ما در این مقاله پاسخی جامع و کامل برای سوال سوغات شیراز چیست؟ به افرادی که علاقه مند به این استان توریستی هستند، خواهیم داد.
کد خبر: ۱۰۷۹۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱ 30 November 2022

شهر شیراز بی شک یکی از توریستی ترین نقاط ایران است که هر ساله توریستان بسیار زیادی را به خود جذب می کند. این استان توریستی بسیار زیبا دارای جاذبه های گردشگری تاریخی، تفریحی، مذهبی و ... متعددی می باشد. به همین دلیل است که شهر شیراز به عنوان مرکز این استان به یکی از نقاط مورد علاقه توریستان ایرانی و خارجی تبدیل و به شیراز شهر بهار نارنج معروف شده است. این استان بی نظیر علاوه بر جاذبه های توریستی و گردشگری متعدد دارای سوغاتی های متنوع و جذابی نیز می باشد. ما در این مقاله تعدادی از مشهور ترین و جذاب ترین سوغات شیراز را به شما معرفی می کنیم. در نتیجه اگر می خواهید بدانید که بهترین سوغات شیراز چیست تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

معرفی بهترین سوغات شیراز چیست :


فالوده
فالوده بی شک اصلی ترین و محتمل ترین پاسخ برای سوال بهترین سوغات شیراز چیست است. فالوده شیرازی یکی از پرطرفدار ترین سوغاتی های شهر شیراز است که شهرت آن در تمام ایران به گوش می رسد. فالوده های استان شیراز نه تنها به عنوان یکی از محبوب ترین سوغاتی های این استان بلکه در مواقعی به عنوان نماد شیراز به کار برده می‌شود. در فرهنگ معین آورده شده که در گذشته فالوده به خوراکی گفته می‌شد که از پختن پودر بادام و شکر به‌دست می‌آمده است و این زمینه سرگذشت از آن دارد که فالوده در زمان‌هایی از تاریخ با روش و موادی سراسر دگرگون تهیه می‌شده‌است. ولی فالوده به سبک کنونی پیشینه‌ای به اندازه یک قرن دارد.

طرز تهیه فالوده شیرازی در خانه + ویدیو | گل من و تو

 

فالوده شیرازی در ایران و دیگر کشورها بیشتر از گونه‌های دیگر مصرف دارد و در بسیاری از بستنی فروشی‌های سنتی به فروش می‌رسد و عبارت از رشته‌های نشاسته‌ای یخ زده و مخلفات که پیش‌ترها به شیوهٔ سنتی ساخته می‌شد، ولی امروز با دستگاه‌های ویژه و ماشین‌هایی با تندی بسیار گسترده‌تر و آسان‌تر تهیه می‌شود. پالودهٔ یزد و کرمان نیز از هواداران ویژهٔ خود برخوردار است. پالودهٔ شیرازی را بیشتر با یک گونه چاشنی مانند آب لیمو، عرقیاتی چون نسترن یا شربت آلبالو و پالودهٔ یزدی و کرمانی را با گلاب و نعناع یا شربتی بنام شیره (آب و شکر تغلیظ شده) درآمیخته و مصرف می‌کنند.

به شما توصیه می کنیم در صورت سفر به شهر شیراز، حتما به سراغ این خوراکی محلی بی نظیر بروید و آن را امتحان کنید.

مسقطی
مسقطی یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین سوغات شیراز می باشد. به عبارت بهتر اولین پاسخ برای سوال سوغات شیراز چیست در بین ساکنین محلی، مسقطی می باشد. مسقطی در واقع یک شیرینی بسیار خاص و محبوب می باشد که در شهر های مختلفی از کشور تولید می گردد. اما اصل و ریشه ی این شیرینی به شهر شیراز باز می گردد. مسقطی با کمک نشاسته، شکر و زعفران تولید می شود و معمولا از آجیل برای تزئین آن کمک می گیرند.

طرز تهیه مسقطی شیرازی ساده و خوشمزه به صورت کشدار و ژله ای


کلوچه شیرازی
کلوچه در واقع سوغات اصلی استان های شمالی کشور همانند لاهیجان می باشد و اغلب توریستان به شنیدن نام این خوراکی به یاد کلوچه های شمال کشور می افتند. اما کلوچه شیرازی یک کلوچه بسیار متفاوت با سایر کلوچه های تولید شده در بخش های مختلف کشور می باشد که به شیرازی ها اختصاص دارد. کلوچه شیرازی در بین بسیاری از مردم با نام نان برنجی شناخته شده و به فروش می رسد. اما باید توجه داشته باشید که این سوغاتی با نان برنجی متعلق به کرمانشاه نیز متفاوت بوده و یک محصول خاص و منحصر به فرد می باشد.

10 سوغات شیراز که نباید آن ها را از دست داد | لیست کامل + عکس | گردشگری ۷۲۴


یوخه
اگر به دنبال پاسخ سوال سوغات شیراز چیست ؟ هستید، به هیچ عنوان نباید از یوخه غافل شوید. یوخه یکی دیگر از سوغاتی های خاص و منحصر به فرد متعلق به استان شیراز می باشد که در بین سوغاتی های محبوب این استان نیز قرار می گیرد. یوخه در واقع با کمک خمیر های بسیار نازک تولید می شود و روی آن با پودر قند و دارچین تزئین می شود. شیرینی یوخه دارای طعم بسیار خاص و بی نظیری می باشد به طوری که نمی توانید طعم مشابه این شیرینی را از سایر کیک ها و شیرینی های استان های دیگر دریافت نمایید.

کاک سوغات کدام شهر ایران است ؟

 

ظروف قلم زنی شده
قلم زنی یکی از هنرهای سنتی ایرانیان می باشد که در بسیاری از شهر های ایران از جمله شیراز، رواج دارد. محصولات قلم زنی شده یکی از محبوب ترین سوغاتی های شهر شیراز می باشند که ظاهر بسیار زیبا و جذابی دارند. هنر قلم زنی امروزه بر روی فلزاتی نظیر طلا، نقره، مس و ... انجام می شود و طرح های بسیار زیبایی را به آن ها اهدا می کند. از مهم ترین صنایع دستی قلم زنی شده که می توانید به عنوان سوغاتی خریداری نمایید می توان به گلدان، قندان. بشقاب و ... اشاره کرد.

نمونه ظروف قلم زنی شده


خاتم کاری
خاتم کاری یکی دیگر از هنر های دستی سنتی ایرانیان می باشد که در شهر های مختلفی رواج دارد. اما خاتم کاری شهر شیراز از شهرت بسیاری در ایران برخودار است و محصولات خاتم کاری شده جزو پر فروش ترین صنایع دستی این استان می باشند. در هنر خاتم کاری، هنرمندان تکه های چوبی رنگین را با ظرافت و دقت بسیار بالایی در کنار یکدیگر قرار می دهند و محصولات جذابی مثل قلم دان، انواع جعبه های کوچک و بزرگ و ... را تولید می کنند.

سوغات شیراز چیست

 

منبت کاری
محصولات منبت کاری شده یکی دیگر از پاسخ هایی می باشند که می توانید برای سوال سوغات شیراز چیست؟ پیدا کنید. شیرازی ها در هنر منبت کاری از قدرت بسیار بالایی برخوردار می باشند و در سطح کشور شناخته شده می باشند. منبت کاری در واقع هنری می باشد که با کمک آن طرح ها و نقش های مختلف بر روی چوب به تصویر کشیده می شوند. محصولات منبت کاری شده جزو زیبا ترین سوغاتی هایی می باشند که می توانید از شیراز برای عزیزان خود تهیه فرمایید. لازم به ذکر است که این محصولات از تنوع بسیار بالایی برخوردار می باشند. برای خرید سوغات حتما دنبال بهترین مکان برای خرید سوغات شیراز باشید و از هر جایی خرید نکنید.

نمونه منبت کاری


از دیگر سوغاتی های محبوب و شناخته شده ی شهر شیراز می توان به انواع عرقیات گیاهی، بادام سوخته و ... اشاره کرد. در انتها امیدواریم پاسخ جامع و مناسبی در زمینه سوغات شیراز چیست به دست اورده باشید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار