رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اهمیت برگزاری کنفرانس سلامت زنان، یکی از محورهای این کنفرانس را پیامدهای کرونا اعلام و اضافه کرد که این عوارض زنان را بیش از مردان درگیر کرده است.
کد خبر: ۱۰۷۹۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳ 30 November 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا:دکتر کامران باقری لنکرانی چهارشنبه نهم آذر در مراسم آغاز به کار یازدهمین کنفرانس سلامت زنان در شیراز، یکی از محورهای مورد بررسی در این رویداد علمی را توجه به پیامدهای ناشی از کووید۱۹ بر بانوان اعلام و اضافه کرد: پیامدهای ناشی از این بیماری در حدود ۶۰ درصد مبتلایان را درگیر کرد و یافته ها نشان می دهد این میزان در بانوان نزدیک به ۲۵ درصد بیشتر از آقایان شایع بوده و علاوه بر آسیب های جسمی، صدمات روحی را نیز در پی داشته است.

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه بانوان نظیر رشد چشمگیر حضور بانوان در عرصه های علمی و تحصیلی، گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد از دانشجویان دانشگاه ها را بانوان تشکیل می دهند و سهم زنان در عضویت هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور نیز ۳۴ درصد افزایش یافته است.

باقری لنکرانی با قدردانی از مشارکت و هم اندیشی اندیشمندان داخلی و خارجی برای برگزاری این سمینار دو روزه و رسیدن به اهداف سیاستگذاری سلامت در کشور، گفت: در این سمینار درس آموخته های مربوط به بحران کووید۱۹ و پساکرونا و آسیب های جسمی، سلامت روان و سلامت اجتماعی به ویژه در حوزه سلامت بانوان، مورد بررسی قرار می گیرد.

نماینده آیسسکو و مدیر منطقه ای سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی اسلامی نیز در این آیین، پیام ویژه دکتر «سالم بن محمد المالک» مدیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام (آیسسکو) برای آیین گشایش این سمینار را قرائت کرد و گفت: تمایل داریم که از یافته ها و توصیه های این سمینار نیز به این سازمان انتقال داده تا از آن بهره گیریم.

دکتر عباس صدری با اشاره به پیشنهاد انجام پژوهش پیرامون نقش دیگر سازمان ها علاوه بر وزارت بهداشت در ارتقای سلامت بانوان از سوی استاندار فارس در این سمینار، آن را بسیار ارزشمند خواند و افزود: پرداختن به این موضوع مهم نه تنها در استان و کشور، بلکه برای سلامت بانوان در جهان نیز موثر است.

دکتر نجمه مهارلویی دبیر علمی کنفرانس نیز در سخنانی به ارایه توضیحاتی پیرامون موارد پیش بینی شده در این سمینار دو روزه شامل پرداختن به جنبه های مختلف آسیب های بیماری کووید-۱۹، افزایش مشکلات جسمی و عوارض روحی، روانی و اجتماعی پساکرونا در حوزه سلامت به ویژه در بخش سلامت بانوان پرداخت و افزود: از ۲۴۸ خلاصه مقاله ارسالی به این سمینار، ۱۴۹ خلاصه مقاله پذیرفته شده است.

به گزارش ایسنا، این کنفرانس بین المللی چهارشنبه نهم آذر به شکل حضوری و غیرحضوری در شیراز آغاز به کار کرد و فردا دهم آذر نیز با طرح موضوعاتی همچون «ارتقای سلامت مادران در دوران پساکرونا»، «ملاحظات در خصوص تغذیه خانواده در دوران پساکرونا» و «عوارض طبی ناشی از ابتلا به کووید۱۹»، ادامه دارد.

برچسب ها: عوارض ، کرونا ، بانوان ، آقایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار