شریفی از راه اندازی طرح «نفس» خبر داد و گفت: در طرح «نفس» از تیرماه تاکنون مانع سقط شدن ۲۰ جنین شده است.
کد خبر: ۱۰۷۹۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶ 29 November 2022

تابناک فارس به نقل از شبستان:  مهرداد شریفی، امروز سه شنبه (8 آذر) در جمع خبرنگاران گفت: 68 بیمارستان در فارس وجود دارد که هشت هزار و 649 تخت مصوب و یک هزار و 143 تخت ویژه در بیمارستان ها قرار دارد.

معاون درمان علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: شاخص تخت ویژه شاخص مهمی است و خیلی از استان ها به خاطر محدودیت تخت ویژه به شیراز اعزام می کنند و 27 درصد ورودی بیمارستان های ما در بخش های بستری از استان های دیگر هستند و بخش سرپایی خیلی بیشتر است و این باعث شده که در داروهای فوق تخصصی و تجهیزات فوق تخصصی دچار مشکل می شود.

وی گفت: در سرانه دارو استان فارس این افزایش 27 درصد لحاظ نمی شود و داروهای خاص و فوق تخصصی بر اساس سرانه جمعیت استان تخصیص داده می شود و این در حالی است که بیماران سرپایی و داروهایی که دریافت می کنند از سرانه فارس و شیراز دریافت می کنند.

شریفی با اشاره به اینکه 173 نفر الان بستری بیماری کرونا هست که تنها 24 نفر در بخش های ویژه است، اظهار کرد: چند روزه مرگ و میر نداریم و کم شدن بیماری کرونا باعث شد به سمت دیگر کارهای گذشته برویم.

وی با اشاره به اینکه تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان ها 27 درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: آمار بیماران نزدیک 27 درصد افزایش یافته است و در دوره هفت ماه اول سال 1400 میزان 670 هزار و 688 نفر به بیمارستان های فارس مراجعه کردند و در همین مدت در سال 1401 این رقم به میزان 848 هزار و 746 نفر شده است.

معاون درمان علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه در بخش سرپایی 19 درصد مراجعه افزایش یافته است، اظهار کرد: در بخش اعمال جراحی اورژانس 52 هزار و 389 عمل جراحی عادی و 14 هزار و 876 عمل جراحی اورژانس انجام شده و در بخش خدمات پاراکلینیک چهار میلیون و 506 هزار و 372 خدمت پاراکلینکی ارائه شده است.

وی گفت: مرکز «MCMC» ابتدا از شیراز با 6 کامپیوتر راه اندازی شد و الان با سیستم مونیتورینگ تمام بیمارستان مورد بررسی و رصد قرار می گیرد و مردم می توانند با شماره 1819 در صورت وجود شکایت، تماس حاصل کنند و تمام موضوعات شکایت مورد ثبت قرار می گیرد.

شریفی اظهار کرد: رسیدگی به شکایت یکی از وظایف این مرکز بوده و از ابتدای سال یک هزار و 941 شکایت به این مرکز ارائه شده است و سامانه «1819» در حوزه اطلاع رسانی هم در مورد پزشکان، دارو و غیره را انجام می دهد و هفت هزار و 765 تماس تلفنی گرفته شده و ارباب رجوع را راهنمایی کرده است.

معاون درمان علوم پزشکی شیراز افزود: جابجایی بیمار در بین شهرستان های استان فارس است و هماهنگی بین 2 بیمارستان را این مرکز انجام می دهد و ابتدای سال تاکنون 22 هزار و 138 مورد جابجایی را انجام داده اند.

وی گفت: در طرح «نفس» از تیرماه تاکنون مانع سقط شدن 20 جنین شده است.

شریفی با اشاره به اینکه ستاد تعرفه در دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی شده است و سازمان نظام پزشکی وظیفه پیگیری این موضوع را دارد، افزود: ما توانستیم با ستاد تعرفه پس از بررسی 2 میلیارد و 700 میلیون تومان را به مردم بازگشت دادیم.

وی گفت: اورژانس «115» موظف است که اگر بیماری شرایط بحرانی داشته باشد، به اولین بیمارستان جابجا کند.

شریفی افزود:‌ گردشگری سلامت در استان فارس بیش از 220 درصد رشد داشته است و فعالیت های پزشکی برای گردشگران سلامت نیز رشد قابل توجهی داشته و تمامی خدمات بهداشتی به این افراد ارائه می شود و ما از کشورهای حاشیه خلیج فارس، آسیای میانه و حتی اروپا هم گردشگر سلامت در فارس داریم.

 

برچسب ها: طرح نفس ، سقط جنین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار