دو سوم این پایانه‌ها را منهدم کردند و پرچم ایران را بر مرتفع‌ترین دکل این پایانه‌ها به اهتزاز در آوردند.

خطیب جمعه اقلید با تبریک ۹ آذرماه، ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، ۱۰ آذرماه، روز مجلس را نیز ارج نهاد و یاد شهید آیت‌الله سیدحسن مدرس را گرامی داشت و از شخصیت وی سخن گفت و عنوان کرد: شهید مدرس در پنج دوره نمایندگی مجلس شورای ملی (از دوره دوم تا ششم) عرصه‌های نوینی در سیاست‌مداری و سیاستگذاری ایران خلق کرد که برگرفته از شخصیت خودساخته او بود.

وی افزود: نگاهی به مؤلفه‌های شخصیتی شهید مدرس در دوران نمایندگی ابعاد برجسته‌ای از الگوی یک نماینده تمام و کمال مردم را به منصه ظهور می‌رساند که می‌تواند از هر جهت اسوه و نمونه‌ای برای سیاستمداران امروزین باشد.

امام جمعه اقلید در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر دست‌ برتر جبهه حق در جنگ ترکیبی بیان کرد: علاوه بر سه‌گانه اقدام به موقع نظامی علیه پایگاه‌های دشمن، اقدام قاطع امنیتی و قضایی مقابل اغتشاشات، ناامنی‌ها، وحشی‌گری‌ها و ترورها و بکارگیری دیپلماسی فعال برای جلوگیری از تحرکات کشورهای خارجی علیه مردم ایران، ازجمله این موارد است.

گشول دره سیبی جلب رضایت ملت، تقویت و تعمیق اصل وحدت کلمه که بارها از ناحیه امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب، عامل اصلی پیروزی ملت ایران عنوان شد و نیز ارتقای ابزارهای سایبری و رسانه ای ازجمله راهکارهای مؤثر در موفقیت ما در جنگ ترکیبی است.

وی با بیان اینکه این یک اصل است که با مردم همه‌چیز داریم و بی‌مردم هیچ‌چیز، تصریح کرد: تقویت انسجام ملی و تلاش برای اتحاد مذاهب و قومیت‌های مختلف و گرایش‌های سیاسی، باید مورد توجه باشد.

خطیب جمعه اقلید اظهار داشت: افزایش سواد رسانه‌ای برای کاهش تأثیرگذاری اطلاعات جعلی بر افکار عمومی، برنامه‌ریزی عملیاتی و اطلاعاتی، تبیین و تحلیل مستمر وقایع و اطلاع‌رسانی بموقع، ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی در مجامع علمی بخصوص دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، هوشیارسازی، بصیرت‌بخشی، آگاهی‌دهی عمومی و در نیامیختن مطالبه و اعتراض و حرف و نقد با حرکات اغتشاشی و اقداماتی است که از سوی دشمن هدایت می‌شود.

امام جمعه اقلید در پایان به برخی از مسائل بین المللی ازجمله تقلای بیهوده آژانس هسته‌ای و اتحادیه اروپا، تصویب قطعنامه جدید شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین و محکومیت «عدم همکاری ایران» با این نهاد اشاره کرد.

وی با بیان اینکه قطعنامه شورای حکام در مرحله فعلی اهمیتی نمادین دارد اما ممکن است مقدمه‌ای باشد برای کشاندن اختلاف آژانس و ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد و احتمال اعمال تحریم‌های‌ بیشتر علیه ایران، گفت: نمایش‌های صدور قطعنامه و تعلیق مذاکرات خیالی پارلمان اروپا و تحرکات دیگری از این دست نه‌تنها برای غرب سودی نخواهد داشت
بلکه چهره شرور غرب را در پشتیبانی از شرارت‌های اغتشاشگران، بیش از گذشته برای مردم ایران آشکار خواهد ساخت و به روشن‌شدن صحنه نبرد بیشتر کمک خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار