مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: امسال ۲۵ هزار تن انار از ۱۲۵۰ هکتار از باغهای این شهرستان برداشت شد.
کد خبر: ۱۰۷۹۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶ 30 November 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: ذبیح اله سیروسی افزود: باتوجه به اینکه باغات انار در این شهرستان هم به روش سنتی و هم به روش نوین آبیاری می‌شود در بعضی از نقاط شهرستان با در اختیار بودن منابع آبی، حدود ده درصد افزایش تولید را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم.

وی بیان کرد: متوسط عملکرد ۲۰ تن در هکتار بوده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز مهمترین ارقام انار تولیدی در این شهرستان را بریت، رباب، شیرین شهوار، می‌خوش قصرالدشتی و انار کوهمره که بازار پسندی خوبی دارد برشمرد و افزود:دهستان کوهمره‌ی بخش ارژن شهرستان از لحاظ سطح باغات و میزان تولید سالانه انار رتبه اول شهرستان را به خود اختصاص داده و بیشترین باغات سطح کشت این محصول در روستا‌های بگدانه، مسقان و کره بس این منطقه قرار دارد.
سیروسی افزود: انار‌های درجه دو و سه که حدود ۳۰ درصد از تولید را شامل می‌شود در صنعت فرآوری استفاده می‌شود که فرآوری این محصول ارزشمند هم به صورت صنعتی در شهرک بزرگ صنعتی شیراز و هم به صورت سنتی توسط خود بهره بردار انجام می‌گیرد که به صورت محصولاتی مانند رب انار، آب و شربت انار، ناردون و... به بازار عرضه می‌شود.
این مقام مسول تصریح کرد:بازار هدف محصولات انارستان‌های شهرستان شیراز معمولا استان‌های همجوار و همچنین کشور‌های حاشیه خلیج فارس است.

کپی لینک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار