رئیس پلیس فضای تبادل اطلاعات و ارتباطات فرماندهی انتظامی فارس گفت: ٢۵ درصد از پرونده‌های پلیس فتا را موضوعات اقتصادی تشکیل می‌دهد ۴٩ درصد کلاهبرداری، ١٠ درصد نشر اکاذیب و انتشار عکس‌های خصوصی ،١۵ درصد ایجاد مزاحمت و تهدید و سایت‌های قمار و یک درصد نیز سایر موارد بوده است.
کد خبر: ۱۰۷۹۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹ 29 November 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: امیرحسین سلیمانی پیش از ظهر سه شنبه در نشستی خبری بیان کرد: رسانه‌ها همکاری خوبی با پلیس فتا در راستای آگاه سازی جامعه در خصوص مشکلات فضای مجازی داشته‌اند.

وی ادامه داد: طی سال جاری پلیس فتا با افزایش ١٠ درصدی جرایم سایبری مواجه بوده و ١٩ درصد نیز کشفیات پلیس فتا رشد داشته است این در حالی است که ٩٩ درصد از پرونده‌ها کشف و متخلفان به مراجع قضائی معرفی شدند.

به گفته او ٢۵ درصد از پرونده‌های پلیس فتا را موضوعات اقتصادی تشکیل می‌دهد ۴٩ درصد کلاهبرداری، ١٠ درصد نشر اکاذیب و انتشار عکس‌های خصوصی ،١۵ درصد ایجاد مزاحمت و تهدید و سایت‌های قمار و یک درصد نیز سایر موارد بوده است.

سلیمانی ادامه داد: طی سال جاری ١٩ باند کلاهبرداری اینترنتی، ۴ باند اسکیم و ۴ باند فیشینگ در استان کشف شده و ١٠۵ میلیارد تومان به مال باختگان بازگشت شده است.

این مقام مسئول در ادامه تاکید کرد: ١٨٠ نفر توسط یک باند اسکیم مورد سرقت قرار گرفته‌اند که براساس برآوردهای صورت گرفته ٨٠٠ کارت و مبلغی بالغ بر ٨ میلیارد تومان از این باند کشف شده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان فارس در خصوص ارسال پیامک به افراد جامعه نیز یادآور شد: سامانه‌های رسمی دولتی و قضائی دارای اسامی مشخص و معین بوده از این رو نباید به هر پیامکی اعتماد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار