رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان فارس همچنین از دستگیری از یک باند کلاهبرداری از طریق دستگاه اسکیمر خبر داد و افزود: این گروه، با استفاده از دستگاه اسکیمر، کارت‌های بانکی خریداران را کپی و از این طریق کلاهبرداری کرده‌اند.
کد خبر: ۱۰۷۹۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶ 29 November 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: سلیمانی با اشاره به طرح شکایت از سوی ۱۸۰ شاکی در این پرونده، گفت: برآورد می‌شود که این باند اقدام به کپی حدود ۸۰۰ قطعه کارت بانکی و برداشت حدود ۸ میلیارد تومان از حساب مردم کرده باشند. لذا از کسانیکه با این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، درخواست می‌شود که برای طرح شکایت و پیگیری به پلیس فتا مراجعه کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی فارس همچنین گفت: مردم در مراجعه به فروشنده‌های سیار، برای خرید کالا دقت کنند و حتما خودشان کارت بکشند و رمز را در اختیار قرار فروشنده قرار ندهند.

سلیمانی افزود: شهروندان همچنین باید نسبت به کالاهایی که زیر قیمت بازار به فروش می‌رسد، شک کنند چرا که ممکن است کلاهبرداری پشت آن باشد.

او یکی از موضوعات مهم را دریافت پیامک حاوی لینک دانست و با بیان اینکه چنین موردی پرونده‌های زیادی را به خود اختصاص می‌دهد، گفت: شهروندان برای انجام خریدهای اینترنتی، تنها از مراکز و فروشگاه‌هایی خرید انجام دهند که دارای نماد الکترونیک است و هنگام خرید حتما به نشانی دقت کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان فارس تاکید کرد که فضای مجازی و تلفن همراه محل مناسبی برای ذخیره اطلاعات خصوصی نیست و شهروندان نسبت به این موضوع آگاه باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار