حسین صمصام، رئیس بسیج جامعه پزشکان فارس با اشاره به وجود ۱۱ شهید مدافع سلامت در فارس از برگزاری یادواره شهدای سلامت در شیراز در هفته جاری خبر داد و گفت: این یادواره با عنوان «پروانه‌های عاشق» پنج‌شنبه برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۷۹۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰ 29 November 2022

سید وحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز: مراسم بزرگداشت روز پرستار با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و معاون منابع انسانی استاندار فارس در سالن صدرا و سینا برگزار شد.

سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این مراسم با بزرگداشت روز پرستار گفت: استان فارس در تبدیل وضعیت پرستاران، بیشترین درصد در کل کشور را به خود اختصاص داده است و تبدیل وضعیت چهار هزار و ۲۰۰ پرستار را به انجام رسانده است.

وی با تأکید بر اینکه پرستاران ما دارای جامعیت علمی و عملی هستند، افزود: خوشبختانه با همین جامعیت علمی و عملی، تمامی مجروحان حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند و تنها یکی از مجروحان بستری است.

مهرداد شریفی، معاون درمان علوم پزشکی شیراز نیز در این مراسم با تشکر از تلاش پرستاران در بحران کرونا اظهار کرد: تلاش شبانه‌روزی پرستاران و کادر درمان موجب شد تا فارس در بحران کرونا کمترین میزان مرگ و میر را داشته باشد.

وی در خصوص وضعیت یکی از مصدومان حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) که همچنان در بیمارستان بستری است، گفت: در این حادثه ۲۶ نفر مصدوم شدند که ۲۵ نفر مرخص شده‌اند و یک نفری بستری است، خادم این حرم مطهر است که تمام اندام‌های داخلی وی مانند کبد، طحال، پانکراس، روده و ... به دلیل اصابت گلوله در ناحیه مختلف شکم و قفسه سینه آسیب دیده‌اند.

شریفی سطح هوشیاری این مجروح را هم حدود ۵ عنوان کرد و افزود: تیم درمان ما برای افزایش هوشیاری وی تلاش خود را به کار گرفته‌اند و اگر آسیب وارد شده دائمی نباشد، هوشیاری بازخواهد گشت.

برگزاری یادواره شهدای سلامت در شیراز
حسین صمصام، رئیس بسیج جامعه پزشکان فارس نیز پرستاری از مشاغل موثر و اثربخش دانست و بیان کرد: پرستاران نشانه حضور قلب از سمت خدای متعال و مایه آرامش بیماران هستند.

وی با اشاره به وجود ۱۱ شهید مدافع سلامت در فارس از برگزاری یادواره شهدای سلامت در شیراز در هفته جاری خبر داد و گفت: این یادواره با عنوان «پروانه‌های عاشق» پنج‌شنبه برگزار خواهد شد.

عبدالعلی کریمی، معاون منابع انسانی استاندار فارس نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه مدیون جامعه پرستاری هستیم، گفت: در بحران کرونا جامعه پرستاری و کادر درمان بار سنگینی بر دوش کشیدند. پرستاران ما دین‌مدار و اخلاق‌محور هستند و نوع‌دوستی و ایثار سرلوحه آنهاست.

کریمی بر لزوم افزایش تربیت کادر درمان و پرستار تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید در این خصوص اقدامات بیشتری انجام دهد تا در صورت حضور کادر درمان ما در کشورهای دیگر، مشکل و کمبودی نداشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار