حمیدرضا ایزدی: احیا واحد‌های تولیدی راکد، استراتژی و یکی از راهبرد‌های اساسی و اولویت اقتصادی استان، سازمان صمت فارس و وزارت صمت است.
کد خبر: ۱۰۷۹۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴ 30 November 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: محمد هادی ایمانیه  در جلسه کارگروه بررسی مشکلات واحد‌های راکد تولیدی که با حضور تعدادی از مدیران این واحد‌ها برگزار شد، اظهار داشت: چندی پیش در برخی رسانه‌های خبری از سوی اینجانب به اشتباه عنوان شد حساب کارخانه داران بسته شود. این در حالی است که اینجانب عنوان کردم که اگر با فرد طرف هستید می‌توانید برخورد کنید، اما نمی‌توانید با کارخانه‌ای که کارگر دارد این برخورد صورت گیرد.

استاندار فارس افزود: این برداشت اشتباه سبب شده است تا حساب برخی صاحبان کارخانه‌ها بسته شود،لذا اگر یک حساب شخصی است می‌توانید نسبت به بستن حساب فرد اقدام کنید آن‌هم به گونه‌ای که تمام حساب‌های آن بسته نشود. اما حساب کارخانه نباید بسته شود و به اشتغال و کار لطمه‌ای وارد نشود.



احیا واحد‌های تولیدی راکد، یکی از راهبرد‌های اساسی و اولویت اقتصادی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس نیز بیان کرد: در این جلسه پرونده مسائل و مشکلات تعداد 35 واحد تولیدی شامل درخواست تسهیلات، صدور مجوز، تعیین تکلیف بدهی ارزی، موضوعات وثیقه و رفع مسدودی حساب‌ها با حضور تعدادی از صاحبان واحد‌های تولیدی، صنعتی در راستای رفع موانع و مشکلات بررسی شد.

حمیدرضا ایزدی به تمرکز بر فعال سازی، توانمند سازی و بازگرداندن واحد‌های صنعتی و تولیدی به مدار تولید با برگزاری کارگروه احیا و راه اندازی مجدد واحد‌های تولیدی و صنعتی راکد و نیمه فعال در راستای افزایش ظرفیت تولید وایجاد اشتغال پایدار تأکید کرد.

این مقام مسئول اظهار کرد: احیا واحد‌های تولیدی راکد، استراتژی و یکی از راهبرد‌های اساسی و اولویت اقتصادی استان، سازمان صمت فارس و وزارت صمت است.

ایزدی بر کمک‌های فنی و اعتباری واحد‌های راکد تأکید کرد و گفت: این واحد‌ها با مشکلاتی مانند تأمین سرمایه ثابت و در گردش، کمبود مواد اولیه، مشکلات زیرساختی، مالیات، بیمه، مسائل حقوقی، کمبود نقدینگی و فرسوده و قدیمی بودن ماشین آلات جهت بهینه‌کردن خط تولید مواجه هستند که استفاده از ابزار‌های مختلف حمایتی، قانونی و اجرایی مانند ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، پایش، بررسی و عارضه یابی عملکرد واحد‌ها با همکاری دستگاه‌های مرتبط در جهت رفع موانع و بازگرداندن واحد‌های راکد به چرخه تولید با راندمان بالا و ظرفیت کامل با جدیت دنبال می‌شود.

رئیس سازمان صمت فارس با بیان اینکه یکی از اهداف کارگروه، احیا و راه‌اندازی واحد‌های تولیدی راکد و رفع مشکلات و موانع موجود بر سر راه آن‌ها به منظور تداوم تولید، افزایش بهره‌وری، انجام صادرات وحفظ اشتغال است، افزود: رشد و توسعه و افزایش بهره‌وری، تقویت صنایع وکیفی سازی کالا‌ها نقش قابل توجهی در توسعه متعادل اقتصادی افزایش صادرات و بهبود وضع معیشتی مردم دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار