شریفی تاکید کرد: گردشگری سلامت در استان فارس ٢٢٠ درصد رشد داشته است و تمامی خدمات پزشکی به این افراد ارتئه خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۷۹۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶ 29 November 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: دکتر مهرداد شریفی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز دارای ۶٨ بیمارستان و دارای ٨ هزار تخت مصوب و ١١۴٠ تخت مراقبت‌های ویژه است.

وی ادامه داد: ٢٧ درصد از بیماران ورودی استان فارس از سایر استان‌های کشور بوده که موجب شده تا سرانه داروهای اختصاص یافته به استان فارس به گونه‌ای است که پوشش دهنده تمامی بیماران استان نبوده است.

او ادامه داد: وضعیت بیماری کرونا در استان فارس در حال کاهش بوده و دارای وضعیت مناسبی است این در حالی است که ١٧٣ نفر به علت کرونا بستری هستند که ٢۴ نفر از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

شریفی در ادامه بیان کرد: تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان‌های استان طی هفت ماهه اول امسال در بخش بستری ٢٧ درصد رشد داشته این در حالی است که در هفت ماهه امسال ٨۴٨ هزار نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در بخش درمانگاه نیز ١٩ درصد مراجعه به درمانگاه‌ها افزایش یافته و خدمات جراحی در بیمارستان‌های استان نیز طی این بازه زمانی ۵٢ هزار عمل جراحی عادی و ١۴ هزار عمل جراحی اورژانس انجام شده است.

به گفته شریفی خدمات ارائه شده به افراد بالغ بر چهار میلیون و ۵٠۶ هزار خدمات پاراکلینیکی به افراد ارائه شده است.

معاون خدمات درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از فعالیت مرکز MCMC خبرداد و اضافه کرد: این مرکز به عنوان مرکز مانیتورینگ فعالیت اورژانس‌ها و بیمارستان‌های استان فعالیت خواهد کرد و افراد می‌توانند با تماس با ١٨١٩ نسبت به ارتباط با این مرکز اقدام کنند.

وی ادامه داد: یک هزار و ٩۴١ شکایت و هفت هزار و ٧۶۵ تماس نیز با این مرکز گرفته شده لازم به ذکر است که این مرکز امکان انتقال بیمار از بیمارستان به سایر بیمارستان‌ها را داشته و طی سال جاری نیز بیش از ٢٢ هزار بیمار جا به جا شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: چیزی به عنوان سقط غیرقانونی در استان نداریم و اگر فردی اقدام به سقط جنین کند پروانه فعالیت او باطل خواهد شد.

به گفته شریفی ۵ مرکز درمان ناباروری در استان وجود داشته که این مراکز نیز با انعقاد قرارداد با بیمه می‌توانند خدمات درمانی خود را با خدمات بیمه‌ای در اختیار افراد قرار دهند.

او یاداور شد: قوانینی در خصوص اجاره رحم یا اهدا تخمک وجود نداشته اما توصیه‌های فقهی توسط علما در این حوزه صورت گرفته و قرار است به زودی مرکزی در استان برای هدایت افراد و قانون مند کردن این حوزه اقدام خواهد کرد.

شریفی تاکید کرد: گردشگری سلامت در استان فارس ٢٢٠ درصد رشد داشته است و تمامی خدمات پزشکی به این افراد ارتئه خواهد شد.

 

برچسب ها: گردشگری سلامت ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار